Alla inlägg den 5 september 2009

Av ulla lundstedt - 5 september 2009 16:02

  


Var upp om och tankade litet kärlek hos småkillarna - de goaste finaste killarna i världen. Morris visade stolt att nu har han även en av framtänderna jättelös och känner sig så stooor. Hasse hade handlat rostbiff på Marco och jag fick med mig ett par skivor så ikväll ska det bli biff - utan potatis, men med god sallad.Sen blir det en bra film - "Hangover" tror jag - känner för att skratta....

Var iväg och skickade paketet till Elvira som fyller 7 nästa vecka.

Fan vad det kostar skicka paket med posten ....

Känner mig aningen frustrerad - obstinat (tyvärr) - att inte min budget betr "Momo" godkändes.!

Numera räknas tydligen profiten på Studioteatern i första hand, varmed kvalitet och tillgänglighet får stryka på foten. Våra (Stud.t.) värderingar har tidigare i alla tider varit den motsatta. Försöka hålla ner avgifterna för deltagare så även de med mindre inkomst ska kunna deltaga.

Försöka göra uppsättningarna så billiga som möjligt med tanke på alla resurser som redan finns i huset etc etc.

Visst - tiderna förändras - ekonomin i samhället haltar betänkligt - bidrag från kommuner etc dras ner....

MEN JAG VILL HA BETALT FÖR DE TIMMAR JAG ARBETAR OCH INTE LÄNGRE JOBBA HÄLFTEN AV DEM GRATIS - vilket jag gjort i alldeles för många år.

Hade det varit en annan arbetsplats hade jag bara gått.

Ska du-ska alla, får du- villa alla-skitsnack.

Kanske är ngn ped. till som lägger en hyfsad budget - resten kör mindre projekt som kostar nästan ingenting.

Slår man sedan ut det så blir inte förlusten så gigantisk som det tydligen sägs nu. Kostar att ha en teaterfestival i 2 dagar...

Jajaja...ekonom är jag inte - har aldrig varit - och kommer aldrig att bli.

Får väl försöka dra ner på ngt av de andra omkostnaderna - betalt för mitt arbete ska jag ha.

Det var det det.....

Nu fick jag ont huvudet - 2 alvedon - jatack!


Hade första rep.i torsdags.

2 st var sjuka.

Resten samlades i små klungor på golvet, fnittriga tjejer som låg nerpå golvet i varandras knän, killarna satt tysta och småpratade.

Kändes slött, lojt, ointresserat.

 Sommaren som gått har "förvandlat" mina ungdomar.

Vid genomgången var det som att klämma på en tandkrämstub för att få dem att prata.

Blickar på varandra, fnitter, tystnad,  för att plötsligt vända som en saltomotal i luften och agera upprörda..."såna kläder vill jag inte ha..." etc...

Innan sommarlovet var det glada, positiva, pratiga, tyckande, förväntansfulla ungar inför projektet.

Suck - 14-årsåldern har anlänt...(ler).

Själv var jag  ganska så ofokuserad, dåligt förberedd.

Var mkt gå genom - dvs mkt info etc -vilket gärna dödar kreativiteten. Info betr mitt möte med ateljen o kläder tex.

Innan jag berättade om vad jag kommit fram till, bad jag dem teckna hur de själva kände betr kostym -för att, i sin karaktär se ut.

Vi gick gemensamt iegnom deras förslag och därefter mina från mötet m ateljen -  vilket inte alls var genomtänkt eller pedagogiskt.

Hade tagit med fel musik till uppvärmningen....

Mitt förslag på improvisationsövning var inte heller godkänd och lades ner i kistan igen..hm.

Ja, den var faktiskt inte alls stimulerande o bra - hade aldrig gjort den förut..haha. Så blir det då man är dåligt förberedd.

Dessutom har jag ofta för bråttom..

Började med scen 1 i manuset då jag plötsligt kom på att jag inte hade en aning om hur in/utgångarna skulle placeras.

Glömt prata med Gert om.

Känner mig plötsligt oxå osäker betr kläderna. Tänkte/er jag rätt?

I torsdags var jag ingen bra teaterped....

Återstår att se.....Nej - skärpning!

Nu vill jag ha kaffe.....adios amigos


Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards