Alla inlägg under oktober 2008

Av ulla lundstedt - 23 oktober 2008 20:08


Läste just i Expressen om Ola Salo, hans äkta skägg, hur han måste hänga på korset av egen kraft etc....

Just nu - i detta ögonblick - kom jag på att jag för en gång skulle har en önskepresent till min födelsedag längre fram och som jag själv aldrig har råd till.

Jag vill se "Jesus Christ Super Star!"

Älskar denna musical, musiken är fantastisk. Såg den live i sin urproduktion på 70-talet i London - det du!

Har musiken på CD....spännande höra hur Salos har moderniserat språk och attityder i föreställningen, att bli mer anpassat till dagens ungdomar samt (tror jag) ha arrangerat musiken idag. Drömma o önska är gratis....(ler) Har hört att biljetterna är slutsålda redan innan premiären...där sprack den ballongen...haha.

Just hemkommen från min ungd.grupp Vansinnigt vad de har blivit duktiga-fantastiska improvisationer som hade tagit luften ur vilken ungdoms/vuxengrupp som helst. Samtidigt ställer det krav på mig att hitta en pjäs som möter upp mot detta. Fan vet hur det går. Tror jag måste lägga sökandet på is ett tag....hitta inspirationen igen...

Har dagligen en jävla huvudvärk - inte bra. Fattar inte varför egentligen. Får kolla med doktorn på torsdag då nytt blodtryck skall mätas etc..

Har tydligen minskat 10 cm i midjan dessa 3 veckor - om jag inte mätt fel första gången. Fan vet - tycker fortfarande jag har lika stor mage.

Hämtade ner vinterkläderna i veckan.

Inte en enda av alla mina 2 kappor gick om mig. Hur kul är det på en skala?! Som väl är har jag en jacka som än så länge döljer min kroppshydda något så när. Mina andra vinterkläder står kvar i kassarna-ouppackade- till dess jag fattat mod öppna dem. Har inte råd köpa nytt.

Finns värre problem i världen sägs det.

Nu ska jag käka hemlagad gryta -tyvärr med bönor i - vilket inte borde ingå i nuvarande mathållning. Skiter jag i.

adios amigo


Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards