Alla inlägg den 12 mars 2010

Av ulla lundstedt - 12 mars 2010 17:32

  

 

Laga mat laga mat laga mat !!

 

Att man kan bli så trött av att laga mat !  

 

Hittade fiskrecept jag  tyckte såg häftiga ut.

Bara namnet: "Brasiliansk fiskgryta" ,

                        " Torsk med mozarella"   fick det att vattnas i munnen på mig.

Dessutom tonfisksoppa .

Det har tagit mig 2 dagar.

En av orsakerna var att jag inte hade alla ingredienser hemma då jag började laga till dem.

Började med båda samtidigt - dumt nog.

En del spring ner till kvartersbutiken.

Dessutom fick jag en hel del av grytorna (utan fisken) dvs grönsakerna etc över och då jag inte ville kasta det, slängde jag in 2 laxbitar i ugnen - för att lägga ner i det överblivna.

 

Fattar inte att det alltid luktar så äckligt med laxbitar i ugnen?! Luktar så himla starkt av FISK!  

Har ställt ut dem på balkongen och sprutat i mitt LILLA kök med sån där doftspray.

Städat upp efter kökskaos samt torkat av det LILLA golvet.

 

Kan tillägga att jag inte har smakat på något av det än.

Tappat aptiten av lukten.

Kanske blir en glad överraskning en annan dag då jag fryst in det.  

 

Steker upp en biff med sallad ikväll i stället.

 

Bon apetit! 

Av ulla lundstedt - 12 mars 2010 00:11

  

 

Japp - Mia - idag fick jag fart...

Stack iväg o tränade...puuuuh...

Sen handlade jag...

Hem lagade 2 rätter fiskrätter...(mkt för va jag).

Planerade teatern...

Iväg till 3 timmars teater m ungdomarna..

Hem - värmde fiskmat...gott !!! ?????

TV - o nu natti sängen.

Kram!!!

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards