Alla inlägg den 2 mars 2008

Av ulla lundstedt - 2 mars 2008 23:24

Minnet är kort. Vad har hänt o vad har jag gjort?!

Har alldeles för mkt omkring mig som ska göras, jag vill göra allt klart-meddetsamma - samt allt som väntar. Thats my life.

Ngn gång ska det ha sin ände, ta slut alltså - vara klart - -antar jag-men då vet jag nog inte riktigt hur jag skulle hantera min sk fritid. Ja, jag är väl inte riktigt klok-men det får jag bjuda på.

Just nu spelar jag in en massa VHS till DVD till teatrns verks.led som fyllt 50 år - en present från mig/Britt io Studis - skitkul titta på karnevaler etc från 80--talet då han själv var aktiv etc...Ointressant för den oinvigde.

Var på 2-års kalas igår. Beppe så klart. Efter hans middagsvila skulle vi uppvakta honom - i hopp om att han var glad och utvilad. Beppe satt i sin lilla minifåtölj tittade på Barbapappa (sömndrucken) då vi forsade in alla 5 med paket och stod framför honom och sjöng "Vi gratulerar,,,," Beppe tittade på oss som UFON....Morris var den första som gav honom paket vilket han demonstrativt knuffade undan. Han fattade ingenting - tills Lina sa att det är dina paket - titta!!! etc etc. Då blev det LITET mer intressant. Mkt paket , dvs många fick han och alla skulle noga undersökas innan nästa öppnades. Hans mamma var den som var ivrigast öppna innan den förra var undersökt .....typiskt.....

Morris var överlycklig då han oxå fick "liten" paket - vi gör alltid så...nämnligen Bamsetröja mm. Bamse samt dinosaurier är det som ligger högst på listan för tillfället för dem båda. Ja Beppe tycker o gör allt som Morris tycker o gör just nu.

Prinsesstårta och marängtårta med vispgrädde o jordgubbar väntade och där rök den dagens GI. Beppe åt o åt -mums- hostade till och kräktes över sin nya Bamsetröja. Benne o kompisen Philip klöktes då Beppe vägrade låta sig avtorkas o byta tröja utan enbart fortsätta kalasandet på tårtan. Snoret rann och blandades med sylt och grädde in i munnen på en överlyckligt smackande 2-åring. Hahahaha.Det var kalas det!

Kvällen för min del avslutades med räkor och musslor i skal tillsammans med ngn vitlökssås - skitgott. Morris var för en gång skull uppe tillsammans med oss vuxna, dukade, tände ljus (brände sig på handen).

Gjorde allt för att inte vara trött men bad till sist att få lägga sig i sängen!! "Snälla, sängen mamma....vill sova sängen, inte här..."  (Märkligt litet barn...)

Frukost  idag hos Lina, genomgång betr scenerierna i första scenen då alla är på plats etc...Skulle vara kul se på, men det får jag inte (ler). Respekterar jag faktiskt - än så länge haha! Just wait sweetheart...

Tagit det lilla lugna hemma. Haft ont i huvet. Vilade o somnade en tim tid i soffan. Skulle egentligen tänkt ta mig hem till Niclas o Bella men "orkade" inte-dvs jag satt och fixade mkt annat i datorn som tog tid. Inspelning av bibl. CD-skivor etc...Får bli nästa helg-då är nog Niclas ledig oxå. Kul träffa honom oxå även om Bella o jag är de som har mest syssla med tillsammans betr nätet etc. Hon är skitduktig o lär mig en massa.

Beslutat mig för att träna i morgon. Verkligen sätta igång träna o gå ner i vikt. Mår pytondåligt av min nuvarande övervikt. Aldrig !!!!! kännt så tidigare. Vågar inte väga mig. Då däckar jag! Då kommer tron på en framtid att haverera....

Alla kläder har krympt som det så käckt låter då man ska försvara sin viktuppgång. Nej - det är jag som tillåtit mig bli fet o tjock med gravidmage. Har aldrig sett ut så här tidigare.

"Bor" på Kallis på somrarna och har alltid sagt att så som de "gamla" tanterna ser ut, med löst hängande feta skinnamagar som volanger  kommer jag aldrig tillåta mig själv se ut - men nu är jag där! Ja-jag är fåfäng till tusen! Fy fan. Till handling. Mias mening tog skruv. Tack lilla gumman!

Mitt socker o kolesterol ligger på gränsen och jag har medicin mot högt blodtryck och kolesterolen så det vore ju fan om jag inte skärpte mig i tid.

Kram o natti



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards