Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

natti

Av ulla lundstedt - 31 mars 2008 00:00

Varit på 2 årsmöten idag. Ganska långsamt...Först Studis där vi valde in en ny ordförande - min svärson. Snart familjeföretag haha. H ordförande, Lina o jag pedagoger, Lina samordnande, Fina i teatergrupp, Benne i min teatergrupp, Linas kompis L ledamot i styrelsen, Linas andra kompis ledamot i styrelsen - ja herregud hur ska detta sluta?! Dessutom hade Lina erbjudít sig bli supleant i MAF styrelsen, men där hittade vi en annan studismedlem som vi fick in där. Tror nog Lina har nog med 4 barn, högskolan, jobb på hemtjänst samt 2 grupper på Studis varav det ena är ett eget större projekt. Suck! Efter studismötet var det dax för Maf mötet som blev jävligt utdraget med rösträkningar etc.

Skönt komma hem. Var upp till H med min dator som krånglar, lämnade den där då H skulle kolla den senare.Stack upp till H med papper från Maf-mötet jag tycker det är viktigt han sätter sig in i.

Senare ringde Lina och berättade att Finas kompisar skulle komma - en massa killar. Spännande . Sa till Lina att då kommer jag upp senare -skulle ju ändå hämta min dator.

Vad sa min vuxna dotter då?

"Nej, det kan du inte-det är skämmigt för Fina" !

"Va?! "tänkte jag ??? ...

"....ska jag visst det, för jag ska upp o hämta min dator..." 

"Ok då" sa min dotter litet avmätt.

Så lade vi på luren. Först satte jag och rev mig frågande i huvet,sen blev jag  så jävla full i skratt.

Fick känslan av en tonårs-Lina agerande som en typisk tonåring som inte vill att mamman ska komma till skolan eller dicot/partyt etc etc...Så reagerade hon inte själv som tonåring? (ler)

Tankar- skulle Fina skämmas för mig? Skäms Lina för mig? Vad trodde Lina jag skulle göra? STRIPPA?!

Vad hände? Jag kom, gick ut i köket och morsade.

Fina sa till de andra att "detta är min mormor "pussade mig.

Jag gick in i rummet för att ta min dator o gå upp igen.

Då kom Fina in, satte sig i mitt knä, kramades och pussades (det händer annars inte alltför ofta nuförtiden med tanke på att hon sällan är hemma heller) och gick ut till sina kompisar i köket igen.

Det kändes jääävligt bra.

Hon tyckte tydligen inte jag kändes obekväm-ja, man vet ju aldrig - egentligen.

Väl medveten om att Lina inte hade / har en aning om detta, omedvetet inte ens tänkte tanken - dvs ingenting illa menat från hennes sida - blir jag fortfarande full i skratt åt hennes agerande...Hoppas hon oxå får ett litet sugmärke ikväll (puss).

Kvällen för min del har annars gått åt till att försöka få klart på film etc men ännu inte lyckats - vad FAN är det som strular !!

Sova på saken...

natti

 
 
antigone

antigone

31 mars 2008 12:32

Äh då, så dum du är!
Puss

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
TheMighty

TheMighty

31 mars 2008 23:14

Det är din chef som skriver, jobba sitt inte och slöa vid datorn!!! *ASG*

http://themighty.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards