Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Ålderskris????

Av ulla lundstedt - 15 mars 2008 12:12

Nu ska jag snart sätta mig skicka in min jävla hyreshöjning till FK. Saken är bara den att varje gång jag fått höjd hyra, skickat in info kring detta betr bost.bidr så har jag fått MINDRE i bidrag tillbaka.UFON som jobbar där.

Ut och iväg till apoteket fylla på med alvedon- huvudvärk-nästan dagligen.

Läser bloggar hur alla är så duktiga träna och får ännu mindre motivation i stället för tvärtom. Trots GinkoBiloba funkar tydligen inte cellerna i skallen som de ska.

Tycker det känns meningslöst träna då jag är övertygad om att det ändå inte ger resultat.Äta rätt på bestämda tider, motionera dagligen o träna 3ggr i veckan får bara tanken, att lägga mig i soffan med kudden över huvet. Trött vid bara tanken. Olikt mig egentligen som förr om åren inte lät ngt komma mellan mina träningspass-men då var det oxå en fristad att som "fången" i hemmet, ge mig  möjlighet andas "frisk" luft även om den bestod av svettångor etc...Kanske jag är för gammal att kunna gå ner i vikt igen. Har aldrig vägt så mkt. Ser ut som alla tanterna på kallis vilket jag sa mig aldrig göra.Trött intill döden tror jag är för att jag INTE tränar som jag borde. Jävla ekorrhjul hitta en öppning i.

Känner samtidigt betr jobbet att det kanske är dax lägga av. Känner intuitivt att mina s.k metoder och mitt sätt att dels undervisa, tänka, vara, kan anses som förlegat dvs gammaldax och inte "up to dait". Men detta är JAG och som jag under 35 år utvecklat som en metod som passar både mig och de "små/stora skådisar" jag hittills jobbat med. Då ingen frågar eller säger ngt öppet ( kanske det endast är mina egna hjärnspöken?)?och jag kan inte heller redogöra för hur jag tänker-eftersom jag vet att jag jobbar annorlunda än många andra. Skit vilket.

Kanske inrikta mig på att endast själv stå på scen (Teaterfolket etc) vilket är jävligt roligt och mindre ansvar.Ngn som söker en häxa, luder, galen käring etc vilket är det fack man hamnar i betr min ålder (vars siffror är bannlysta tills vidare).

Trots allt ligger det 2 pjäser i bakhuvudet som jag skulle vilja sätta upp inan jag dör. Men till det krävs mer tid, kraft och ett jävlaranamma med superkondis.

Den som lever får se - vem det nu blir............

love and peace



 
 
antigone

antigone

15 mars 2008 21:49

Det var det dummaste jag läste på länge!!!?
Skulle ditt arbetssätt vara förlegat?!! Dumt!
Ja, det är faktiskt bara dina hjärnspöken som spökar.
skulle innebära att mitt arbetssätt inte heller skulle vara bra och duga för att uppnå syftet med vårt arbete.
sträck på dig och var stolt över dig istället.
Verkar som fetman och den dåliga självkänsla som den innebär och som egentligen är det största hotet mot ett värdefullt liv börjar ta överhand.
Drama har varit och är din största tillgång- både på jobbet ju och inte minst privat.
Jag skulle inte vara den jag är utan dig och det du är- därmed inte mina barn heller.
Dumt att förringa dig själv så och det gjorde mig ledsen att läsa om hur negativa dina tankebanor går.
Älskar dig härifrån och till evigheten!

Du MÅSTE ta tag i ditt liv- se det som ett arbete så kommer energin fyllas på per automatk.
Jag är uppriktigt orolig för dig och har varit ett tag....frustrerande!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

15 mars 2008 22:54

(ler) ja-fetman har stigit mig åt huvet-all renodlad tankeverksamhet ligger numera väl inbäddad i stora äckliga fettvalkar som sakta tränger sig ut runt ögon, hängmattan i öronen, och under halsen och neråt...Sorry Lina - kunde inte låta bli....
Tack för dina annars fina ord och uppriktigt sagt-jag är oxå litet orolig.
Har tydligen ganska lång motivationsväg att gå denna ggn...love

 
TheMighty

TheMighty

15 mars 2008 22:59

Jag lovar att sparka dig i rumpan för att komma igång tillsammans med Lina! Vi älskar dig just för att du är du och vad jag förstår på Lina så är du en mycket duktig pedagog så räta på ryggen och var stolt över dig själv!!!

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

niclas

16 mars 2008 11:10

haloo mamma jag håller med lina . du ska kanske börja lyssna på kroppen lite .börja träna 2 gånger i veck.eller ut o promenera till kallis några gånger i veck . må bra ,ät gott, drick gott kan du göra ändå bara du rör dig några gåner i veck. gör sånt du tycker är roligt.man får facktis ha lite mage ,se bara till att njuta av livet.det är igen som begär att du ska springa på gym.gör som jag sa innan gå till kallis basta ha mysigt promenera sen hem ta en duch sätt dig sen ner och var nöjd med dig själv ta ett glas vin och njuuuuuut av att leva ... love uuuuuuuu

 
Ingen bild

bobo

16 mars 2008 12:30

Tack mina älskade vuxna "ungar" för de varma orden som faktiskt överraskade och berörde mig djup in i hjärtat. Inte så himla van få så omtänksamma fina reaktioner på mina ibland "låga" inlägg. Ska skärpa mig.
älskar er jättemkt!!

 
Ingen bild

Mia

18 mars 2008 13:41

Det bästa, enligt mitt tycke, är att bara försöka promenera för att så småningom öka takten vartefter. Jag är ett levande bevis på att lyckas med "endast" den motionsformen. Gick ner 15 kilo på några månader. Jag hade noll kondis innan, bara flåsade och mådde skitdåligt, orkade knappt böja mig ner för att magen tog emot t ex.
Man behöver inte springa på gym, och särskilt inte om man bara ser det som ett tråkigt tvång, då är det totalt meningslöst. Det ska vara ROLIGT att träna för att må bra! Sedan tycker jag att du är en fantastiskt människa, som gett mig massor av goda råd som värmer mitt hjärta!
Kram Mia

 
Ingen bild

bobo

18 mars 2008 17:44

Tack Miafia! Jag har fortfarande planer på att ta en prommis varje dag....närmar mig....sakta...men säkert...
Som att sluta röka-fast tvärtom (ler).
kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards