Alla inlägg under november 2008

Av ulla lundstedt - 28 november 2008 12:48

Igår var sista ggn denna terminen jag hade min teatergrupp. Hade köpt julmust, choklad o chips som dukades upp på golvet. Hade med mig Elvis (ler) Christmaslåtar och ungdomarna blev glatt överraskade. Vi fikade, pratade litet om terminen som gått, hur de upplevt den, kommade pjäs etc.Alla i gruppen var överraskade över att det var sista ggn då de tyckte  terminen gått alldeles för fort ?! vilket jag tog som ett bra omdöme. Själv har jag ju inte direkt upplevt det likadant (ler). Efter fikat drog sig gruppen undan i ett hörn (medan jag tog tid på mig plocka undan. Faktum var att jag kände att jag själsligt redan hade slutat......

I hörnan berättades det spökhistorier....levande berättande sådana.....jag lät dem hållas då de, av alla skratt tillrop etc, tydligen tyckte detta var skitkul. Jag fikade, hade varit uppe hos Marina på kontoret fixat kaffe (ler).

Sen bröt jag och de valde övningen med lappar i pannan....säger inte mkt för den som inte varit med om det. Ok då - namn på lapp tex zlatan, paris hilton etc...alla träffas på en bestämd miljö - buss etc...pratar med varandra med syfte att försöka lista ut vad som står på sin egen lapp dvs vem man är...De hade skitkul, försökte på alla möjliga sätt, utan att vägleda, fråga och kommentera varandra för att därigenom nå fram till "målet". Hjärngympa vill jag kalla det, fantasin flödade, skrattanfall då kommentarerna från den ansatte oftast blev helt galna med tanke på vem han/hon var. Det tog lång tid....därefter rörelse till Peps....etc...slutade med avslappning och associationsövning. Kramande när de skulle gå och två av tjejrna grät - de längtade till januari .....

Puh - skönt vara ledig. Sitter nu 13.00 och har inte klätt mig än. Ska upp på vinden hämta ner ljusstakarna etc. Väntar visserligen på diverse manus som måste läsas....men det vill jag inte tänka på just nu.

Vill konditionsträna, gå ner i vikt !!!, bara ägna all min tid åt mig själv .

Börja ta mina hälsopreparat igen (glömt dem) - kanske därför jag känner mig så jävla trött...få litet ordning i alla skåp....kasta allt gammalt där datum gått ut...organisera alla böcker, filmer etc...tvätta fönster skiter jag i...mm...mm..

Vecka 5 börjas det igen...

Duschen väntar....bye

Av ulla lundstedt - 27 november 2008 10:29

Igår ringde en kompis som hade biljetter till genrep på Hipp och "Zlatans leende". Hipp invaderades av barn från Rosengård i åldern 8-12 år ca. 100-tals stojande, skrikande, knuffandes barn med icke-stresståliga lärare som ledsagare. Förväntansfulla, nyfikna barn som troligtvis aldrig tidigare varit på teater - åtminstone inte på Hipp. Min nyfikenhet väcktes till liv med tanke på hur detta skulle gå då föreställningen skulle börja. Lärarna sprang fram o tillbaka inne i salongen och försökte få barnen att sätta sig.

Ljudniån var minst sagt mkt hög (ler).

Föreställningen började och det blev knäpptyst!! Man kunde höra en knappnål falla. Jag tittade på barnen och såg hur de satt, käppraka i ryggen med gapande munnar o stora ögon kollade in vad som hände på scenen. Häftigt.

Hiphop-aren Gonza (tror jag han heter) medverkar både som skådis o sångare. Då han kom in reste sig alla ungarna och skrek - Gonza vinkade till dem och fortsatte sedan spelet - coolt - och tystnaden återkom.

Kaos i pausen. Några barn blev mkt ! osams, slogs ordentligt. 2 fröknar kastade sig över dem och försökte sära dem åt med mindre lyckat resultat. Övriga barn bildade ring och började heja på ngn av kontrahenterna alltmedan fröknarna skrek "slota no - e ni ente klåka!"

Det såg ut som barn och fröknar slogs tillsammans haha....Till sist kom en annan lärare - greppade tag i den största av slagskämparna och kramade ! henne varpå tjejen slappnade av och gick med honom in i salongen igen.

Så enkelt löste det sig. Visserligen placerades dessa fiender på två olika håll i salongen. Vid ett tillfälle spelades Zlatan-låten i bakgrunden - haha - himmel, då fortsatte barnen i salongen sjunga med. Bara det att de kunde hela Zlatansången varpå föreställningen fördröjdes några minuter. Jag tyckte det var skitkul. Skådisarna fixade det jättebra, var inte rädda för att kommunicera med publiken som inte var svårbedda att deltaga.

Det var en mkt intressant och annorlunda föreställning. Min kompis hade inte alls samma uppfattning som jag haha.

Det är härligt med barn - gör livet mer levande (ler).

"Zlatans leende" är skitbra och kan varmt rekommenderas!

kram

Av ulla lundstedt - 23 november 2008 06:59

Här är den låt - numera video - som var den första jag hörde av Il Divo hos Lina. Fortfarande får jag ståpäls då jag hör den och den underbart fina text den har. Själv tänker jag på min mamma då jag hör den, blir litet nostalgisk, önskar hon fortfarande fanns i livet, önskar jag kanske kunde gjort mer för henne medan hon levde, saknar henne mkt, kan fortfarande - numera mest i tanken - närma mig tel för att ringa henne om ngt speciellt hänt. Känner den som en kärlekssång till henne.....

kramiz

Av ulla lundstedt - 22 november 2008 10:43

Naturligtvis ska man kolla de sista inslagen först !! om du orkar -  

alltså de jag först lade in på bloggen - de längst ner -så denna första ska alltså vara den sista - och den sista ska då alltså vara den första som jag vill man ska läsa/höra dem ....haha-typiskt mig.

Då jag väl börjat kunde jag inte sluta...måste ta den oxå....o den...o den..

kramiz

Av ulla lundstedt - 22 november 2008 10:00

Simon Cowell är ju den som fått dessa giganter att stråla samman. Här presenteras dem av Cowell samt sina egna reflektioner till vad som komma ska/skulle....

Första ggn jag hörde dem var hemma hos Lina som av ngn anledning ngnstans ifrån hade fått en enkel cd med 1 låt på - tror jag det var - som hette "Mama" och jag bara dog.......

Av ulla lundstedt - 22 november 2008 09:26

Som alltid då jag läst en jättebra bok, sett en jättebra film vill jag  dela med mig till alla  jag känner och älskar, att de ska få möjlighet uppleva samma underbara känsla som jag gjorde/gör. Så även med musik som nu betr Il Divo. Denna "snutt" visar deras upptäckare Simon Cowell som för första ggn introducerade dem i TV för den stora publiken. Coooolt!

Själv har jag alla deras cd och videos - inte så många tyvärr de gjort ännu - väntar på mer....Sammanstrålningen av deras olika, underbara röster som smeker varandra, är som att måla en tavla i vackra färger med olika motiv beroende på vad de/hur/vad de sjunger. Man kan drunkna i deras ögon då de tittar in i kameran (ler) - då sjunger de bara för mig hahaha.....

kram o håll till godo

Av ulla lundstedt - 22 november 2008 09:11

Älskar bara dessa män !!! Ursnygga, vilka röster...........suck!

En dejt med ngn av dem hade jag inte tackat nej till....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards