Alla inlägg under augusti 2013

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.   

Helt oplanerat.

Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps

uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd.

Det får väl va så länge.


Mkt har hänt på 1,5 år.

Var ska jag börja....  


Teater.


    


Hela terminen från febr  hade jag verkligen fullt upp.

Ungdomarna - nu 18-20 år - ville göra ngt kul med tanke på de två sista

tunga pjäserna.

Hittade inget lämpligt alls.

I all hast på väg till rep slet jag till mig en cd jag hade på "Kåldolmar o Kalsipper".

Spelade den för gruppen o de blev eld o lågor....haha...det är ju en typ barnskiva.

Den gjordes som LP (jag har) av Nationalteatern-76.

Vid diskussionerna om roller visade det sig att det löste de nästintill själva.

Så var det bara sätta igång.

Inte det lättaste i en liten repsal.

Jag ritade upp scen bilden och den fick de hålla i huvudet så gott det gick.

Dvs scenografin bestod av ett slott till vänster - en gruva med slavar bakom ett nät längst bak, i mitten på scengolvet stubbar, orkestern satt på en typ balkong till höger, från balkongen ner till golvet fanns ett svart tyg där diverse rekvisita fanns, en båt som skeppas fram/ut i mitten av scenen till sist en djungel hela vägen på höger sida ut på halva scengolvet.

De är duktiga mina skådisar att se i bilder i en lokal på ca 4 gånger 6 meter.

Går inte närmare in på detta.

Vi hade en levande orkester !

Alla skådespelare utrustades med myggor!

Jag lyckades anlita ungdomar från högskolan att sköta ljud/ljus.

Det blev en succe!

Två gratisspelningar på festivalen därefter 5 x:a föreställningar.

Fullspikat. Underbart efter en mkt slitsam period o värt allt.

     

Hemma såg det bedrövligt ut.

Hade inte hunnit med ngt väsentligt alls, nödtorftigt dammat,dammsugat.

Allt jag inte i stunden visste var jag skulle göra av lämpades in i gästrummet.

Där fick man snart kliva fram...


Kort tid - ca 2 veckor kanske kom familjen från Sandviken ner för att stanna

här o fira sommar med havsbad i 11 dagar.

Då jävlar gick det undan skövla rent i gästrummet.

Blev klar samma dag de kom.


Om detta följer nästkommande inlägg.


Bye



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Skapa flashcards