Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

En ambivalent quinnas nya liv...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)  

Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv !

1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad .

2. Stretcha samt maggympa.

3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toilett.

4. Frukost - en shake med sojamjölk, youghurt, bär, linfrö.

5. Ta mina olika vitaminer.

6. Planera matintag.

7. Handla ingredienser till detta. (smala soppor)

8. Snabbröja lägenheten.


Detta skulle vara avklarat senast 11.00


Nu är klockan snart 10.00 o jag sitter här och knappar istället.

Ja, så var det med det.

Ingenting av ovan nämnda är gjort - suck.

Helt i avsaknad av självdiciplin.

Det var ju självaste fan!

Blir så j*a trött på mig själv...


Dessutom är avsikten att inta 3 typ måltider / dag.

Inte vänta till 20-21.00 med middagen.

Lägga mig senast 10-11.00 !


Så här var Gårdagen:


Vaknade 0.800 - kaffe - datan.

Frukost 11.30 dvs en avocado.

Husmansknäcke m ost 12.00

Av ngn underlig anledning får jag numera alltid hjärtklappning

efter ha käkat bröd ?! Ska jag sluta med.

Slaggade i soffan TV-tittande..trött.

Energilös - irriterad - tråkigt.

13.00 tog jag strid med mig själv,rusade upp, 5 min morgontoilett,

kastade mig ner på cykeln till Kallis.

Det var ju litet sol mellan molnen.

15.00 cyklade jag hem igen - utan ha badat.

Vindarna var inte precis varma - solen försvann mer o mer...

Käkade en halv burk vita bönor direkt ur burken.

Kvällen slutade med köttfärssås, fullkornspasta.

Sängdax 02.30

Ajabaja - inte bra !


Solen skiner ute idag.Klarblå himmel.

Inte f*n vill man (jag) planera mat, handla etc en sån här dag.

Eller....det är ju sol i morgon oxå - enl. TV.


Nu måste jag nog tänka....


.....från en - alltför ofta - mkt ambivalent ..

BYE so far....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Av ulla lundstedt - 17 juli 2012 10:47


     Det var verkligen ett tag sedan ser jag, mycket har väl hänt sedan dess. Sist skrev jag om "Undergången" som var det som då upptog all min tid. Allt gick jättebra, skådisarna var otroligt bra, scenografin perfekt och vi genomförde 4...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards