Alla inlägg den 30 september 2009

Av ulla lundstedt - 30 september 2009 16:11

  

 

Nej - Vill inte ! Måste..Nej! Vill inte ! Måste - SUCK!

Med tunga steg gick jag ner i källaren och tog upp min moppe.

 

Sommaren är slut!

Sista gången denna sommar jag styr färden ner till Kallis.

Inte för att sola, bada eller basta. Nix.

För att hämta hem min madrass, badlakan etc som låg i förrådet.

Sista dagen idag.

I morgon stänger de förrådet och allt kastas ut - nånstans.

 

Nästintill folktomt var det där.

Några tappra, nakna, vinterbadande kvinnor satt längst ut

- ack så ensamma de såg ut. 

Bryggorna såg kalla ut,trots höstsolen bleka disiga strålar.

Vinden var iskall.

Det luktade gott från den vedeldade bastun.

 

Det var ganska många som inte hämtat sina saker - synd om dem.

För två år sedan kom jag försent och allt mitt hade kastats.

Det var inte kul alls.

 

Stod en stund och tittade över till Köpenhamn och riktigt

insöp det sista andetaget denna sommar.

Vattnet krusade sig på ytan och hade intagit en mörkt blå färg.

Tog farväl och hoppades få möjlighet komma tillbaka nästa år.

 

Sa hej till personalen och vandrade tillbaka längs den långa bryggan mot stranden.

Tänkte nostalgiskt på alla övriga gånger jag gått samma väg och stranden varit överfull av badande familjer, lekande barn.

Då solen stekte över oss och det luktade solskyddsmedel.

Nu var allt öde, tyst och tomt.

 

Hoppade på moppen och styrde iväg hemåt igen.

Trots allt med en tacksam känsla över den sommar som varit.

 

adios...........

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards