Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Var hittar man en tappad lust?!

Av ulla lundstedt - 18 mars 2008 18:05

Börjar med att gnälla. Ont i kroppen. Varit o tränat. Hade Dvd i en liten väska knuten om magen och lyssnade vidare på min bok, samtidigt som jag promenixade på löpbandet nästan 30 minuter. Försökte undvika kolla minuterna på skärmen ,vilket frustrerar mig, då jag i det läget tycker att tiden går alltför sakta. Då och då fick jag stanna av ett tag ,eftersom dvd:n taktfast dumpade mot lår och skinkor och den berättande rösten i mina öron fick frispel. Krrrvrrriii.....lät det. Koncentrationen på själva styrketräningen blev ju litet si o så,  eftersom jag borde räkna 15 gånger 2 ggr på varje maskin. Det var inte var det lättaste eftersom rösten berättade att"den knivskurna kvinnan hittades stympad i köket...." i boken alltså..."den tillfångatagna var inte den person han utgav sig att vara utan han var en död" etc spännande....fortsättningen likadant. Ibland stannade jag till mitt i en rörelse, ögonen stirrade tomt ut i luften,  då spänningen i boken blev alltför mäktig att delas med maskinen. Ja, jag såg någon tittade undrande på mig -men so what... (ler) Dusch, bastu och så kostade jag på mig solariet idag. Dagens belöning.

Cyklade sakta hem, handlade ost (som jag inte kan vara utan) alls.

Fast besluten jobba med rollfördelning etc betr manuset fick vika åt sidan - igen! - för vidare avlyssning av boken, dammsugning - solen sken starkt in på golvet och avslöjade alltför mkt skit. Rensade kylen från gammal mat -retfullt. Antingen handlar jag alldeles för mkt med detta resultat eller oxå är kylen tom.

I morgon ska jag fixa klart och maila barnen roller etc !! Annars blir det straffpoäng! Fråga: "Var hittar man en tappad lust?"

Alltså-en vanlig -(nästan)- dag - inget spännande hänt alls- tandl.räkn på 800 spänn-tjoho! 

Tror jag ska sätta på en bra film nu i stället.Många välja på.

Till middag blir den en laxbit med grönsaker och holandaisås.

Sen blir det House ikväll och därefter natti alla stjärnor...

 
 
Ingen bild

Hemma Tess

19 mars 2008 09:24

KUL att du kommit igång fast det är jobbigt. Hoppas du hittar lust att fortsätta. Bättre att träna litet än inget alls så kämpa inte livet ur dig nu i början. HEJA HEJA..blir otroligt avis. kram

 
Ingen bild

Mia

21 mars 2008 12:57

Hej!
Vill önska dig en ~Glad Påsk~
Kramar Mia

 
antigone

antigone

21 mars 2008 16:58

Lusten kommer efter att man tvingat sig ett tag....man får jobba fram lusten.

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

22 mars 2008 14:03

antigone:
Tappade lustar betr kreativitet går sällan att tvinga fram min älskling....de får man smeka så sakteliga för att d ska ta form igen...
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards