Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Farväl till sommaren!

Av ulla lundstedt - 30 september 2009 16:11

  

 

Nej - Vill inte ! Måste..Nej! Vill inte ! Måste - SUCK!

Med tunga steg gick jag ner i källaren och tog upp min moppe.

 

Sommaren är slut!

Sista gången denna sommar jag styr färden ner till Kallis.

Inte för att sola, bada eller basta. Nix.

För att hämta hem min madrass, badlakan etc som låg i förrådet.

Sista dagen idag.

I morgon stänger de förrådet och allt kastas ut - nånstans.

 

Nästintill folktomt var det där.

Några tappra, nakna, vinterbadande kvinnor satt längst ut

- ack så ensamma de såg ut. 

Bryggorna såg kalla ut,trots höstsolen bleka disiga strålar.

Vinden var iskall.

Det luktade gott från den vedeldade bastun.

 

Det var ganska många som inte hämtat sina saker - synd om dem.

För två år sedan kom jag försent och allt mitt hade kastats.

Det var inte kul alls.

 

Stod en stund och tittade över till Köpenhamn och riktigt

insöp det sista andetaget denna sommar.

Vattnet krusade sig på ytan och hade intagit en mörkt blå färg.

Tog farväl och hoppades få möjlighet komma tillbaka nästa år.

 

Sa hej till personalen och vandrade tillbaka längs den långa bryggan mot stranden.

Tänkte nostalgiskt på alla övriga gånger jag gått samma väg och stranden varit överfull av badande familjer, lekande barn.

Då solen stekte över oss och det luktade solskyddsmedel.

Nu var allt öde, tyst och tomt.

 

Hoppade på moppen och styrde iväg hemåt igen.

Trots allt med en tacksam känsla över den sommar som varit.

 

adios...........

 

 

 

 
 
Ingen bild

Mia

30 september 2009 20:26

Vad sorgligt det låter när du skriver så där. T o m jag som är höst/vintermänniska kände ett sting av sorg att sommaren är över denna gång...

Kram på dig!

/Mia

 
Ingen bild

ulla

30 september 2009 22:01

Mia: Känns "bra" att det berörde dig....kram

 
Ingen bild

Tess i höstviken

1 oktober 2009 15:25

Gud vad fint adjö till sommaren..du är en dramaqueen. Ja inte är det mina gener min dotter fått eller nja jag kanke bidrar till något. Nu får vi längta 9 månader till värmen återuppstår. Längtar ner till DIG nu. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards