Alla inlägg den 16 mars 2008

Av ulla lundstedt - 16 mars 2008 18:02

Sagt och gjort. Stoppade ner min dvd i fickan med "Edward Finnigans Upprättelse" av Roslund o Hellström (skitbra), gick till Gustav postade brevet till FK fortsatte in i Kungsparken. De gröna gräsmattorna var översållade av blå, gula, vita blommor. Massor av krokus bredde ut sig och påskliljorna blommade. Vinden är fortfarande kylig men i solen blir det varmt. Gick en runda o kände att jag fick ont i ryggens nedre delar (typ tröttont)-jävla kondis. Konstaterat otränad, satte jag mig utanför Slottsträdgården som var överfull av fikande soltörstande familjer. Satt väl där en halv timmas tid tills batteriet i dvd:n tog slut. Snett framför mig satt en mamma med 2 tjejer som väntade på att barnens mormor skulle handla fika. Kön var mkt lång. Den minsta ca 1 år satt i en barnstol och lekte med en vattenflaska. Den andra tjejen ca 4 år tvingades sitta helt stilla på stolen utan att ha händerna på bordet.Tog hon upp händerna knäppte mamman henne med tumme/långfingret så händerna åkte ner i knät på den lilla tjejen igen. Jag vrålstirrade med stegrande ilska, irritation, frustration. Tänkte att med solglasögon märker de väl inte hur jag iakttog dem. Mamman pratade forcerat med den lilla och totalnonchade den stora. Mormorn kom med några kakor på ett fat och satte på bordet. Den stora skyndade sig ta en kaka varpå mamman snabbt högg den ifrån henne då hon inte hade frågat först. Sedan gav hon den till den lilla och den stora satt där med händerna i knät-utan kaka-och grät alltmedan de 3 övriga (inkl. mormorn) glatt fikade. Flickans tårar rann -hon grät den tysta gråt som fullständigt genomborrade min själ vilket fick till följd att jag reste mig och frågade om hon inte kunde dela sin kaka med flickan. "det ska du skita i" fick jag till svar vilket jag oxå gjorde och gick hem med värkande hjärta. "Usch!" var det enda jag fick fram. Så j-a mesigt. Ibland blir man helt ställd hur man ser andra barn blir behandlade.

Följde därefter med Lina o småkillarna till lekplatsen ett par timmar så idag har jag i alla fall fått litet motion. Har aldrig aldrig -vad jag kan minnas-kännt mig så orkeslös, utan kondis, trött, andfådd - skrämmande.

Måste bli ändring på............

Ikväll ska jag upp till Lina se film tillsammans med Fina o hennes polare samt Benne o hans polare. Hasse reste till Norge i em.

Nu en alvedon och vila......nej två....

Av ulla lundstedt - 16 mars 2008 12:31

Söndagsmysfrukost hos Lina. Morris ringde (han kan ju ringa själv numera) och sa "skynda skynda-kan inte vänta dig länge". Därefter ringde Beppe (Lina) som oxå skulle prata "Hej bobo-kom". Vi käkade och sen skulle jag vara med dem på golvet lägga pussel. (ler) Mina nu vuxna barn kanske höjer på ögonbrynen då detta att lägga pussel, spela spel etc var det tråkigaste o värsta jag visste då de växte upp. Fortfarande är-men konstaterar bara att man blir litet "konstig" som mormor o farmor.....

Betr pussel är Beppe helt makalös-endast 2 år gammal lägger han själv pussel på upp till 40 bitar-jag kan fortfarande inte alls. Jo om jag ansträngt mig litet mer kanske haha.De tycker bara det är mysigt att jag sitter där och applåderar.....

Skall klä mig nu. Solen strålar utanför fönstret och skall ta en liten promenix o få litet luft. Huvudvärk o mår litet illa. Får se om det hjälper.

Ta en fika i Kungsparken o lyssna på min bok.

puss på näsan....

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards