Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Gnällblogg....?!...eller tomten som tappade skägget!

Av ulla lundstedt - 11 december 2011 09:03

    Tomten som tappade skägget ! Iklädd min morgonrock, min mössa, tejpad bomull..

 

                                           

      upptäckte att om man klickar på bilden blir den stor - visste jag inte! 


Söndag 3:e advent och jag sitter här i ett julfritt hus.

Tråkigt o aningen stressande.

Jo, adventsljusstakar har jag visserligen.  

Men ute på fb läser jag avundsjuk o superstressad dagligen alla juliga statusar.

Pepparkaksbak, lussekattsbak, godisbak, julgranen klar, julklappar klara etc.

Ok - baka gjorde jag bara då barn o barnbarn var små.

Visst, jag har fortfarande små barnbarn, men där tar deras ma/pa över

bakandet (vilket känns ganska skönt faktiskt).

Mitt hem ser fortfarande skövlat ut efter senaste månadernas

uteblivet underhåll p.g.a skrivande och ork som tryter.

Så ngt bak hade ändå inte varit ngn "hit" här.

Nu dök alla minnen upp på mysiga bilder betr julbak jag har då de stora

barnbarnen var små - ska se om jag hittar dem sedan.


Julklappar ja - de lär få vänta till den 22 dec då lönen utbetalas.    

Samma dag som fam från Sandviken kommer och jag ska till tandläkaren.

Shit - en liten släng av ångest grep tag i mellangärdet....

Lilla julafton lär man i denna stad se en illerliknande varelse rusa fram

och tillbaka inköpande diverse prylar till alla mina älskade nu 11 barnbarn!   

Här gäller det att strukturera upptäcker jag....

eller oxå är jag i vanlig ordning aningen överdramatiserad.    

I vilket fall som helst kan jag inte göra mkt åt det hela förrän

pengar flyter in.  

Håller tummarna på att ngn sökt fond ska ge utdelning....

Dagens pensionsutdelning ger jag inte mkt för.


Itorsdags var jag hos tandl. och fick en ny preliminär brygga-

gjord av teknikerna i porslin- som skulle fungera utan att gå sönder.

Glad i hågen cyklade jag hem och kände det litet konstigt i munnen.

Mkt riktigt - ploff - ramlade den av - igen.

Frustration? JA!   

Jag hade som väl var ny tid dagen efter och nu sattes den dit med

det den skulle satts dit med - dagen innan.

Känns obehagligt kan jag lova.

Känns som jag "har ngt i munnen" dvs en rund kant som på baksidan

täcker hela tandraden.

På fredag ska jag troligtvis få den riktiga...hoppas jag.


Har fått ont i nedre delen av ryggen.   

Speciellt då jag gått en stund och ska böja mig fram - tex vid dammsugning etc.

Är övertygad om att det beror på att jag suttit alldeles för mkt utan att träna.

Magmusklerna måste jobbas upp igen.

Nu är det så att jag p.g.a ekonomin måst låta Forumkortet vila ett tag -

hoppas jag kunna ta tag i det i januari.


I fredags på väg till tandläakren stannade jag vid stoppljus.

Ja, jag cyklade ganska så fort - sent ute som vanligt.

Rött ljus - bromsade hårt - hoppade av cykeln - AJ!   

Ngt bakom vänster knäskål "small" till -det kändes så, även om det inte hördes.

Grönt ljus - skulle fortsätta cykla -AJ igen    - gick inte.

I stället började jag sakta, haltande leda cykeln över till andra sidan.

Försökte skynda på - men icke...

det blev rött ljus då jag kommit knappt halvvägs över.

Tuuut tuuut hördes bilarna tuta - iidioter - trodde de jag jävlades med dem?!

Litet trixande så kom jag upp på cykeln igen och haltade in till tandläkaren.


Har fortfarande ont, haltar..antar det går över, vad det nu var som hände.

Så nu går jag här med "ngt obehagligt i munnen" (ser fint ut på framsidan),

tröttont i ryggen, haltandes runt i mina försök få julfint.


Julgran måste jag ju handla -   

kanske ska hitta en billig i plast, när pengar ramlat in.

Det hade sparat pengar till nästa år och nästa o nästa...

ja, jag tänker trots allt bli vääääldigt gammal -

men fortfarande förbehålla mig ung i sinnet - hahahahaha....  

Det är bara så att den yttre bilden av en litet äldre person -

såväl som en mkt äldre person - inte alls stämmer överens med den inre!

Inuti - själsmässigt - kalla det vad du vill,

är vi alla fortfarande densamma som vi alltid varit.

Med litet mer erfarenheter av livet förstås.

Både på gott och ont - thats life!

Det är min egenartade filosofi på det planet i varje fall.

Det lär bli allt för idag-nu ska jag leta foton..

BYE




 
 
ANITA

ANITA

13 december 2011 15:50

Mors här har du en som svarar snabbt..jag råkar väl vara vaken just nu..har varit dålig en längre tid bara somnat ja o plus lite annat min läkare shar skickt mej på hjärnröntgen den 23 nu..o en jäkla tandvärk oxo ska dit på måndan o dra den jäkla tanden skönt o få komma in här lite o de första man gör e o klaga lite nääe jag brukar säga att jag bara talar om...fasiken man mår ju ganska bra jag som aldrig tittar på lyxfällan jaja helt plötsligt vart man ju rik med sitt lilla bidrag pensionen vart sjukpesionär sen jag var 18 i princip o fick första ungen av 4..sen 5 barnbarndär ligger jag lite i lä från dej:)sen stack gubben ok han gifte sej med min polare så jag visste ju vad jag hade han ..han ville tebax tryck x för ja eller - för nej:) om han fick de... skönt o få skriva av sej lite för de va skönt man kan ju göra de hos dej annars e jag en ganska glad prick en riktig virrpanna så de kan ju va bra med röntgen:)...asch de va lite om mitt liv.....apropå så e jag bästa polarn me kronkalle men de struntar jag i för de vart jag när gubben försvann efter 27 bast o fyra ungar...gråter inte öve rde.) men jag känner de som du har de lite jäkligare men med en massa humor o de e samma här typ när jag var yngre så va de o dansa på bordet o snacka har jag gjort sen jag föddes har inte slutat ännu,:)ska vi ut i skogen o skrika av oss primalskrik tror jag de hette:)nu ere slut på ve o klagan ..ska ge fiskarna lite käk o på en gång ska jag utfodra kisse ..köpte han förra året föddes ute hittekatt norskskogskatt han har bara tre ben ia o ett halvt fjärde...därför vart han min själv åker jag elmoppe o så de var väl därför lite handikappade bägge två...sådärja har du orkat läsa om allt o inget så ska du få en medalj..sköt om dej o en god o glad skitjul:)).....kram p.s jag e inte tokig bara lite galen:)P.S du behöver int e svara förrns i februari:)) kram

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

 
ANITA

ANITA

13 december 2011 15:55

glömde tala om att jaag älskar lillefot har en gammal video o filmerna o nu ska jag sätta igång o läsa din blogg..kram

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

ulla lundstedt

16 december 2011 07:55

Visst är de filmerna underbara! Kul du tittade in o välkommen Anita! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards