Alla inlägg den 29 mars 2010

Av ulla lundstedt - 29 mars 2010 14:43

  

 

http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1575267&selId=1.923808&currPage=0

 

  

http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1575176

 

 

"This is Head"

 

som var med i Gomorron Sveige i morse!

 

Jättegoa - skitbra killar...

 

Min medverkan i videon kommer senare - kanske...haha

 

Önskar de stort jävla Lycka Till!

Av ulla lundstedt - 29 mars 2010 14:14

   Jag råkar vara en av de många (?) som avskyr ikläda mig strumpor på fötterna.

Föredrar att vara barfota - faktiskt året runt....

Det låter nå´t det...

Naturligtvis barfota i mina stövlar jag för en dyr slant inköpte på Gudrun Sjöden för ett par år sedan - enbart för jag tyckte de var skitcoola.

Nu i vinter alltså om ngn undrar....ej sommartid - ja, man kan ju aldrig vet...

Fryser aldrig om fötterna....

 

Men - ngt har hänt !

 

Min högra stövel har på senare tid angripit min fot med stor aggresivitet ser det ut som.

Nej - jag har inte fotsvett så det kan inte vara det den är sur på.

Kanske trött helt enkelt, efter att med sitt hårda läder tvingats gnaga o slita sin image  mot min fots mjuka hud alltför länge. (Lädret bli ju fult inuti denna stolta dyrköpta stövel)

 

Det har börjat växa ut ett Djävulshorn strax under - den för några år sedan brutna  - stortån !

Twilight in shoes....

 

Dessutom gnäller min högra lilltå efter hjälp - aj!.

Hon har visserligen blivit hanska hårhudad vid det här laget och ser ut att blivit mer o mer introvert - vilket visar sig i att hon med stadig styrka söker sig inåt lilltåknogen (heter det så?) -under skinnet -för att komma undan stövelns gnagande läder och slutligen vila vid benet längst in....

LIK-torn - bara namnet ger en ju rysningar....

 

Lär bli de snart andra 10 år gamla slitna utgångna bootsen som får ledsaga mig till Sandviken...

 

Hua!

Av ulla lundstedt - 29 mars 2010 13:25

     

 

  

 

 Jag har lyckats med det mest otroliga !   

 

4 st sönderbrända kokta ägg - vad ger du mig det på en skala?!

Varför finns inget matlagningsprogram på TV om den mest okompitente kocken ?!

 

Hur jag bar mig åt frågar du kanske?

Inte konstigt alls...   

 

Orsak - finns alltid mkt skylla på - naturligtvis  ....hm..

 

...i första hand en totalt förvirrad hjärna tydligen som spretar åt alla håll o kanter på en o samma gång - utan att få ngt egentligen fullbordat ...

 

....i andra hand sökningen på nätet efter länken till den ena musikvideon jag deltagit i...

 

....i tredje hand påbörjad packning litet här o litet där dvs saker o ting tagna i farten då jag gått förbi - för att efter en stund behöva leta efter vart jag nu lagt dem..

 

....i fjärde hand den mailskickade länken om "This is Head"-gruppens framträdande i Gomorron Sverige idag -

alltid då jag söker snurrar det där jävla snurrhjulet på skärmen o söker o söker.....tålamodet tryter...

 

.....brev från telia om avi som ska hämtas på posten..

har mig veterligen inte beställt ett skit från telia. Ringde dem -samtal 86 - väntade i 25 minuter...JUST då jag kom fram...

 

....ringde mobilen o Nicholas stod på gatan med dvd:n på videon.........

 

....kastade på luren till telia (suck) o sprang ner till N och fick dvd:n och så pratade vi en stund...

 

...sprang upp och en äcklig, konstig doft slog emot mig.

Det knakade konstigt i köket och det kokta ägget var stekt!

 

....dyrt vara kocka - ny panna måste inhandlas - igen..

 

...och klockan är bara 13.00

 

Nu ska jag ta en fika - sätta mig o djupandas - koncentrera mig på EN säger EN sak i taget i ett totalt försök att inte förvirra mig bort från verkligheten.

 

PS videon är kanon!

 

See you...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards