Alla inlägg den 19 mars 2010

Av ulla lundstedt - 19 mars 2010 17:45

   

 

      

 

Igår morse (jaja ca 10-11) slängde jag på mig mina träningskläder.

Koncentrerade mig - fokuserade -  så inget annat mer roligt skulle hindra mig -låste dörren - tog hissen ner och ut.

Gick snabbt till Kungsparken där jag började springa. Tänkte att det skulle bli en ny vana, livsstil (hm). Inspirerad av min svärdotter Tessan i S-viken.

Sprang o sprang, flåsade o flåsade - trodde jag skulle dö. Hade mobilen med om jag skulle behöva ringa 112.

Helt chockad upptäckte jag hur mkt av min kondis jag "loosat".   

I somras sprang jag ner till V.Hamnen - badade - sprang hem igen - utan att "dö".

Måste vara de 6 kg jag ökat i vikt tänkte jag!!!

Detta måste vara rätta vägen skaka bort dem! Yes!

Efter att ha rundat hela parken anlände jag - fullständigt slut - åter hem.

Svetten rann, tappade i badvatten, kastade mig i soffan - andades ut.

Stapplade ut i badrummet o kröp ner i det varma sköna vattnet.

Idag - skam den som ger sig tänkte jag - upprepade jag samma runda som igår - med samma resultat.

Flås, stön, stånk...slak..utslagen..    

Egentligen skulle jag till Forum oxå var tänkt - men det pallade jag inte.

Kanske jag ska försöka strukturera det hela litet bättre.

Typiskt mig att jag alltid ska göra allt på en gång-suck.

Ont i benen -snarare fötterna - har jag - det går väl över.

Har heller inte råd köpa ordentliga joggingdojjor ...

Ska i alla fall fortsätta 1 vecka o se vad som händer.

 

Hade min teatergrupp igår.  

Vi diskuterade ev förslag till manus.

Har sökt reda på en del som ska beställas.

Pjäserna betr kvinnokamp (ler) refuserades av alla-haha

De önskade spela elaka, dumma etc - de flesta i alla fall.

Var hittar man ett sånt?-sa jag - kanske en story om en sekt - vilket alla tyckte verkade skitkul - hahaha...

Fick en ingivelse...

Jag delade upp dem och de fick i uppdrag att gestalta en scen som handlade om en sekt.

Kan bara nämna att jag blev imponerad - de kan verkligen hitta ord, handling etc...vansinnigt roligt blev det oxå. Största problemet de har, är att hålla sig själva för skratt - till det krävs det mkt träning, fokus, koncentration på den rollgestaltning man gör och inte släppa greppet. Får vi jobba på. Men det är inte lätt då alla ickeaktörer mellan varven viker sig dubbla av skratt.

 

Nu dax laga mat innan lets dance ikväll o en bra film tror jag.

Bye...

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards