Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Morgonbestyr

Av ulla lundstedt - 13 mars 2008 10:29

Andfådd! Badet gjorde gott. Skulle ha i ngn väldoftande olja som föll i golvet så det fick bli ett väldoftande golv istället. Det varma vattnet brände i skinnet, det började sticka i fingrarna - men jag stod ut! Har köp ny duschtvål på HM LdB som annonserade om 3 olika sorter. En med olja, en med peeling och en vanlig. Har aldrig använt det märket förut, men det var billigt och som vanligt kunde jag inte bestämma mig utan köpte alla 3. Tog tag med båda händerna i badkarskanterna för att resa mig upp.

Min kropp som på senare tid helt ändrat form följde med mig, samtidigt som ett kraftigt baksug gjorde att vattennivån i badkaret sjönk betänkligt och forsade ut över mina röda hjärtformade badrumsmatto och blandade sig med den utspillda eteriska oljan. Idag valde jag LdB peeling sport (heter den förresten). Samtidigt vandrade mina tankar vidare till träningen på Forum som jag är övertygad om dagligen inväntar min ankomst helst med fanfarer och applåder. Peeling ja-dessa gruskorn gneds ut på min kropp i avvaktan på att de snart skulle upplösas. Icke! Trodde i min enfald att så skulle vara fallet. Kan lika gärna stryka in sanden från Ribban tillsammans med vanlig tvål troligen.

Nu sitter jag här - andfådd efter badet- kondis vad då?!-ska ut och smörja in min kropp med ännu fetare kräm utanpå den fetma som ligger väl inbäddat under den nu mera bleka huden. Ansiktet inte att förglömma. Antirynkkräm är bara att glömma. Här skulle istället behövas en åtdragning som resulterade i en knut i nacken. Det hade ju gått bra eftersom jag fortfarande har långt hår (som jag brukar lägga bruna slingor i det gråa !) även om det blir tunnare och tunnare....Får köpa en mkt bredtandad kam istället kanske, sova med hårnät, schal om huvet dagligen etc...ja sätten kanske är många. Till verket på en stund.

 
 
Ingen bild

Tristess TESS

13 mars 2008 11:11

Skönt det låter att bada. Skulle jag med ha gjort om jag kunde men då blir det väl blodbad..haha. Jag tror oxå att forum saknar dig, tänk alla träningsmaskiner som bara väntar på att få träna dig. Dagen kommer då du bestämmer dig för att dra dit. KRam

 
antigone

antigone

13 mars 2008 13:25

Mysigt med varmt bad och skönt det lät med alla väldoftande krämer.
Träningen väntar, men låt den inte vänta för länge.
Ganska roligt när man väl kommit igång, morsan!
Puss

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards