Alla inlägg under oktober 2007

Av ulla lundstedt - 29 oktober 2007 21:58

 Vaknade 11.00  av att Morris som är sjuk o har feber ville jag skulle komma upp o käka äppelkaka, så det fick bli min frukost. Satt o läste med honom medan Lina uträttade några ärenden. Upp till mig igen och började sanera bland alla mina papper som låg kringhkastade överallt i datarummet. Sedan ringde Hasse o bjöd på middag - vilken lyx - och äntligen har jag fixat undan det värsta hemma. Skall skriva om linas manus i morgon o kan inte det då det är rörigt omkring mig.

Nu ska jag se Prison Break! Ovant skriva på nya datorn.

wow

Av ulla lundstedt - 28 oktober 2007 23:36

Jag känner mig som världens lyxigaste idag. Har fått en laptop, tipop, eller vad det nu heter dvs bärbar dator av Lina o hasse i föd.present o julklapp ! Dessutom har jag fixat bredband genom telia med 3 månaders gratis abonnemang och en masa TV-kanaler på 1 år gratis.

Suttit hela dagen hos Hasse som avsatt sin lediga söndag till att fixa till min bärbara - ännu ej namndöpt - vilket gör mig mkt frustrerad då jag inser hur mkt det är jag måste kunna o lära mig mer. Jag som vill veta o kunna allt meddetsamma. Det är en sak jag aldrig växer ifrån eller lär mig - alltså det sistnämnda- tålamod att inte kunna omedelbart.

Jag kan nu spela in musik o film (säger de). Mitt hem kommer väl att förfalla totalt då jag troligtvis kommer att vara helt uppslikad av detta.

Dessutom har jag genmom ett erbjudande gått med i en "typ" PC- klubb eller vad man kan kalla det som skickar material 1 g / mån. Första gången kostade det 19:- och för det fick jag en digitalkamera. Visserligen en liten konstig varelse - men man kan ta bilder även om de inte är av världsklass o sen kan jag föra in dem i datorn - själv! - då jag lärt det haha - sedan behöver jag bara vara med en gång till a 119:- innan jag kan avsluta det hela. Shit vad jag får mkt att göra - hur ska jag hinna med allt annat. man lever bara en gång - shoooot baby.I morgon ska jag på börja Linas manus har jag lovat - rensa upp alla papper etc som lagrat sig här i datarummet senaste tiden. Ledig vecka - igen teater (bara Linas grupp på ti o blommor genom styrelsen till tartuffes premiär samma dag. Annars ledig - hoppas jag. Skriver mer i morgon. Astrött i huvet efter att måst tänkt över mina tillgångar idag. Dubbel dos Ginko biloba i morgon haha.

Natti och kram till alla.  

Av ulla lundstedt - 17 oktober 2007 18:36

Det spökar hemma hos mig. Tro mig. Tände lampan till fläkten som exploderade - ok - sånt händer ju. På väg ut i hallen att hämta ny lampa ramlade telefonen som satt i klykan i golvet utan anledning varpå jag snubblade på mattan o for rakt in i ytterdörren med en smäll . Jaja, det var ju bara att plocka upp tel. igen - so what. Ut i köket  för att sätta i fläktlampan då det sa  PANG igen men mycket högre och lysröret över vasken formligen exploderade. Shit tänkte jag - vad är nu detta? Fram med dammsugaren som fungerade! Tog en macka och skulle se Tv då 1 tavla i hallen föll i golvet! Började kännas litet obehagligt. Gick på toa då taklampan small! Är det jag som håller på bli knäpp? Eller är min kropp så full av överenergi så allt elektriskt krakkelerar? Skulle cykla till teatern - (cykellampan var naturligtvis sönder) vilket inte var ngn överraskning vid det här laget.Kom halvvägs till teatern då luften gick ur bakdäcket. Som väl var, precis vid "pumpapparaten" på cykelvägen men det visade sig inte vara en punka-tack o lov! Cyklade sedan hem och plötsligt föll bara hela cykelstödet i marken ! Iväg till cykeldoktorn som satte dit ett nytt 250:-. Jo en sak till, på mina förra årets nya stövlar hade plötsligt dragkedjan vägrat fungera trots att de snällt vilat ut hela sommaren på vinden. Iväg till skomakaren 350:-Väl hemma igen suckade jag ut i soffan då skåpet över frysen for upp och alla plastburkar föll i golvet.

Enbart taklampan i köket funkade nu då jag kastade in burkar etc i skåpet igen.Nu blev jag förbannad! Kom på att jag hade fått rökelse av Lina för länge sedan. Tände 1 rökelse i alla rum inklusive toan - öppnade alla fönster och mässad (hahaha)  "ut med dig din jävel - schaaas".

Återstå att se i morgon om jag lyckades.

Vam kan det vara som hemsöker mig???? Har mina aningar.....

kärlek till alla!!!

  

Av ulla lundstedt - 13 oktober 2007 18:14

Känns som veckan varit som en racerbana. Vaknade 07.00 (!) kaffe, SDS o en snus som vanligt. Vacklade tillbaka till sängen som luktar gott efter nytvättade lakan igår. Somnade om och vaknade igen 11.30 Härligt - en ledig dag! Pyttsan! Jag hade lovat Lina "hjälpa" henne med hennes barngrupp 14.30 Gillar inte sova så länge. får Å-gren att hela dagen redan gått och mitt liv rinner från mig (jag vet-knäppt). Duschade och försökte hitta kläder jag kommer i - fattar inte att allt krympt i tvätten (försvar för min viktuppgång). Ok blev mjukisbrallor och en löst sittande tvärrandig tröja som antagligen inte gjorde min runda kropp trådsmal precis. Skit i det. Gäller ta nya tag i morgon tänkte jag oc stopade i mig en GJ-anpassad brödskiva med Atkin-anpassat smör o fet ost. Kan väl jämna ut sig tänkte jag. Kollade litet vad jag skulle kunna göra med L teatergrupp (9-10 år) men ansåg att det var inte lönt - fick ta det på känsla o intuition. Känner dem ju inte.

Lina var med, satt på en stol med "ryggskott" - ville helt enkelt se hur jag jobbade med den åldersgruppen. Jag satte igång som jag brukar och fick i ögonvrån se min dotter med huvudet lutat öber handen o tårarna rann - av skratt. Kul man kan roa nån tänkte jag o fattade ingenting. Det var kul i alla fall, barnen var härliga och de s.k "jobbiga" L pratat om hade inte så stor chans idag att "ta över" tror jag. Vilket tydligen var problem i gruppen - men nu var ju inte alla där. Har lovat hjälpa L 2 ggr till. Hon kommer att fixa det skitbra - äpplet faller inte långt från fikonträdet.

Hade hennes tonårsgrupp i tisdags då hon var sjuk. De ska som sagt göra pjäs, kanske jag skrivit om tidigare. Lovade L komma med nästa gång då hon vill se hur jag jobbar med den typen av s.k undervisning eftersom jag vet jag jobbar mkt annorlunda än många andra.

Så hade jag min egen grupp i torsdags och det var som vanligt.

Dessemellan har jag plockat ner vintergarderoben som nu ligger o hänger som ett tält - dok överallt i datarummet (låter tjusigt men är ett rum som är gjort för att Peppe m fam ska kunna övernatta här då de kommer). Vet i fan var jag ska göra av allt - måste sortera o kasta en del jag sparat o fortfarande använder efter 25 år. Smaka på den du! Den som spar han har - men ingen plats kvar. Kan inte kasta ngt. Puh - hopplöst.

Jag har samlat mig och skickat iväg en massa papper som förhoppningsvis ska ge litet stålar längre fram...........tog sin lilla tid o energi.

Spelat över underbara filmer från VHS "Spelman på taket", "Zorba" !Svart o Vit katt" etc. vilket har betytt sena kvällar/nätter, då jag inte kunnat sluta titta.

Ikväll är jag bjuden på middag av Lina/Hasse - mysigt.

Sen ska jag sova gott hela natten och drömma om storvinsten nästa gång jag köper Trisslott. Då efter TV-skrapet ska jag bjuda hela min stora familj på en jordenruntresa! Kram på er alla. 

Av ulla lundstedt - 10 oktober 2007 13:02

Blir chockad varje gång jag går in på min sida då denna enorma bild rullar upp. Måste be Hasse om hjälp förminska den tror jag. Hade ju tänkt mig bilden som ett litet frimärke..........

Slö och trött idag. Inte lust gå ut heller i detta trista Skåneväder. Klockan är 13.00 och jag har varken duschat eller klätt mig. Måste i alla fall ut och köpa snus - bara 1 prilla kvar.

Vik för Linas ungdomsgrupp igår. De ska sätta upp en bra pjäs till Teaterfestivalen i maj-08. Tyvärr fattas det några personer så det blir till att korta ner, stryka vissa delar o personer, lägga de stryknas viktigaste repliker på några av de övriga (som då oxå måste ändra litet på sina karaktärsroller antar jag.) Får lägga upp en struktur på det hela tillsammans. Viktigt med ett bra o välarbetat förarbete så att repetitioner etc kan flyta på...........Efter det arbetet är gjort så fixar Lina detta kanon.

Själv har jag inte en aning om vad jag ska göra med min grupp. Får se.

Förberedde igår  Linas grupp med att jag arbetade litet annorlunda än de flesta andra. Roligt var att de kände det jättebra och var befriande då de agerade. Antingen gillar man det eller avskyr det.

Tydligen mig personifierad. Inga mellanlägen här inte. Antingen allt till 100% eller minus 0% - idag ligger den kurvan på 10%........ska gå i ide nu...


Av ulla lundstedt - 8 oktober 2007 14:28

HAHAHA -det var ju en jävla stoooor bild. Hur gör jag nu??? Det får väl vara så länge.( jösses amalia)

Av ulla lundstedt - 8 oktober 2007 14:15

Marianne ringe o vi träffades för en promenix i Kungsparken. Skönt väder även om det blåste litet kallt. Snackade en massa om livet i allmänhet och tog en fika på Slottsträdgården. Litet orolig betr Mariannes hälsa. Hon ska på lungröntgen i veckan och sedan ytterligare en mer avancerad röntgen längre fram för att förhoppningsvis hitta vad som gör att hjärtat efter operationen inte vill samma som Marianne. Håller tummarna.

Mitt hem förfaller sedan jag börjat blogga....

Nu måste jag plocka upp alla kläder etc som ligger på golvet, plocka undan disk sedan igår, duscha o klä mig (hoppade bara i gårdagens till promenaden), ta mina vitaminer (ginko biloba för minnet) - kan behövas -

omega 3, kalktabletterna och Apotekets Berocca samt vitlökstabletten. Så är den lunchen gjord.

återkommer..............nu ska jag testa om jag lyckas med bilden - haha

Av ulla lundstedt - 7 oktober 2007 13:30

Åt härlig fondue med mkt pommes, kött och underbara såser hos Lina igår kväll tillsammans med Fina, Benne o Matilda (finas kompis som skulle sova över). Påminner mig om när Manuella o Adam bodde hemma hos Nicke/Bella - då det oftast var rena fritidsgården. Samma hos Lina - alltid någon av deras kompisar där - ja oftast i alla fall och alltid vill de ha mat! Snacka om matkonto!

Sov till 10.00 idag och kände det som hlva dagen redan gått. Blev sittande framför TV med kaffe, snus o SDS tittande på Tilde på nyhetsmorgon. Nu har det visst helt slagit över för henne var min första tanke -hela programmet handlade om GUD - kändes som hon gick i terapi i TV då hon pratade med prästen etc..Ja, vad kan inte Runar ställa till med.....

Solen skiner och gör mig stressad i vanlig ordning. Inte fan kan man sitta inne o dega då solen skiner och kallar på sällskap. Shit! Kanske tar med en bok ut och tar en fika i Slottsträdgården.. OJ solen försvann - HURRA!

Lina vill jag ska upp ta en fika och diskutera hennes uppsättning av pjäs med hennes tonårsgrupp. Hon har ju aldrig gjort det förut och vill väl ha hjälp vilket jag gärna ställer upp med. Skall bli intressant se hur det går då hon har väldigt mkt egna bestämda uppfattningar (haha) som inte alls alltid stämmer överens med mina. Tycker trots det att hon är modig och är övertygad om att hon kan om hon bara sätter grunderna för planering etc. Löser sig. Dessutom vill hon jag ska vik för hennes barngrupp tisdag då hon ska jobba som undersköterska (ler),  vilket jag inte alls är överförtjust i. Känner mig ganska så mätt på min egen grupp och känner att jag behöver vila från så mycket måsten som möjligt. Men kan/vill ingen annan så är det klart jag tar den. Viktigt att barnen får sina timmar och att Lina inte får "bad respons" från föräldrarna.

Skrivit till G. Sjöden att mina stövlar jag köpte förra året gått sönder i dragkedjan vilket man inte kan acceptera för det priset. Förbannad!! Får se vad de svarar.

"jag vill sitta i ditt minne på en liten liten pinne......"

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards