Alla inlägg under januari 2011

Av ulla lundstedt - 30 januari 2011 12:42

      Söndag middag.

Solen skiner och min termometer visar på plusgrader.

Borde gå ut, ta en längre promenad, få litet frisk luft och sol i ansiktet.

Inte sitta här plötsligt och "tänka"...dumma tankar.  

Min mage är inte ok vilket oroar mig en aning   ..men det löser sig.. haha..det var litet fyndigt.  !

 

Igår var Morris o Beppe här ett par timmar.

Längtat efter dem.   

 Det var kul och jättemysigt.

Vi spelade spel, lekte med handdockorna, såg film, busade i hängmattan, kramades....

 

Skrattade för mig själv åt Morris,

Plötsligt villa han ringa sin mamma - javisst, jag slog numret...

 

Morris: "Hej - får jag och Beppe gå med Bobo och köpa glass? Ok...Hej då. "

Morris: "Bobo - vi får lov gå ner med dig och handla glass !"

 

Jag hade visserligen överhuvudtaget inte ens tänkt tanken   - ler - men självklart - sagt och gjort.

Nu var det ju kallt ute och killarna hade inga ytterkläder med sig.

Förklaring - Vi bor ju i samma hus och då de kommer hit tar de hissen ner, går genom källaren till min hiss. 

Man tager vad man haver.  

Sökte bland mina kläder, hittade en stickad jacka med huva till Morris och en tjock kofta samt en palestinaschal till Beppe eftersom koftan var öppen över bröstet.  

På med skorna sedan sprang vi till Mästerlivs.

 

Glass valdes med omsorg samt Kinderägg.

Förklarade läget för kassörskan som skrattande tittat litet förvånat på killarnas klädsel.  

Så sprang vi tillbaka hem, såg film o käkade glass.

Killarna blev senare avlämnade hemma, jag städade upp och skyndade mig ut för att handla.

 

Var tvungen köpa ny bh då jag efter viktuppgången tröttnat på att ha 4 tuttar.

Var inne på Triumpf och hittade en jättefin- 75% på priset - vilken tur!  

 

Nej - nu ska jag ta mig ut ett tag....tråkigt gå själv bara.

Ska nog ta en fika   och titta på folk...  

   

 Tycker detta är en så mysig bild....

 

Av ulla lundstedt - 20 januari 2011 11:37

      Känner mig duktig.

Var o tränade igår igen o skulle dit även idag eftersom jag i morgon var upptagen med annat.

Morgondagens bestyr blev annulerat vilket betyder att jag väntar med nästa träning till i morgon.

 

Har i vanlig ordning varit inne på Fb och kollat...

Blir så förundrad faktiskt.

Alla - ja 9 av 10 åtminstone - skriver om hur bra de mår, hur roligt livet är, otroligt positiva nästan in absurdum tycker jag. Så ensidigt är inte livet.

Ok - det är väl så att mår man kasst (bortsett från förkylning etc) så vill man väl inte andra ska veta det.

Kanske man skäms då...inte vet jag.

Även att må dåligt dvs vara ledsen, låg, besviken etc är ju oxå en del av livet att dela med sig av.

Borde det vara - tycker jag.

 

Kanske är naiva tankar...

 

 

 

Av ulla lundstedt - 15 januari 2011 18:03

Mina älskade barnbarns lek i Kungsparken sommaren-09.

Måste kolla om alla videpklipp blir lika dåliga som förra....
 

Av ulla lundstedt - 15 januari 2011 13:07


 
Sommar 2010 -Patric,Elvira,Cornelia,Morris o Beppe..

fattar bara inte varför filmen blir så "grumlig" här....?!

 

Trött på snö, is, dessa mulna mörka dagar...

Längtar efter sommar, sol o bad...suck!

Av ulla lundstedt - 13 januari 2011 02:27


 CLOWNWN BOBO PÅ FESTIVALEN 2010......tror inte jag känner henne längre....

Av ulla lundstedt - 13 januari 2011 01:26

Så har det hänt igen.

Visserligen väntat efter ca 8 år.....

Men det känns lika hjärteknipande varje gång det händer. Nu är det inte så ofta det hänt visserligen.

Förra terminen slutade Julia o Yrsa då de hade för mkt göra betr sin musikgrupp och Yrsa fick efter coatch från mig rollen som Wilma i TV B i samarbete med nätet.

 

Ikväll ringde min Vera att hon fuderat och kommit fram till att nu ville hon sluta i teatergruppen.

Oj vad jag kommer sakna henne.

Fan vad jag fäster mig vid dessa barn nu ungdomar efter snart 11 år.

Vera, en personlig, intressant o begåvad tjej.

Hon sa sig ha mkt m skolan- dessutom har hon mkt nu som engagerad i Ung Vänster!

Bra Vera...kanske har t.om jag lyckats så några frön efter alla diskussioner vi haft kring sahället idag.

Önskar henne lycka till och vill fortsätta ha kontakt med henne.  

Vi ses i varje fall till först träffen då filmen ska visas.

De har gått hos mig sedan 2002 o nu är de 15 år - thats life.

Oavsett vad,, hör det till att då man varit engagerad i teaterns värld så länge, vill man söka sig ut o se vad som mer finns där ute i livet...enligt erfarenh. brukar 7 av 10 ngn gång återkomma.I en eller annan form...

Det brukar vara en vaccination man inte kan bli kvitt.

Men - stort men - det behövs, att man då det känns rätt, försöker sig på andra intressen - hur ska man annars kunna veta/välja vad man vill o söker i livet..

Ung Vänster är enl mig kanon!

Önskar henne stort lycka till o är övertygad om att det kommergå bra o ge henne mkt annat som hon idag saknar.

 

 

Av ulla lundstedt - 10 januari 2011 19:58

  

Måste inse fakta kanske.....har blivit en aning äldre....som sagt...

 

Tog idag ett kraftigt tag i den obefintliga kragen och gav mig iväg till Forum för att börja träna igen.

Jag o min kropp har legat i träda minst 3 månader.

Mina träningsbrallor hade krympt ! Hm....

Pinsamt om ngn jag kände skulle se hur jag ökat i omfång...rätade på ryggen, upp med hakan och gick med ilsken blick in o ställde mig på löpbandet.

20 minuter är maskinen inställd på - efter 10 klev jag av...fortsatte på de andra maskinerna....

Kul? Näääää....men jag måste..få ordning på livet igen.

Grrrrr....Inte glad ....

Av ulla lundstedt - 1 januari 2011 10:26

     

 

Så är det nytt år - igen!

Tusan vad tiden går fort, åren bara svichar iväg.

Känns alltid litet ödesmättat nyårsafton, ovissheten om vad det nya året kommer att erbjuda.  

 

Nyårsafton 2010 var den första i mitt liv jag tillbringade ensam hemma. Kändes helt ok faktiskt.

Tog ett bad, klädde o sminkade mig, målade naglarna.

Tände ljus. Tog en glögg.  

Åt oxfile, ugnsbakad potatis, bearnaisås, stekta champinjoner, sparris med kräftstjärtar.

Favoritvinet Cafe´.  

 

Såg film under tiden jag inväntade "Skansen" på TV där "Gipsy Brother" skulle vara med, gillar dem skarpt.

Slog över till annan kanal då Malmsjö började.

Orkar inte med honom !

Skålade Gott Nytt till mig själv...  

 

Så kan man alltså oxå fira nyår - helt ok faktiskt.    

   

...visst är han söt...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards