Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Tankar kring dagen....

Av ulla lundstedt - 28 oktober 2009 15:32

   Jag tycker att dagarna bara flyger iväg.

Hinner bara vakna sen är det eftermiddag och kväll.

Har varit o tränat.

Stack till Malmborgs för att köpa sallad och kom hem

med alltför mkt mer.

No money no honey....

 

Litet orolig betr ekonomin inför julen

- men det brukar lösa sig.

 

Fick världens gulligaste mms från Manuella i morse

där Vilja sjöng "bäbävita lamm.." med mycket hög röst!Skrattande

Hon är bara så vansinnigt charmig, söt o rolig.

Lik sin mamma som jag minns henne -haha...Kyss

 

Saknar småkillarna som är hos Hasse nu.

Sticker nog ner dit enstund senare och tankar

litet kärlek.

Det räcker att bara se dem och få krama om dem litet.Kyss

 

Längtar otroligt efter att Peppe med fam kommer till jul.

Tiden går så jävla snabbt och tjejerna växer...hinner knappt med.Kyss

 

Skönt slippa teatern denna veckan.

Måste emellertid sätta mig vid tillfälle och

skriva ner vad som ska stå i programmet - skicka bilder etc.

Gå igenom musik-hitta musik-

sammankoppla det på en cd (ber Hasse) Oskyldig

- kolla all rekvisita

- handla rekvisita etc etc...

Diskutera dag för fotografering med G.

Möte med S betr afficher...

Få tag i en ljus/ljudman/kvinna

Få tag i ngn som vill/kan filma

Ja det är mkt med det lilla -  haha...shit - tar mig för pannan...Tungan ute

Likadant varje gång.

Och ändå kan jag inte låta bli - det är ju samtidigt så enormt kul.

Började -73 - himmel - har hållt på  i 36 år - jag dööör!Förvånad

 

Snacka om att tiden går.Förvånad

 

Kom just tänka på hur knäppt jag agerar mellan varven.

Som idag då jag på väg från träningen - cyklade -

-och blev stående,jättelänge, för att komma över

den största trafikerade gatan här i centrum.

Inte en enda bil stannade.

Frustrerande.

Plötsligt tvärbromsade plötsligt en buss !!!!

och vinkade fram mig.

Tacksam ställde jag mig framför honom på gatan,

kastade ilskna provokativa blickar mot övrig trafik

som oxå hade måst stanna -

och kastade slängpussar !! Kyss mot busschaffisen !

Såg visserligen att han skrattade -

men nu när jag ser det litet mer så där "utifrån"

inser jag att det säkert inte såg klokt ut.Skäms

 

Därefter cyklade jag vidare på väg hem som vanligt på gågatan

Vid lilla torg kom en sån där miljöbil (kommunens städpatrull)

körande .

Bilen körde rakt emot mig, utan att sakta ner

och jag blev åter provocerad -hm...

"fan ska han köra på mig eller..." tänkte jag.

Det var mkt liten plats,så jag fortsatte i samma takt som han

cyklade rakt emot bilen, för att se om inte han tänkte sakta ner.

Det gjorde han inte!

Sekunders ögonkontakt och snabbt

- i sista minuten -svängde jag t.v så han kom förbi.

Idiot tänkte jag - om honom -

men insåg strax att det epitetet i lika hög grad gällde mig.Skäms

 

Tror jag håller mig inne resten av dagen Skrattande

 

Nu ska jag rosta grönsaker i ugnen o jobba på resume´n

till teatern

 

adios amigos

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards