Alla inlägg under mars 2010

Av ulla lundstedt - 7 mars 2010 19:59

  

 

Fredag 05.50 blev jag hämtad av filmteamet för inspelning av musikvideo.

Okristlig tid.

Första tagningen skedde på ett platt tak invid havet som stupade rakt ner.

Dit fram till kanten skulle vi gå för att kasta en sak långt ut i havet.

Kallt ? JA!

Omtagning efter omtagning ur olika vinklar - korta pauser - in i värmen - sen ut igen.

Minusgrader o blåst ...

Ja man är väl inte riktigt klok som utsätter sig för sådana saker - men det är ju så jävla roligt.

Fatta det den som kan - haha....

 

Hemma igen efter ett par timmar tinade jag upp min stelfrusna kropp i ett varmt bad.

 

Fortsatt inspelning på sen-kvällen.

 

Det var en verklig utmaning.

Jag tycks älska alla dessa utmaningar - hm...

För att fatta mig kort skulle vi från sittande i ring, resa oss upp och berätta ngt ur våra liv.

Det som sades var inte ngt som spelades in, utan det var uttryck i kropp, ansikte etc som var det väsentliga.

Jag hade fått uppgiften att under min session "bryta ihop" för att sedan fatta mod o fortsätta.

Musikerna medverkade samt ett par andra personer, vilka alla tydligen hade förberett sig vad de skulle prata om o göra.

Inte jag.

Jag tänkte att det får bli vad det blir - alltid hittar jag väl på ngt - får improvisera.

"Ulla - din tur - är du beredd?"

"Japp!"

Reste mig och började berätta en fantastiskt sorglig i stunden påhittad berättelse - "bröt samman" (ler nu) - suckade, fattade nytt mod o fullföljde storyn.

Satte mig ner - kameran slutade rulla och det blev tyst.

Upptäckte att de andra tittade osäkert på mig.

"Så verkligt o sorgligt" sa den ene...

"Det var ju bara som jag hittade på ! " svarade jag och gapskratt följde som en befriande känsla - inte minst för mig - haha, ja herredumilde.

Gruppen släpper sin skiva om några veckor och det ska bli mkt intressant se vad/varför detta skulle gestltas och till vilken musik.

Jo, jag har hört låten - men kan inte för mitt liv placera det filmade händelseförloppet komplettera just den låten.

Kommer att släppas på FB...my god..!

 

I lördags blev jag hämtad av Nicke/Bella till Bara för att gratta Vilja 3 år. De har just köpt hus som jag inte sett innan. Jättefint har de det!

Manuella sprang som en iller fram o tillbaka med sin gravida mage och fixade pastasallad, bröd etc etc..

Samt marängtårta - mums.

 

Idag sö var jag på träff med andra drama/teaterkolleger för att diskutera och leka fram övningar betr Forumteater. Det var skitkul faktiskt.

 Nya ideer, nya människor och återkommande nya träffar.

Planerar tillsammmans ge oss iväg ut - ännu en gång - på gatorna för att spela upp o spegla saker  missförhållanden i samhället som anses väsentliga påvisa brister i -förtydliga ....mm..

 

Därefter hade jag fikaträff med M på Gustav.

Alltid lika givande sitta prata med henne.

 

Nu har jag sett Kalla Fakta betr rökluckor som inte fungerade i Rinkeby då en mamma o 6 barn dog.

Detta får mig att i stunden går ner i mitt trapphus o se om jag kan hitta vår röklucka.

 

Kram i alla hast....

 

 

 

 

Av ulla lundstedt - 3 mars 2010 14:56

     

 

Här sitter just nu en MYCKET frustrerad, ilsken, irriterad quinna - besviken på sig själv - till max!

Slarvat med träning sista veckorna.

Mina älsklingsjeans i stretch sitter som ett korvskinn vilket håller på spricka.

Likaså den tröja jag vill ha just idag.

Detta satt lagom "löst" bara för en månad sedan.

Nu är det stopp !! på att lyxa till livet med dumheter.

Må gudarna vara med mig....

 

Efter mkt om o men kom jag i varje fall iväg till träningen idag.

Med oro i kroppen, tankar på högvarv, gav jag mig själv en supersnabb träning på hälften av maskinerna.

Löpbandet högst 10 min - hm.

Tålamodet tröt.

In i duschen, 3 minuters bastu...

Stressad - Varför? - kan jag inte riktigt svara på.

Antagligen ovan nämnda frustration som spökade.....

 

Ska försöka göra upp en handlingsplan för de närmaste veckorna.

Med träning - mat etc....

Jag äter alldeles för sent tex.

Har börjat slarva med mat dagtid.

Hellre bara znoozat på livet - sovit länge - kollat TV - gått en runda på stan etc...

 

Föträngt tanken på manus till ungd.gruppen....shit

Ska jobba med dem i morgon...skärpning!

 

Min älskade Ciao har stått i källaren hela snövintern med punkterat bakdäck.

Bekvämlighet / ekonomi har hindrat mig gå iväg med den

till min Moppedoktor.

Men igår sken solen på torra gator och i ett hastigt ögonblick beslöt jag mig.

Ner i källaren o pumpade däcket i hopp om att det skulle hålla luft tills jag kom dit.

Det var precis - väl där var all luft borta.

Jättetrevlig moppedr som sa jag kunde komma o hämta den om ca 2 timmar.

Tog en prommis hem - fikade.

Tog bussen (hm) tillbaka i avtalad tid.

Den var inte klar.

Satte mig och tittade på när han fixade.

Tog 1,5 timme.

Hela hjulet var av - ny slang - 3 nya ekrar - fixade rent tändstiftet - justerade gasen - lagade tjoken - KANON!

Han är ytterst noggrann och inte var det så dyrt som jag hade förväntat mig.

Tack o lov.

Körde hem med en ny Ciao kändes det som.

 

Nu väntar jag bara på våren med mkt sol, kallis och

8 kg viktminskning.

 

Idag fyller mitt första barnbarnsbarn !!!  3 år!

Vansinnigt söt är hon, rolig, stark vilja och lika envis som hennes mamma var (är) då hon var liten.

Så heter hon oxå Vilja.

Häftigt ha barnbarnsbarn utan att vara gammal -

hahaha - den sista var bra - tycker jag.

 

Nu kaffe innan möte 17.30 .

 

 

 

 

 

Av ulla lundstedt - 1 mars 2010 23:53

   Klockan är too much för skriva - trött.

Skulle bara stänga av datorn....för sleeping time.

Haft en snozzie-time-day idag.

Lagat litet mat - handlat - bara varit...minns inte mer.

Ok - kul kontakt med film....kommer senare...

natti

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards