Alla inlägg under januari 2012

Av ulla lundstedt - 3 januari 2012 11:55

2012 nytt år - igen....suck vad tiden går.  


Julen:  

Den 20 dec kväll kände jag en förkylning i antågande..satana perkula!     

Trots ihärdigt intagande av Echinaforce etc gav den inte efter utan

invaderade min kropp med snuva, hosta etc...


Den 22 dec flög   S-viken familjen till Mö.

Det var bråda dagar för mig innan, att bli klar med allt dvs

julgran, hämta ner från vinden, klä granen, fixa deras sängar,

handla mat, plocka undan så alla får ngt så när plats i min lilla 2,5:a

med minikök typ kokvrå.

    

Vansinnigt roligt träffa dem igen!   

Saknar dem mkt mellan varven vi har möjlighet träffas.  


Helt underbart krama om tjejerna igen!   


Kort journal-beskrivning av julveckan:


Jag genomförkyld som sagt.

Cornelia hade förkylningsfeberfeber vid ankomsten.

Elvira fick besöka distr.akuten betr feber,halsfluss med Streptokocker!!-

fick penicillin.

Morris fick kräksjukan.

Beppe fick oxå kräksjukan o feber.


Under tiden detta pågick - eller rättare sagt - trots detta -

hade vi en mysig o rolig jul tillsammans.


Kusinerna lekte varje dag, gjorde marsipan etc..

                

          

För övrigt under veckan umgicks vi, käkade gott,bl.a. mkt god chokladtryffel Tess gjort, glöggade, vinade, pratade, skojade, busade, skrattade dagarna/kvällarna igenom.

Litet "bus-skojbilder":

HUNDARNAS GODIS - GRISÖRON !

       

  

Underbart roliga Beppe i sin utklädn.mask.. !  

                                     
      Kelpuss...                    

Peppe o Tess joggade ner till havet varje morgon !

Njöt av det ovanpå allt !

      


Bor man i skogen i S-viken känns väl havet etc exotiskt - haha...


Jag njöt av flickorna under tiden.

       


Julafton började med ett "gottebord" för barnen på fm.

 

dessutom fick de en stooor chokladTomte av Tess ..


      


På em hade den riktiga tomten från Sandviken hittat till Mö:


JULKLAPPSUTDELNING!


        

             

                                                  




                                                  


 


    ...YES!!!         



Efter att alla barnen fått sina paket var det dax för mat!

          

 

Såg att Lina är sitter och ser ut som sin mormor - ler:

                         



Litet smolk i bägaren blev det allt.

Patric o Niclas träffades endast Julafton eftersom Niclas inte

vågade riskera strptokockernas angrepp p.g.a att hans nyfödda barnbarn

Landon legat på sjukhus sedan födseln betr njurproblem.

  sötaste lille Landon !


Vår träff med nästkusinerna Vilja o Saga fick tyvärr oxå ställas in.

Lilla Saga har Patric o Tess ännu inte fått möjlighet träffa.

På tisdagen skulle tjejerna tillsammans med Niclas åka

och kela med de 2 veckor gamla valparna - vilket fick ställas in.


En förtvivlad Elvira var otröstlig på kvällen och tyckte att allt var

hennes fel eftersom det var hennes streptokocker.


Tjejerna vill att jag ska berätta en hittapåsaga varje kväll.

Denna kvällen berättade jag sagan om Streptokocklisa som blev ganska rolig -

tyckte jag själv...  

Dagen efter kom vi överens om att rita var sin teckning

hur streptokockerna såg ut ..

Det var kul.

       

Juldagen fyllde Morris 8 år !

Lina hade gjort en fantastisk tårta till honom :   

På em var det kalas.

Elvira ville så gärna följa med ner till kalaset men sade att hon kände att hennes kropp inte orkade detta.

Hon låg i soffan hemma, fick ha min dator och titta på film.

Patric stannade kvar hos henne och byttes av senare av Tess.

     

Vi andra hurrade för 8-åringen Morrris och käkade tårta.

     

Sedan bev det fiskdamm  för alla barnen!

          


Tiden flög iväg och 28/12 var det tid för dem att flyga   hem igen.

Alla barn var emellertid ngt så när friska då.


Fy så tomt det blir varje gång.  

Jag satte igång omedelbart att terapi-städa....

Plocka, plocka...kasta, kasta...

Jobbade för att få tillbaka mitt vanliga rum, vilket innebar att

jag själv trixade upp sängen 105 cm på vinden.

Innan jag kunde få in den fick ja dra ut allt som fanns - nästan...

Sängen ställdes på snedden...in med det andra igen - hur det nu gick till.

Allt går med envishet o adrenalin.  


Dagen efter hade jag svårt lyfta v arm...AJ!   

Fan vad det gjorde ont - en köttkniv som högg rakt in i axeln.

Har troligtvis fått en inflammation i axeln.

Förkylningen vill inte gå riktigt tillbaka...

hostan är bättre, men bihålorna spökar fortfarande.

Betr. armen gick städningen litet långsammare än vanligt och

jag var klar på fredagen - dagen innan Nyår.


Nyårsafton var jag skittrött.

Kändes skönt vara ensam hemma - hade inte pallat vara sällskaplig alls.

Tog varmt bad i mitt nystädade badrum   ...

Drack varm glögg...mmm...

Käkade jättegod räk/kräftsallad med ett mkt gott vin Cafe´.


Såg på TV - urtrista program - satte på en film istället.


Ville lägga mig - tittade på klockan...21.00 !!

Mildaste makter tänkte jag...3 timmar kvar till tolv!

Zappade på TV:n fram till 12-slaget...

Jan Malmsjö STÖÖÖÖN!

Patetiskt, hemskt både se o höra honom...stängde ljudet..

12-slaget skulle jag i varje fall skåla med mig själv i.

På med ljudet igen - då räknar han FEL...sant!

Därefter ska han börja sjunga "Den bästa tid är nu.."-sjöng fel, sa till

musikerna att de spelade i fel tonart -2 ggr t.o.m

Det var litet roligt om man vill vara litet elak...

Stackarn....tyckte nästan synd om honom...


Det var det...vill man se bilderna i större format så bara knacka på dem...räkna till 10 så kommer det upp...haha


  Love and understanding.......BYE



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards