Alla inlägg den 25 november 2009

Av ulla lundstedt - 25 november 2009 08:46

      Sitter här onsdag morgon och fryser.

Just kollat mail, bloggar, FB etc.

 

Jag har haft så mkt göra sista dagarna.

Jättetrött på kvällarna och ändå svårt

komma i säng. Förutsätter mig att lägga

mig vid senast 22.00 men icke. Plötsligt

är klockan mitt i natta.

 

Jag har haft ont i huvudet oxå sista dagarna.

Ibland känns det som sockerdricka i hjärtat-

litet obehagligt. Antagligen eftersom jag stressat

på litet för mkt.

 

Glömt äta frukost sista veckorna.

Inte varit hungrig och därmed glömt käka lunch.

De sista middagarna jag hade fryst ner har jag

ätiti för sent - vid 22-tiden och nu är de slut.

Tomt i frysen av färdiglagad mat.

Skall fyllas på idag.

Har kalasat på naturgodis, nötter o Annas pepparkakor

med apelsinsmak.

Glöggpremiär har jag haft oxå.

Mkt sött och mkt gott - men absolut inte bra

varken för kropp elller själ.

Kroppen = viktökning.

Själen = ångest för ovan nämnda.

Vad gör man då?

Ändrar på det så klart - ok då....

 

I förrgår var jag med Tomas (ljussättaren) på teatern

i nästan 5 timmar o satte ljuset till uppsättningen.

Burit enormt stora stegar, klättrat...

 

Burit ner alla kläder, rekvisita etc etc till logen.

 

Sökte med ljus o lykta efter ngn som kan sköta

just ljus/ljud under föreställningarna.

Underbara föräldrar till ungdomarna ställer upp.

Kanon! Roligt kunna samarbeta med dera föräldrar.

 

Varit hos Hasse ett par kvällar som hjälpt mig med musik o ljud och igår gjorde vi klart på detta o förde över det

på cd. Hoppas nu bara det stämmer....

 

Skall till ABF idag hämta programmen jag gjort som

Lotta tryckt upp. Gulliga henne erbjöd sig trycka upp

på färgat papper samt trycka upp bilderna jag satt

i programmet i färg till deltagarna.

 

Skall handla lösögonfransar, fotopapper, färgpatron idag

betr bilder som ska tryckas ut.

Skall göra ett halsband till Momo i pjäsen.

 

Samt laga mat - för ett par veckor framöver.

 

Bestämt mig för att soppa 2 veckor då jag fått min lön till jul - förhoppningsvis. Gått upp 6-7 kg -not good!

 

Skall hämta ner ljusstakar etc från vinden.

Det är ju advent snart.

Då "måste" jag ju städa innan -ler - kan ju inte sätta

upp ljusstakar etc i denna röra som belägrat mitt hem

sista veckan.

 

Träningen har tyvärr fått stryka på foten sista veckorna.

 

Tänker på Lina som likt en lejonhona slagits för att Fina o Benne ska få hjälp. Känns oerhört skönt och hoppas verkligen att medicinen hjälper så de båda snart mår

bättre. Går en bättre framtid tillmötes.

Alla våra barn är det bästa vi har.

 

Kram

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards