Alla inlägg under maj 2010

Av ulla lundstedt - 18 maj 2010 10:04

Tiden är knapp som 4-barns-mormor...

 

Hinner inte skriva riktigt - får bli senare då Lina blir utskriven.

 

Idag ska jag ut på stan leta klänning till Adam o Terese  bröllop på lördag.

Tur jag fick "lön" idag....

 

Har beställt sol o vackert väder.

 

See you later........

Av ulla lundstedt - 10 maj 2010 11:23

Ny dag - Nya tag...

 

Ute skiner solen igen - äntligen. Skönt.

 

Lämnade Beppe på dagis.

 

Gick med Morris till tandläkaren 08.45

Nu för tiden plastar de tänderna ?!

Skulle plasta in 4 tänder - blev 2 idag

och de andra två om en vecka ca.

Jätteduktig var han.

 

Nu ska jag upp till mig och fixa litet...

 

Benne var på akuten igår - trodde tummen var bruten - men röntgen visade på en spricka - vilket är illa nog -ont!

Stack iväg till skolan idag....

 

yeh....

 

 

Av ulla lundstedt - 9 maj 2010 21:51

Tänkte just skriva litet om helgen etc -

men lusten försvann....

 

Känner mig ledsen och mkt orolig..

 

Livet är def. inte en dans på rosor -

kan slå outhärdligt hårt, orättvist o skoningslöst -

känslan av maktlöshet att inte kunna hjälpa ...

 

Får bli mer en annan dag..

 

 

Av ulla lundstedt - 8 maj 2010 07:49

  

 

Sovit i min egen säng i natt. Skönt.

Hela veckan som gått har jag legat som en "vandrande pinne" mellan 2 små varma kroppar

a 4 o 6 år....nära, nära....

I går fick Lina permission från sjukhuset över natten -fram till idag - och 2 lyckliga småkillar kunde krypa ner i sängen hos sin mamma.

 

Det har varit en litet annorlunda vecka kan man säga.

Uppe med tuppen 06.30 ca...

Frukost till killarna...

Kläder på dem, frukt med till skola o dagis...

Tonåringarna har mellan varven varit sjuka och därmed hemma. Mest B som hade feber...

F varvade vissa skoltimmar med skolarbete som måste göras hemma..

 

Dagarna för övrig gick i veckan åt till att hjälpa L fixa till litet hemma eftersom hon varit i så pass dålig kondition att hon inte orkat med detta innan.

 

I to var jag tvungen ta min teatergrupp för sista ggn denna terminen.

Killarnas storebror B ställde upp o var hemma hos de små de timmarna jag var iväg.

Spelade spel och lagade mat åt dem.

Han är en stjärna den killen!

Fina hade sin teater samtidigt som jag hade min.

Hemma igen möttes jag av 2 mycket! trötta killar som raskt fick hoppa i säng och somnade på två röda mitt i läsningen av den stora Djurboken.

 

Idag lö måste L tillbaka till sjukhuset igen.

Återstår att se om hon får möjlighet vara hemma

ytterligare över helgen.

Men - viktigt inte gå över gränsen o ta ytterligare risker. Hon är alltför skör än så länge och kroppsligt helt utslagen/utbränd vilket kan få allvarligare konsekvenser om hon inte är försiktig o "lyder" läkarna.

 

I annat fall får jag flytta upp i hennes lägenhet ytterligare en vecka....

 

kram till de som ev läser......

 

Av ulla lundstedt - 1 maj 2010 22:57

 

 

     

 

 

1 maj.

Det blev inte något besök i Slottsparken med killarna idag som jag tänkt.Dvs möta upp demonstrationståget och närvara i manifestationen med musik, tal etc...

 

Vi gick ner o handlade i kvartersbutiken på fm.

Beppe var trött o gick långsammare än han brukar.Hemma igen ville han bara sitta i knät i soffan och efter en stund sov han.

Jag lät honom sova - kände som sagt på mig att han inte mådde bra och därmed behövde sova.

Morris o jag spelade bokstavspelet, såg litet film etc.

Beppe vaknade och var varm.

Jag tog tempen på honom.

Det var inte det roligaste han gjort då jag bara har en vanlig "rumptermometer" -ler.

Men det gick bra.

Han hade 39.6

Gav honom en halv alvedon.

Först skulle han försöka svälja den till saften - men det gick inte.

Gjorde som förr - krossade den och blandade ut den i glass.

Pratade med Lina som ringde Fina.

Fina sprang ner till apoteket och köpte flytande barnalvedon. Skönt.

Gav honom alla inhalatorer han har samt hostmedicin med tanke på hans "krupp" han brukar få vid förkylning.

Men han har inte hostat en enda gång ?!

Febern gick ner och han lekte vidare.

Dagen gick - film - lek - spel - mat etc..

Beppe åt nästan ingenting.

Vi tog en promenad ner till kvartersbutiken igen för att köpa deras lördagsgodis.

Hyrde en film -köpte var sin Pokemontidning de kunde sysselsätta sig med. De var jätteglada.

"Tack Bobo - jag älskar dig" sa Beppe.

Då smälter man....

Duschade dem-smorde in dem och fram med lördagsmysgodis till filmen.

Efteråt sängdags och febern hade gått ner till 38.6

Ny alvedon samt övriga mediciner.

Läste saga och låg o pratade en halv timmes tid - ikväll om rädslor.

Morris sa att han aldrig mer ville se cartoon network (heter det väl) typ barnprogram på tv och berättade att idag hade det varit ett avsnitt som han tydligen blivit rädd för - därav vår diskussion som avslutades med stort skratt från killarna då jag berättade att jag var rädd för fåglar då jag var liten. Helt tokigt tyckte de...

Plötsligt låg Morris och knep med fingrarna i luften. Jag frågade vad han gjorde -

"Jag gör yoga" sa han - haha...

De somnade skönt och nu ska jag krypa ner mellan dem och hoppas Beppe mår bättre i morgon.

natti

 

Av ulla lundstedt - 1 maj 2010 08:55

  

 

 

Kl 7 vaknade jag av 2 småkillar som klappade mig på huvudet och jag möttes av 2 stora smile - mysigt. Låg o pratade en liten stund så gick vi upp...hm..

Barnkanalen åkte på och de intog sina platser..ha..Beppe som inte orkar titta så lång stund i taget hämtade rymdlegot som han låg på golvet o byggde med.

Frukost 08.00....inte mina vanliga rutiner precis...haha...

Nu sitter Morris o ritar i sina fotbollskläder .

Beppe ville mysa i soffan till barnprogrammet sen igen...

Plockade undan - sen gick vi ut och blåste såpbubblor med "maskinen från "Momo"...

 

Nu har de ätit korv med bröd till lunch.

Beppe vill inte äta idag - verkar som han håller på bli dålig. Trött på ett sätt han inte brukar vara.

Återstår att se...

 

Vill gärna ta en promenix till Slottsparken och Vänsterpartiets manifestation där efter demonstrationen. Får se om Beppe orkar.

 

  

 

  

 

  

återkommer....

Av ulla lundstedt - 1 maj 2010 07:16

      Igår - dvs fredag - kom Morris o Beppe hem för att vara hos mig fram till sö kväll då deras mamma för tillfället är inlagd på sjukhus.

 

Killarna var glada o förväntansfulla, tyckte det var spännande - händer ju inte så ofta då vi bor i samma hus för övrigt.

 

Bäddade bäddsoffan och killarna fick välja påslakan. Morris ville ha det gula med zebror på. Beppe ett rött. Senare då vi lagt oss satt Morris och strök med handen på sitt påslakan och sa:

"Detta är samma som Elvira alltid har Bobo..." så log han. (Han är kär i sin kusin Elvira-nu ler jag stort).

Vi käkade, såg barnprogram, kelade, busade...

Killarna fick bada och tvåla in sig med min bodyshopduschkräm o densamma kroppskräm - de älskar luktar gott! Satt o snusade på sig själva i soffan.

På kvällen mys med läsk, jordgubbsaft, potatisskruvar, frukt.....

 

Bedtime - plötsligt var Morris mkt angelägen om att hela lägenheten skulle släckas ner...

Jag förstod att han var orolig för var jag skulle sova....vilket han bekräftade.

Vi tummade på att jag skulle sova i mitten - hm...

Läste godnattsagor....och de somnade på 5 röda...

Jag plockade undan och kollade på film...

Kröp ner mellan dem och fick 2 varma kroppar tätt intill mig....låg som en pinne (ler) och somnade själv så småningom.

 

sov gott....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards