Alla inlägg under november 2009

Av ulla lundstedt - 9 november 2009 18:14

  

Usch vad jag har känt mig konstig idag.

Ja, mer än vanligt kanske jag ska tillägga.Obestämd

Molande huvudvärk hela dagen som ger mig

en känsla av att huvudet har fastnat i en sån

där rymdkapselhjälm där ljudet slår emot en

då man pratar.

Ja jag har ju inte pratat med ngn idag mer än

vid de tillfällen jag pratat högt med mig själv.Tyst

 

Trött oxå som bara den.

Just nu känner jag att jag börjar få den där

obehagliga känslan bakom näsan ner mot svalget

som förbereder en förkylningsattack.Foten i munnen

Dessutom får jag vid ett flertal tillfällen

under dagen obehaglig hjärtklappning.

Man kan se slagen utanpå tröjan-konstigt.

 

Har absolut inte tid bli sjuk.

Kort tid kvar på teatern innan premiär .

 

Tänkte ta gris-sprutan.

Nu är det tyvärr så att min tid för denna

kommer inte förrän till julafton ungefär.

Är inte så viktigt med folk i min ålder tydligenSkrikandes

 

Spelar ingen roll för jag tänker inta ta emot

detta virus i min kropp.

Don´t try me era trynade baseluskvirusjävlar.Cool

 

I morgon ska jag iväg o träna och basta.

Brukar kunna svettas ut ev angripare.

 

Nu väntar litet mat....hungrig.

 

 

 

Av ulla lundstedt - 8 november 2009 12:15

                  Idag har jag tänkt mig en riktig sköna söndag..

Vaknade 08.00, fikade, läste SDS.

Lade mig igen och sov till 12.00 !

Ska sätta mig själv på prov idag och bara relaxa.

 

Hm.....tänker...låter märkligt...

 

Sätta  mig på prov innebär att:

vanligtvis vill jag helst veta vad jag ska göra under dagen...

verkligen fokusera på det för att få det gjort.

Tillfredsställelsen att ha gjort det...

 

Helst ha mkt att göra..Samtidigt -

som att då jag vet att jag ska på möte kl 18.00 tex..

så är jag hela den dagen fokuserad på detta,

vilket gör det svårare för mig att ta tag i andra saker

innan dess ?!

Ganska komplext...

 

Har jag ingenting egentligen planerat - eller -

typ småsaker som BÖR fixas men inte känns

viktiga för stunden....

blir jag rastlöst sittandes (jo, det kan man)

och trummar med fingrarna...

I de lägena brukar jag till sist (oftast) kasta

på mig jackan, gå ut på stan för att möta världen

eller gå till biblioteket som jag älskar...

 

Skrattar....alla har vi våra egenheter.....thats me.

Så mkt blev det av en av mig utkastad mening

-och nu sitter jag här...

 

Gårdagen var både jättemysig och frustrerande.

 

Var bjuden på middag hemma hos min älskade

Niclas/Bella tillsammans med mina nu vuxna

barnbarn och världens sötaste barnbarnsbarn

 -Vilja som har sitt namn värt namnet.

 

Tog moppen dit.

 

Fantastiskt god mat.

Nickes specialare -portugisisk kyckling med

hemmagjorda pommes, bulgur

som ingen annan kan laga som han,

bearnaisås samt en sås-sky att slå över

bulguren.

Åt alldeles för mkt-kändes som magen

stod i fyra hörn.

Myskväll tillsammans i den stooora soffan

pratade o pratade...Vilja sjöng!

 

Skulle köra hem vid 21-tiden - lagom hinna hem

se en film som började 21.30

Tycker inte om köra hem för sent.....

Kom lagom till Södervärn, svängde av in på

Möllan för att "gena" hem....

 

PLOPP!!!!! 

hopp hopp hopp hopp....vad FAN....

 

PUNKA på bakdäcket !

 

Jaha - av med hjälmen och promenera...

Att promenera med moppe, väska etc på

alla mörka smågatorna på Möllan är ingen "hit" direkt.

Gäng efter gäng av tonårskillar kom förbi,

fram till mig, ville prova moppen,

gasa med handtaget,

satte sig på den obefintliga pakethållaren etc...

Rädd ? Nej !

Men jävligt på min vakt.

Kändes som att retirera några år tillbaka i tiden

då jag arbetade mkt med "smågangsters" och

automatiskt intog den position jag hade då..

Även igår avslutades stundtals hotfulla incidenser

med ett skratt, leenden eller bara ett

"kom för fan så drar vi...."

Vilket jag oxå gjorde.

Tog senare gågatan som var upplyst hem.

Kramp i armen efter hållit moppen

med snedvriden kropp hela vägen.

Genomblöt av svett, då jag hade termobrallor på

eftersom det var kallt köra hela vägen.

Väl hemma kastade jag mig i soffan,

tog ett (2) glas vin, zappade på TV

och kröp i säng.

 

Nu väntar en utgift på ca 600:- för nytt däck etc.

Det får vara till jag får lön i dec.

Suck.

 

Men vad fan - det var framförallt en mysig dag på Almgården.

 

(En sak som slog mig då jag skulle låsa moppen

framkommen till Almgården var att det var så TYST där!

Ungefär som man kan uppleva det på landet eller

i Sandviken hos Patric ...

Almgården är landet för mig hahaha)

 

puss kram

 

 

 

 

 

Av ulla lundstedt - 6 november 2009 10:23

  

Känner mig sorgsen idag.

Då tycker jag inte om att blogga.

Egentligen.

Ingenting jag vill skriva om här.

Känner bara enorm kärlek till dem det gäller.

Önskar jag kunde göra något.

Men det kan jag inte.

Livet är fullt av prövningar.

Inte bara en gång, utan gång på gång.

Känns hemskt stå bredvid och se andra lida.

Får vända blicken framåt och se positivt

på att en vändning sker.

Hoppas på ett lyckligt slut.

Av ulla lundstedt - 4 november 2009 09:28

        

EMIL Kafe´ägare i "MOMO" 5-6/12 samt 11-12/12 MAF

 

Fy bubblan!

 

Novembermörkret invaderar allt -

tycker inte om denna månad.

Sedan kommer stressmånaden December

med teaterfestival, inhandlande av julklappar

-förhoppningsvis-julmat, julgran etc..

Roligast och verkligen efterlängtat är emellertid

Patric o Tess resa med tjejerna hit och hem till mitt hus.

Längtar.

 

Jag sitter här o fryser.

Iskall om händer o fötter.

Bestämt mig för att sticka till träningen nu på fm.

få upp blodcirkulationen och försöka få fart på

de just nu halvdöda hjärncellerna.

 

Var hos tandläkaren igår - igen.

Samma plomb hade åkt ut för tredje ggn.

 

Hade en träff sedan hemma med en tjej från

teatern som ska söka scenskolan i Sthlm och

hjälpa henne med hennes prov.

Skall korta ner den ena idag åt henne och

träffa henne på ti igen innan hon sticker iväg.

 

Därefter kom jag i sista minuten iväg till

teatern för att ta Linas 2 teatergrupper då

hon inte hade möjlighet - mådde dåligt.

 

Det var gårdagen det.

 

Nu till träningen sedan hem o jobba med mitt eget manus.

 

bye

 

Av ulla lundstedt - 2 november 2009 18:00

      

Så här har jag tillbringat min dag....

 

Idag - helt plötsligt - bara försvann allt,

alla länkar etc jag lagt in på min startsida.

 

Whops !?

 

Alla bloggadresser, alla andra viktiga länkar etc etc...

Höll på bli galen!

Har suttit och letat upp det jag kunde få tag i

men långt ifrån allt.

Fattar inte varför eller hur det bara kan gå till.

 

Nu ser sidan annorlunda ut, vilket gör att jag blir

förvirrad då jag kommer in på den.

Ingenting finns ju där jag hade det....suck

Huvudvärk - glömt köpa alvedon.

 

TV:n står o går - ser att ett program kallat

"Förkväll" pågår.

3 st kvinnliga programledare dvs

Elisabeth Höglund med 2 vackra assistenter....

Hur ska man klä sig då man har

äppelformad eller päronformad kropp....

Fullständigt meningslöst program.

 

Så mkt skit det går på TV numera.

 

"Mammas pojkar" tex. 

Tre killarna som ska välja ut en tjej bland

40-talet andra - som mamman vill att de ska ha.

Manliga verkliga Morsgrisar, patetiskt obehagliga typer.

Mammorna skulle platsa i Steven Kings filmer.

Hela programmet förresten.

 

Fattar inte hur dessa brudar kan ställa upp på sånt

och förnedra sig så.

Att tillåta sig att bli  VALD - bahaga mannen...fy fan

Bli  BORTRÖSTAD...

där står tjejerna framför killarna som studerar

dem uppifrån o ner - som på en hundutställning.

Fattades bara att de skulle se dem i munnen..

Om de hade rätt bett i käkarna..

Om svansföringen var fin..

Om benföringen var rätt...

Om de var avlingsbara...

De står där och ler vädjande mot killarna

med halvslutna ögon

eftersom lösögonfransarna är så långa

att de knappt orkar lyfta ögonlocken-

-och inväntar domen.

"Du kan stanna kvar men du får åka hem."

 

Naturligtvis valde killarna först ut de med de stora brösten.

Och de var STORA! Har aldrig sett så STORA bröst!

Väntade bara att hon skulle stå på näsan

och ramla framlänges.

I stället gick hon med ryggen bakåtböjd i halv brygga.

   

Nej ikväll ska jag se en bra film.

Trött i huvudet efter dagens jobb med datorn.

Inte lyckats gjort ett skit av annat jag skulle gjort.

Surt.

 

bye

 

 

 

 

Av ulla lundstedt - 1 november 2009 10:29

                                    

     

   

 

                                                  

Igår for jag ut på stan tillsammans med Morris o Beppe.

Det var ju Halloween-dag så bl.a skulle vi inhandla en

sådan dräkt till Beppe.

Morris hade redan fått en som han glömt hos sin pappa Hasse.

Hasse bor mitt över min gård och vi knallade dit för

att hämta den.

Ingen var emellertid hemma.Rynkar på näsan

Morris blev litet orolig men jag sa att den hämtar vi då vi

kommer tillbaka så slipper vi ju gå och bära på den påsen.

Det var mkt på dagens agenda på stan.

Leksaksaffärerna

Tiger

Burger King

 

Först gav vi oss iväg till Hansa för att i första hand kolla deras

leksaker o dräkter.

Det är en häftig leksaksaffär - väl strukturerad -

kan man kalla den (ler) och fan så dyrt.

(Hade tänkt köpa en öl på bolaget men det glömde jag)

Killarna sprang runt som galningar och kollade allt.

Skulle man gå efter alla önskemål hade jultomten fått

göra mer än en resa till leksakslandet.

 

Vidare till LekoMera  på Gustav som är en liten, rörig men

mkt mer intressant affär OCH billigare.

Hittade en dräkt till Beppe för rimlig summa

samt ett "vapen" eller vad det heter.

Man ska ju se farlig ut!

Beppe hittade samtidigt en påse mini-dinosaurier

som han tryckte hårt till bröstet och bara älskade.

Ok då....

Morris stod och tryckte en piggig boll i handen och

försökte utläsa vad det stod på prislappen.

"Bobo ! Bara en tvåa och en femma - DEN e billig.."

Ok då....

 

Nu var de hungriga så det blev Burger King nästa.

Morris ville ha kycklingbitar, Beppe hamburgare.

Även jag åt en dubbel cheeseburger - har jag inte

ätit på minst ett år.

Var inte så gott som jag trodde.....

Killarna visste exakt vad de ville ha...äppeljuice o Fanta.

Satt vid fönstret så killarna hade utkik över hela torget

och kommenterade vad de såg.

Pratade o pratade o pratade...

 

Nästa anhalt var Tiger.

Morris älskar de där sanddjuren i tyg

och Beppe de andra djuren.

Morris valde 2 st sköldpaddor, Beppe en get -haha...

Nu var de skittrötta.

 

Beppe:

"Bobo, nu är jag trött i mitt ena öga!

  Sen kan man bli trött i hjärnan oxå-faktiskt!"

 

Väl hemma ringde vi på hos pappa Hasse igen.

Ingen hemma fortfarande!

Besvikelsen var stor hos Morris...

 

Jag tänkte febrilt och kom på att jag faktiskt

hade nyckel kvar till hans lägenhet sedan inflytten.

Vågar jag - eller kallas det hemfridsbrott for genom hjärnan.

Men då jag tittade på Morris bestämde jag mig och beslöt

mig för att ta eventuella konsekvenser.

Kom just nu på att jag glömt berätta det för Hasse...hmFoten i munnen

Morris gick rakt fram till påsen hans dräkt låg i,

jag låste och vi gick upp till Lina med en lycklig Morris.

 

Lina hade haft några välbehövda timmar.

Hjälpte henne fixa undan en del saker i lägenheten.

Spikade upp tavlan som fallit ner, satte upp en del

hängare i hallen etc...

 

Sen blev det Halloweenklädsel.

Morris skulle absolut upp till grannarna och säga

"bus eller godis".

Ingen av killarna vet egentligen vad det innebär eller vad

man gör.

De tog var sin plastpåse i handen.

Beppe stoppade ner alla sina dinosaurier i sin påse (haha)

Morris höll sin i handen och de gick uppför trappan för

att ringa på grannen där.

Stirrade på alla tre dörrarna en lång stund

- spottsörplande med sina löständer -

vände på klacken, tog Beppe i handen och sa:

"Vi skiter i detta Beppe -inget kul" 

gick ner igen och lekte farliga monster istället.

 

I natt sov jag hemma och Lina verkade för tillfället må bättre.

Idag ska jag bara slappa....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards