Alla inlägg under augusti 2010

Av ulla lundstedt - 31 augusti 2010 18:28

    

 

Idag har det varit en jätteskön dag.

Vaknade till en klarblå himmel, inga moln syntes till.

13 grader i luften verkade inte så lockande men jag hoppade på cykeln och stack ner till Kallis!

Solen sken, varmt, ingen vind och underbart vatten.

13 grader i vattnet stod det, men det måste ha varit minst 15 grader. Det vill jag ha mer av.

 

Skulle egentligen fortsatt där jag slutade igår med manuset, men det gav jag tusan i.

Ja, äntligen har jag skrivit klart manuset !

Nu gäller det att gå igenom det igen - noggrant - kolla rollerna som är mycket krångliga för att uttrycka det försiktigt. In-utgångar, placeringar, musik, scenografi,

repschema mm...

Finns en dag i morgon också.

På torsdag börjar vi jobba....för att vara klara i början på dec.

 

Irriterad över att jag ökat 8 kg i vikt denna sommar.

Visserligen har jag inte tränat sedan början på juni, ätit gott, druckit både öl och vin, så jag får skylla mig själv. Inte kul i vilket fall då jag inte kommer i jeansen.

Får väl ändra på det....hm

 

Kul det här att kunna skriva med olika färger....

Gillar jag - gör det litet roligare.

Jävla svammel jag skriver.....tankarna flyger iväg på annat håll så nu får det räcka för idag.

Gud så tråkig jag låter...

Av ulla lundstedt - 29 augusti 2010 16:48

   


   


   Ja, nu är jag litet gladare igen.

 

 

Hade tänkt börja med att uppdatera litet av hur sommaren varit, men....annat kom upp i mitt huvud just nu.

 

"Om man slutar tro - dör hoppet

Om man vågar tro - är allt möjligt

Tro på vad?

Kärleken

Livet"

citat ur filmen "Änglavakt

 

Igår kväll satte jag, med viss skepsis, på filmen "Änglavakt".

Visste den hade ett sorgligt tema och kände mig väl litet fundersam om det var läge se den just då.

Nyfiken på hur Mikael Nykvist skulle vara som sörjande pappa etc..

 

Jo, filmen var bra - litet "spooky" med tanke på vem fransmannen skulle föreställa - egentligen.

Var han på riktigt - eller en typ skyddsängel i manlig fransk gestalt - satt att rädda världen...

Ja, han eller vem/vad det var - räddade till sist deras son tillbaka till livet igen.

 

Fransmannen slutade filmen med följande citat:

 

"När morgonsolen smyger sig in genom fönstret

glad och förstulen

som ett barn som vill överraska tidigt en högtidsdag

Då sträcker jag lyckligt på mig

Jag öppnar armarna mot dagarna som nalkas

för dagen - det är du

och ljuset - det är du

och solen - det är du

och våren - det är du

och hela det vackra livet som väntar - det är du"

 

Visst var det fint....? Jag tycker det...

 

Ok....be back...

 

"

 

Av ulla lundstedt - 29 augusti 2010 16:23

Efter sommarens bloggtorka satte jag mig nu ner för att skriva litet.

Vad händer?!

Såg att nya saker lagts in -dvs att man kan svara direkt på ett inlägg. Kul tyckt jag.

Hade fått ett inlägg från "Riita" som jag svarade på och sände iväg.

Vart?

Ut i kosmos - allt försvann....

Fan så irriterande.

Ingen bra början alls....grrrrr...          

 

Shit så irriterande!

Tappade just nu feelingen...återkommer.

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards