Alla inlägg den 21 mars 2010

Av ulla lundstedt - 21 mars 2010 17:02

  

 

  

Jag har haft min cykel stående hemma, inne i det andra rummet, då jag tänkt mig laga en massa delar som lossnat med gaffatejp - men ännu inte tagit mig den tiden.

 

I sista minuten (som vanligt) stressade jag iväg till Årsmötet 12.00

Genade över den lilla planteringen utanför "Ägget" o Burger King.

Trampade på som tusan och just som jag skulle svänga t.v och sakta ner farten upptäckte jag att jag bara trampade bakåt - i luften liksom!

Shit ! Kedjan hade hoppat av igen !

Vis av sista samma upplevelse tidigare , då jag voltade i luften, rakt in i en stolpe tänkte jag : "Handbromsen!"

Den funkade inte heller !!!!

Cykeln for framåt i samma fart som tidigare....

Till höger om mig kanalen - till vänster buskar och bänkar.

Valet var enkelt.

Ville inte dyka ner i det skitiga vattnet.

Styrde cykeln rakt in i buskaget - där tyvärr en bänk oxå hade gömt sig.

Pang Bom !

Tänkte snabbt "slappna av!" (Fallteknik) haha.

Jag kastade mig "smidigt" ut på gångbanan och rullade runt ett par varv medan cykeln med kraft träffade bänken och for in i buskaget.

Jag klarade mig helt oskadd.

Cykelkorgen slets av och såg ut som en korkskruv.

Lampan med sina olika fästen rök all världens väg.

En del andra konstiga delar stack ut - fan vet vad det är.

 

Nu beslöt jag mig för att fixa kedjan och cykla vidare.

Det visade sig tyvärr att kedjan klämts fast i hjulet, så det gick inte att lossa den.

 

Parkerade o låste.

Med spretande, svarta, nedoljade fingrar, promenerade jag iväg till mötet.

 

Kom in på scen 1 där mötet just skulle börja.

Tittade mig förvånat omkring.

Ingen alls jag kände igen....

Hade jag kommit rätt ?!

Fick syn på Lisbeth - ja dåså -fick nycklarna till toan för att tvätta händerna - tillbaka in o satte mig.

Oj - där är ju Jonas ? Ska han oxå vara med tänkte jag.

En efter en kom övriga närvarande fram o presenterade sig, tog i hand och delgav vilken teatergrupp de tillhörde.

I Helsingborg - i Landskrona - i Lund etc etc...

Shit!

Det var ATR:s årsmöte - jaha, jag hade kollat "fel" klockslag.

MAF:s årsmöte var kl. 15.00

Närvarande styrelse  hälsade mig välkommen - hm.

Det var alltså bara att sitta kvar o se glad ut.

Solen sken utanför från en molnfri himmel....

Mötet slutade 14.15

Det var alltså inte lönt nu gå tillbaka o hämta cykeln etc.

 

Eftersom jag är med i valberedningen betr MAF var jag tvungen närvara för att fastställa valberedningens förslag - som dessutom låg sist på dagordningen.

Årsmötet genomfördes planenligt och efter 5 timmars

sittande på pinnstolar avslutades mötet 17.00

Gick ut - andades frisk luft - djupa andetag.

Hämtade upp min cykel, promenerade hem igen och parkerade den inne i samma rum som tidigare.

 

Konsekvenser:

Ont i baken ("sittsår") - havererad cykel - svullen mage efter att bara ätit mackor o kakor på båda mötena - huvudvärk - astrött.

 

Nu ska jag svida om till mys - ta mig ett glas vin o bara softa i soffan....

 

I morgon måste det bli träning - rätt mat etc...annars !!

 

Håll i hatten...!

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards