Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

1 maj 2010

Av ulla lundstedt - 1 maj 2010 22:57

 

 

     

 

 

1 maj.

Det blev inte något besök i Slottsparken med killarna idag som jag tänkt.Dvs möta upp demonstrationståget och närvara i manifestationen med musik, tal etc...

 

Vi gick ner o handlade i kvartersbutiken på fm.

Beppe var trött o gick långsammare än han brukar.Hemma igen ville han bara sitta i knät i soffan och efter en stund sov han.

Jag lät honom sova - kände som sagt på mig att han inte mådde bra och därmed behövde sova.

Morris o jag spelade bokstavspelet, såg litet film etc.

Beppe vaknade och var varm.

Jag tog tempen på honom.

Det var inte det roligaste han gjort då jag bara har en vanlig "rumptermometer" -ler.

Men det gick bra.

Han hade 39.6

Gav honom en halv alvedon.

Först skulle han försöka svälja den till saften - men det gick inte.

Gjorde som förr - krossade den och blandade ut den i glass.

Pratade med Lina som ringde Fina.

Fina sprang ner till apoteket och köpte flytande barnalvedon. Skönt.

Gav honom alla inhalatorer han har samt hostmedicin med tanke på hans "krupp" han brukar få vid förkylning.

Men han har inte hostat en enda gång ?!

Febern gick ner och han lekte vidare.

Dagen gick - film - lek - spel - mat etc..

Beppe åt nästan ingenting.

Vi tog en promenad ner till kvartersbutiken igen för att köpa deras lördagsgodis.

Hyrde en film -köpte var sin Pokemontidning de kunde sysselsätta sig med. De var jätteglada.

"Tack Bobo - jag älskar dig" sa Beppe.

Då smälter man....

Duschade dem-smorde in dem och fram med lördagsmysgodis till filmen.

Efteråt sängdags och febern hade gått ner till 38.6

Ny alvedon samt övriga mediciner.

Läste saga och låg o pratade en halv timmes tid - ikväll om rädslor.

Morris sa att han aldrig mer ville se cartoon network (heter det väl) typ barnprogram på tv och berättade att idag hade det varit ett avsnitt som han tydligen blivit rädd för - därav vår diskussion som avslutades med stort skratt från killarna då jag berättade att jag var rädd för fåglar då jag var liten. Helt tokigt tyckte de...

Plötsligt låg Morris och knep med fingrarna i luften. Jag frågade vad han gjorde -

"Jag gör yoga" sa han - haha...

De somnade skönt och nu ska jag krypa ner mellan dem och hoppas Beppe mår bättre i morgon.

natti

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards