Alla inlägg under oktober 2009

Av ulla lundstedt - 31 oktober 2009 12:36

                 

 

 

Oj!-tänkte jag då jag såga att jag hade 3 kommentarer.

Så kul.

Konstigt för man känner sig faktiskt litet mindre ensam i bloggandet Förvånad.

 

Älskar ditt Heej Madde - Flört!

Jättekram till dig Mia - Jag läser oxå dina bloggar varje dag

men svarar inte alltid kom jag på -sorry Skäms

Lina-jag vet att du haft annat upp över öronen som är fan så

mkt viktigare ...dessutom i din nuvarande sits kan det t.o.m

vara jobbigt koncentrera sig på att läsa ....Tungan ute

 

Idag tar jag hand om småkillarna då deras mamma mår dåligt,

behöver vara ensam stundtals.

Har sovit över där i natt.

Fick en intressant o mysig timmes snack med Benne.

Inte så ofta nu för tiden - han är sällan hemma då jag är där.

 

Såg Josefinas teatergrupp som hade en happening på Hedmanska gården

i Halloween-tecken kan man säga.

De kom inspringande på torget insvepta i grå tunn väv och utstötte

hemska skriiin, sprang runt som "krasxsnde kråkor" som Morris sa.

Föll ner på stenbeläggningen och i ljusskenet såg det ut som stora stenar.

In kom då en svartklädd "kråka med eld - alla fick eldstavar i händerna och

en fräck eldscen utformades.

Flummigt? -Ja....som en Happening oftast utformas som Cool

Därefter fick jag gå ut med Beppe som gömt sig bakom Linas rygg

och ville gå ut - aningen rädd vilket jag kan förstå.

Efteråt fick han krama om sin storasyster o se att det "bara" var Josefina.

Då skrattade han....

Nu ska vi på stan.

 

De sitter nu i min hängmatta och ser film.

Om en stund ska vi gå en promenix på stan tror jag.

Av ulla lundstedt - 30 oktober 2009 09:59

  

Sovit gott, länge o vaknade med mer lugn i själen än vanligt - skönt.

Mornar är annars min värsta tid på dagen.

 

Sitter och tänker hur det egentligen kan komma sig att

aldrig ngn säger hej, gör ngt litet inpass i mina bloggar.

Jag ser ju på statistiken att ovanligt många är inne och

läser varje dag.

Då blir jag förvånad och förundrad.

Troligtvis är det väl så då,

att det inte finns ngt att tycka,

kommentera, kring det jag skriver om.

Antagligen trist läsning,

intetsägande o ointressant för omvärlden.

Trots allt skriver jag för att det roar mig och det räcker.

Själv känner jag omedvetet -

nu i eftertankens kranka blekhet medvetet-

att då jag läst någons blogg

vill jag "tala om" att jag varit där,

hälsa, säga hej, tycka något, säga något,

bekräfta en tanke, kanske inte alltid hålla med etc

 - att vara social helt enkelt.

I´m an old fashion woman maybe. 

Och betr. mina bloggar:

Vilken roll spelar det i livet på en skala - Nada!

 

Nu ska jag käka frukost - omelett - sen träna ....

 

puss kram

Av ulla lundstedt - 28 oktober 2009 15:32

   Jag tycker att dagarna bara flyger iväg.

Hinner bara vakna sen är det eftermiddag och kväll.

Har varit o tränat.

Stack till Malmborgs för att köpa sallad och kom hem

med alltför mkt mer.

No money no honey....

 

Litet orolig betr ekonomin inför julen

- men det brukar lösa sig.

 

Fick världens gulligaste mms från Manuella i morse

där Vilja sjöng "bäbävita lamm.." med mycket hög röst!Skrattande

Hon är bara så vansinnigt charmig, söt o rolig.

Lik sin mamma som jag minns henne -haha...Kyss

 

Saknar småkillarna som är hos Hasse nu.

Sticker nog ner dit enstund senare och tankar

litet kärlek.

Det räcker att bara se dem och få krama om dem litet.Kyss

 

Längtar otroligt efter att Peppe med fam kommer till jul.

Tiden går så jävla snabbt och tjejerna växer...hinner knappt med.Kyss

 

Skönt slippa teatern denna veckan.

Måste emellertid sätta mig vid tillfälle och

skriva ner vad som ska stå i programmet - skicka bilder etc.

Gå igenom musik-hitta musik-

sammankoppla det på en cd (ber Hasse) Oskyldig

- kolla all rekvisita

- handla rekvisita etc etc...

Diskutera dag för fotografering med G.

Möte med S betr afficher...

Få tag i en ljus/ljudman/kvinna

Få tag i ngn som vill/kan filma

Ja det är mkt med det lilla -  haha...shit - tar mig för pannan...Tungan ute

Likadant varje gång.

Och ändå kan jag inte låta bli - det är ju samtidigt så enormt kul.

Började -73 - himmel - har hållt på  i 36 år - jag dööör!Förvånad

 

Snacka om att tiden går.Förvånad

 

Kom just tänka på hur knäppt jag agerar mellan varven.

Som idag då jag på väg från träningen - cyklade -

-och blev stående,jättelänge, för att komma över

den största trafikerade gatan här i centrum.

Inte en enda bil stannade.

Frustrerande.

Plötsligt tvärbromsade plötsligt en buss !!!!

och vinkade fram mig.

Tacksam ställde jag mig framför honom på gatan,

kastade ilskna provokativa blickar mot övrig trafik

som oxå hade måst stanna -

och kastade slängpussar !! Kyss mot busschaffisen !

Såg visserligen att han skrattade -

men nu när jag ser det litet mer så där "utifrån"

inser jag att det säkert inte såg klokt ut.Skäms

 

Därefter cyklade jag vidare på väg hem som vanligt på gågatan

Vid lilla torg kom en sån där miljöbil (kommunens städpatrull)

körande .

Bilen körde rakt emot mig, utan att sakta ner

och jag blev åter provocerad -hm...

"fan ska han köra på mig eller..." tänkte jag.

Det var mkt liten plats,så jag fortsatte i samma takt som han

cyklade rakt emot bilen, för att se om inte han tänkte sakta ner.

Det gjorde han inte!

Sekunders ögonkontakt och snabbt

- i sista minuten -svängde jag t.v så han kom förbi.

Idiot tänkte jag - om honom -

men insåg strax att det epitetet i lika hög grad gällde mig.Skäms

 

Tror jag håller mig inne resten av dagen Skrattande

 

Nu ska jag rosta grönsaker i ugnen o jobba på resume´n

till teatern

 

adios amigos

 

Av ulla lundstedt - 26 oktober 2009 10:47

                                   

Nyss hemkommen från min läkare för hälsokontroll betr

blodtryck etc etc.

Jag har ju lyckats sluta med alla tabletter sedan jag gick ner 25 kilo i vikt.

Nu har jag tydligen gått upp 4,5 kilo såg jag idag då vikten blev tagen.

Hm- har aldrig gillat elektronvågar.

De är dumma. Obestämd

Oavsett vad så var socker, blodvärde bra,

blodtryck under kontroll även om det ökat från 118/80 till 140/80 .

Ska tillbaka på kontroll i jan/febr.

Det där med blodtryck kan oxå vara ärftligt.

 

Har haft helgrepetitioner hela helgen.

Otrolig tur hade vi då scenen var ledig med scenografin på plats.

Lyckades sätta en hel del scener - hoppas nu bara vi kommer

ihåg allt till dess vi får tillträde där igen.

Svårt göra de "stora" scenerna i en liten replokal

med endast stolar som markeringar.

Känner mig så stolt över dessa ungdomar, de är kanonfina.

Generösa med beröm till varandra, omtänksamma, uppmuntrande,

respektfulla gentemot varandra.

Känner sån kärlek till dem - hur ska jag nån gång kunna släppa dem

dvs sluta jobba....

 

Tog dessutom foto som ska vara med i programmet.

Tyvärr var 3 st av ungdomarna bortresta och alltså inte närvarande.

Är ju sportlov denna veckan och den påbörjades tydligen redan

den gångna helgen.

Passade på ta dem nu då vi hade tillgång till både kläder och scenografi.

Får ta mer bilder sedan då tillfälle ges och de andra kan vara med.

 

Hjälpt Lina en del oxå denna helgen då hon inte mått så bra.

Kan inte göra så mkt mer än vara tillhands i nuläget.

Det kommer att bli bättre.

 

Tittar mig runt i min lägenhet.

Ser ut som det behöver städas, plockas undan, etc etc...trist.

Tänk positivt:

Skönt då det är gjort.Hm

 

kram

 

Av ulla lundstedt - 24 oktober 2009 16:46

        

Ganska trött idag.

Var över hos dotter som mår dåligt.

Sov över där.

Somnade sent - upp tidigt.

 

Iväg till teatern för rep.

Härligt få tillgång till scenen med nästan klar scenografi.

Heja Gert o Janne!

Rep gick mkt bra - underbara ungdomar!

 

Tänker på hur maktlös man känner sig

se annan älskad närstående må så pass dåligt.

Bättre med ett gipsat ben än en gipsad själ -

för det sista syns inte, men gör inte mindre ont.

 

Skall nu försöka koordinera allt inför rep i morgon.

Har för mkt i huvudet just nu för att skriva blogg.

 

Sätter in en bild på den nästan klara scenografin - nu "sten-målad"..

 

(Tänker alltid att de där ljusa bollarna som kan framkomma

på vissa bilder är "teaterandar"....)

kram

 

Av ulla lundstedt - 23 oktober 2009 16:42

   ...nu bloggar jag....  

 

 

Jätteglad.

Har fått Spotify så jag kan lyssna på vilken musik jag vill -kanon!

Kopplat de små högtalarna till datorn bredvid mig

- så duktig e jag!hahaha..

Just nu lyssnar jag på Melody Gardot - gillar mkt...

 

Känns som det varit hektiska dagar.

 

Nu tryter minnet igen - vadan detta?!

"Var är jag - vad gör jag - vem är jag ..."

...ja det sista var bara fantasin som fortsatte spinna vidare...

 

I går var jag hos tandläkaren 09.00 - jävla tid.

Därmed numera 900:- fattigare - så småningom -

då jag får göra avbetalningar som jag kanske är

klar med i februari.

Hur kul är det på en skala?!

Tog moppen dit och regnet var som en sån där äcklig dusch.

Anser att tandläkare, läkare, optiker etc skall vara gratis!

 

Sen tog jag en fika på Espresso med Marianne kl.11.00

Alltid kul o mysigt sitta prata om allt mellan himmel o jord.

M är väldigt intensiv.

Skrattade då hon skulle berätta en historia betr sin pappa 

varpå hon reste sig och agerade- högt- med händer o fötter så

resten av de som fikade tystnade, tittade o log.

Själv märkte hon ingenting.... 

 

Väl hemma ringde Gert -scenograf på teatern

att min scenografi var klar

och att han ville jag skulle komma dit o titta.

Sagt o gjort - käkade litet och stack iväg.

Skulle dessutom ha min grupp 17.00

Gert är kanonduktig - perfekt -det var precis som jag tänkt mig.

Han ska måla den grå etc så det mer ser ut som sten..

Kommer bli kanonbra.

Satt o snackade litet skit med Gert som jag förresten

känt sedan 70-talet då han oxå jobbade där.

Knallade sedan upp på kontoret - fikade och pratade med

de som jobbar där.

Fick behålla nyckeln till scenen så vi kan vara där o repa nu i helgen.

Betyder jättemycket kunna lägga regi på plats med rätt scenografi.

Men fan vad det är svårt mellan varven.

Alltid likadant.

Hemma igen vid 21.00

Kollade litet TV och kom som vanligt för sent i säng..

 

Idag försov jag mig.

Skulle träffat Lisbet vid Barnens scen

och se Chaplin med Anette - shit..

 

Pratat m Nicke på messen - haha jättekul.

 

Betalat räkningar - fy fan - inte mkt kvar inte leva på.

Löser sig sa han som sket i vasken...

 

Skulle tränat men ansåg att tiden inte räckte till.

Var tvungen sticka o handla och har just kommit hem.

 

Ikväll blir det Idol som gäller - sen ska jag försöka komma i säng.

 

Ska ha teatergruppen i morgon 11.30-15.00 -samma sö.

 

Nu vill jag ha kaffe..

 

love an peace

 

 

Av ulla lundstedt - 22 oktober 2009 23:19

  

Är för trött känner jag.

Återkommer i morgon....

natti ngn...

Av ulla lundstedt - 18 oktober 2009 20:25

   Skitsur.

Har skrivit 2 bloggar som försvann.

Konstigt nog hade Tess läst den jag skrev sist.

Nu är de oxå borta.

Antingen beror det på mig elle oxå får jag byta blogg.

Grrrrr.....

Sammanfattning:

Bra söndag.

Kom iväg o tränade - skönt.

Handlade sallad på Malmborgs.

Som vanligt åktye mkt mer ner i krgen än vad jag tänkt.

Det "nyttiga" godiset som jag redan käkat upp.

 

Idag fyller min äldste son år - på sjukhuset.

Visserligen hemfärd idag...men hur kul är det ha föd.dag på sjukan?!

Ringde o grattade Niclas en dag för tidigt -igår.

Hade tagit fel på dag.

Återkom idag o grattade - på rätt dag alltså.

Kom att diskutera hur gammal han blev.

Jag påstod att han hade fel.

Han protesterade.

Jag brukar räkna rätt då det är 20 år mellan oss.

Hans protester fick mig att bli osäker om min egen ålder.

Tog fram miniräknaren och drog Niclas år från mitt och

det visade sig att jag hade rätt.

För en gång skull.

Han tackade för presenten - att ha fått ett år i sitt liv till godo!

 

Elvira ringde o ville jag skulle berätta en teatersaga.

Tog till med prinsessan som blev bortrövad av rövarna.

Otroligt nog sitter hon tyst o lyssnar och kommer med små

inlägg i handlingen. Kul

 

Därefter ringde Cornelia.

Hennes samtal går alltid ut på att jag ska gissa ljud!

Knackningar i bordet, prassel med papper etc...

 

Nu ska jag laga mat.

Prestation.

Kyckling i alla dess former i mitt hushåll.

Köpt torsk -i block-men vet inte riktigt hur jag ska

laga till det så det smakar gott.

Nu hör jag hur kyllingen kallar.....

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Skapa flashcards