Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av ulla lundstedt - 3 oktober 2009 22:13

         

   Skriver med stora bokstäver så det ser ut som jag skrivit en lååång blogg.

Eller att de som ser dåligt kan läsa....

 

Ösregn svepte ner - nej - slog, hamrade ner på hus och fönster.

Skulle stänga balkongen och fick en dusch över hela mig.

Fönstret i sovrummet stod på glönt och en sjö bredde ut sig på golvet.

 

Kyckling m tillbehör smakade kanon - för en gång skull.

Laxen frös jag in.

HoppaS den smakar bättre än den ser ut.

 

Zappat tv:n mellan Körslaget och "mitt liv."

Stina framstod som mer intressant än förväntat...

I körslaget endast Pontare som tar mina poäng.

 

I morgon söndag.

Hoppas vakna med honung i magen -

dvs utan morgonångest.

 

Vädret verkar bli detsamma tycks bli hemmaväder-

bortsett från en tur till träningen - hoppas jag.

 

Hade inte tänkt skriva ngt - blev trots allt några, för andra, ointressanta rader med mina tankar....

 

Sängdax - natti

Av ulla lundstedt - 3 oktober 2009 19:18

  

Konstig dag. Regnat hela dagen, blåsigt o kallt.

Ville inte gå ut.

Trist vara inne oxå hela dagen.

Suttit och lekt mned datorn några timmar.

 

Satte fart och lagade mat - på gehör som vanligt - spännande varje gång.

Kom på att jag lagt fram 4 bitar lax i kylen i gårkväll.

Smetade in dem med pepparrotsost, strödde solrosfrö över m.m Hm...

 

Hade paprikor, purjolök som  låg o höll på bli för gamla

Skar ner dem med litet annat, hade i olika kryddor - litet huller om buller, fetaost hittade jag och smulade ner, örter m.m....m.m...tog vad jag hittade.

Ovanpå lade jag 2 kycklingfileer som jag stoppade mozarella i, öste på färdig buljong, paprikapulver, kryddor etc....

In med allt i ugnen....får se sedan hur det smakar...

 

Kanske ska skriva en kokbok...haha...

 

Satte sedan igång och försöka sortera mina filmer.

Filmgalen som jag är har jag en hel del... 

Vet inte vilka jag sett eller inte.

De jag TROR jag sett lade jag i det andra rummet.

I vilket fall - ngn direkt ordning som jag skulle vilja ha det blev det inte men det ser snyggare ut.

 

Nu är jag skittrött i ryggen och har banne mig börjat få känning av ishias.

Blir absolut träning i morgon.

Gått upp nästan 2 kg - skitsur för det.

Kanske ska börja springa en tur varje morgon....?

Vad ska man då ha på sig förresten...?

 

Nu ska jag snart se på Körslaget om inte Oldsberg har ngn kul människa.

Den ende som varit ngt så när hittills var han Jan.....glömt efternamnet

som gjort så stora insatser ute i världen.

Såna beundrar jag

 

bye

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards