Alla inlägg den 11 november 2009

Av ulla lundstedt - 11 november 2009 18:27

           

Fan vad jag känner mig trött.

Man blir trött av att bara sitta stilla.

Tycker dagen har flugit iväg.

Skulle tränat men ångrade mig.

Bestämde mig för att jobba med mitt

manus, planera, söka musik etc.

Har inte full koll på det hela innan det är gjort.

Tiden går fort och kanske jag ska

slippa vara ute i sista minuten som vanligt.

Så blev det.

Insåg att det är alltför mkt som återstår

betr rekvisita, hitta rätt musik etc.

Göra program - trycka afficher - fixa foto mm.

 

I morgon ska min grupp fotograferas betr affichen.

Hoppas vi trots det hinner repa .

Till helgen har vi långrep.

 

Igår och idag har jag jobbat med en urgullig

tjej som ska söka scen skolan i Sthlm.

Jobbat med hennes 3 scener hon ska göra.

Slutresultatet är kanon bra !!

Hon är verkligen mkt duktig.

Hoppas det går vägen för henne.

Visst det heter ju Teaterhögskolan numera.

 

Själv skulle jag söka dit ett flertal ggr men

råkade bli gravid varje gång (ler)...

Shit happens - och det ångrar jag inte.

Mina barn är det mest värdefulla jag har i livet.

 

Kom just ihåg att jag sökte och kom in på

en teaterskola i London på 70-talet....

men valde mina barn den ggn oxå.

 

Alla mina gamla teater/dramakolleger från 70-talet

utvecklades till skådespelare, regissörer etc.

Jag har stannat kvar "på golvet" med mina

teatergrupper och faktiskt är jag nöjd med det.

Lyckan se barn/ungdomar växa upp, utvecklas -

inte bara inom teatern utan genom teatern oxå

utvecklas som människor, kan ingen ta ifrån en.

Bästa belöning man kan få.

 

Det var allt jag hade i huvudet i nuläget.

 

kram

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards