Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Jag väntar fortfarande på sommaren !!

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07


Fy så trist väder det är!

Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt...

Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön!


Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok.

Blev rekommenderad en av vännerna på kallis,dvs en av de ynka

tre ggr jag lyckats fånga solen.

"Sankta Psyko" av Johan Theorin - skulle vara så vansinnigt bra,

spännande etc..

Tyckte inte jag.

Mest en massa beskrivningar, händelser som inte fick ngn förklaring.

Jag läste o läste o väntade o väntade på en upplösning typ.

Nu måste det väl ändå hända ngt...?!

Den som infann sig var rent ut sagt löjlig.

Rekommenderar jag icke!


Däremot måste jag (på tal om böcker) rekommendera

"KRÅKFLICKAN"  första boken

"HUNGERELDEN" andra boken

"PYTHIANS ANVISNINGAR"  tredje boken

...skrivna av 2 coola killar i Sthlm :

JERKER ERIKSSON, HÅKAN AXLANDER SUNDQUIST !

Den sista delen ligger o väntar på att bli läst.

Otroligt makalöst spännande, läskiga, skrämmande, hemska MEN förbaskat

bra skrivna. 

Unga killar som tidigare sysslat med musik, film o konst.

Gjort turneer i Ukraina, Vitryssland (av alla länder?!) o Polen

med sitt elektropunkband "I love you baby".

Det roliga då Kråkflickan kom ut är att de bl.a lade ut boken

i huvudpersonens namn "Victoria Bergman" på fb.

www.krakflickan.se

Folk skrev till Victoria dvs Jerker o Håkan o diskuterade boken,

frågade nr nästa kom.

Killarna annonserade nämnligen i ett försättsblad i första boken

att andra delen skulle ges ut 1 maj året efter - vilket oxå skedde.

Jag väntade ivrigt o köpte den samma dag den kom ut!

       



Klicka på bilderna om ngn vill se dem litet större...


Ja, vad ska man annars göra en sån här sommar?!

Läsa böcker, se film, blogga...

Det finns egentligen massor hemma jag borde ta tag i.

Sortera cd o dvd - kasta det jag faktiskt inte vill ha.

Damma av alla mina bokhyllor - då får jag väl ha munskydd.

Ta ut böckerna hylla efter hylla, dammsuga dem ovanpå, torka

av hyllorna o kasta dem som känns meningslösa ha.

Risken för min del är att jag själv alltid fastnar i ngt exemplar

vilket gör att just den omständigheten kan dra ut på tiden o så

tröttnar jag på skiten...


Stryka litet kläder som legat i en hög en tid...


Jag väntar med dylika saker tills lusten faller på - ngn gång.


Nu ska jag ta ett glas vin känner jag, sätta på en bra film.


BYE

 
 
Ingen bild

Lina

20 juli 2012 19:36

Jag har slutat längta efter sommar....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 17 juli 2012 10:47


     Det var verkligen ett tag sedan ser jag, mycket har väl hänt sedan dess. Sist skrev jag om "Undergången" som var det som då upptog all min tid. Allt gick jättebra, skådisarna var otroligt bra, scenografin perfekt och vi genomförde 4...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards