Alla inlägg den 13 mars 2008

Av ulla lundstedt - 13 mars 2008 11:02

Väldoftande sitter jag här nu igen-iklädd ännu ett mkt krympt plagg.

TV: står på och i Malous program hörde jag i förbigående att man i dagens samhälle anser alla kvinnor från 65 år och uppåt som ointressanta, oattraktiva, tråkiga och att de bl.a av den orsaken slutat bry sig om hur de ser ut etc. Detta sagt av en man naturligtvis.De räknas inte in i samhället längre. Kanske jag omedvetet ställer upp på detta? I så fall är jag ju inte längre omedveten om det och obstinat som jag alltid varit får jag väl försöka ändra på detta. Men först till dagens måsten.

Måsten skall man inte ha säger tex den hurtfriska fritidsledaramatörterapeuftcochen Mia Törnblom. Hon som pratar mest hela tiden för att stärka sig själv på sina offers bekostnad.

Mitt dagens måste är att förbereda och kolla manuset till kvällens teatergrupp. Detta skulle gjorts för en vecka sedan och definitivt inte gjort i en handvändning.  Men som vanligt var jag  kvick nog att åta mig annat jobb, nämnligen spela över ett antal videos från 80-talets studisverksamhet till DVD som present åt vår numera verksamhetchef på teatern som fyllt 50 år. Kunde väl inte vara så märkligt-kvickt gjort etc. Faan heller. Blev klart och överlämnat igår. Puh.

Har alltför lätt hitta kuligare saker att göra än de trista. Dagens måste är trist. Fokusera!!!!

kram

Av ulla lundstedt - 13 mars 2008 10:29

Andfådd! Badet gjorde gott. Skulle ha i ngn väldoftande olja som föll i golvet så det fick bli ett väldoftande golv istället. Det varma vattnet brände i skinnet, det började sticka i fingrarna - men jag stod ut! Har köp ny duschtvål på HM LdB som annonserade om 3 olika sorter. En med olja, en med peeling och en vanlig. Har aldrig använt det märket förut, men det var billigt och som vanligt kunde jag inte bestämma mig utan köpte alla 3. Tog tag med båda händerna i badkarskanterna för att resa mig upp.

Min kropp som på senare tid helt ändrat form följde med mig, samtidigt som ett kraftigt baksug gjorde att vattennivån i badkaret sjönk betänkligt och forsade ut över mina röda hjärtformade badrumsmatto och blandade sig med den utspillda eteriska oljan. Idag valde jag LdB peeling sport (heter den förresten). Samtidigt vandrade mina tankar vidare till träningen på Forum som jag är övertygad om dagligen inväntar min ankomst helst med fanfarer och applåder. Peeling ja-dessa gruskorn gneds ut på min kropp i avvaktan på att de snart skulle upplösas. Icke! Trodde i min enfald att så skulle vara fallet. Kan lika gärna stryka in sanden från Ribban tillsammans med vanlig tvål troligen.

Nu sitter jag här - andfådd efter badet- kondis vad då?!-ska ut och smörja in min kropp med ännu fetare kräm utanpå den fetma som ligger väl inbäddat under den nu mera bleka huden. Ansiktet inte att förglömma. Antirynkkräm är bara att glömma. Här skulle istället behövas en åtdragning som resulterade i en knut i nacken. Det hade ju gått bra eftersom jag fortfarande har långt hår (som jag brukar lägga bruna slingor i det gråa !) även om det blir tunnare och tunnare....Får köpa en mkt bredtandad kam istället kanske, sova med hårnät, schal om huvet dagligen etc...ja sätten kanske är många. Till verket på en stund.

Av ulla lundstedt - 13 mars 2008 10:02

Vaknade 05.30 gick upp läste tidningen. Kröp till kojs igen efter 1 tim tid o vaknade 10.00 Frysande! Iskall, fryser som tusan! På med varmaste morgonrocken men fryser ändå lika mkt. Varmt kaffe i muggen som jag höll med två iskalla händer. 20 grader inomhus. Kylan kommer inifrån tydligen...sprider sig sakta mer o mer utåt....vad kan detta betyda? Fantasin skenar iväg - så nu hoppar jag i ett väldoftande varmt bad!

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards