Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av ulla lundstedt - 7 oktober 2009 15:07

  

Ont i kroppen och knoppen.

Nix pix - ingen nöffnöffåkomma.

Självförvållat.

 

Tänkte igår att jag skulle variera träningen litet.

Ta något enkelt som verkade lättsamt.

Bara kolla hur det kunde vara.

Såg att det fanns ett pass 12.00 i stresscentrat, vilket lät lovande,

vilsamt och avkopplande.

 

BODYBALANCE -

lät perfekt, lättsamt och icke så ansträngande.

Tända ljus, mjuk musik - verkade lovande. Mysigt.

Hämtade en sån där gummimatta att ligga på.

Lade mig ner på den och inväntade instruktören, kopplade av.

Så satte det igång. Fortfarande mysljus, mysmusik...

Instruktörens lågmälda röst anvisade oss hur vi skulle göra

samtidigt som hon visade.

Alla andra hade tydligen gått där länge.

Det var till att formatera sig i diverse olika, omöjliga positioner.

Jag var ju tvungen samtidigt titta på instruktören med nackspärr som följd.

Jag kan lugnt tala om att det var svettigt, ansträngande, jobbigt ...

Glömde sretcha efteråt vilket säkert gjorde sitt till betr. träningsvärken.

Jag har aldrig annars träningsvärk då jag tränar. Hm...

 

Idag satsade jag på Yoga - vilket jag antog skulle vara lättare.

Jättemånga människor som utövar Yoga ju - tänkte jag.

Åter in i stresscenterrummet med tända ljus, mjuk musik och matta.

Även denna gången var jag den enda som var helt ny.

 

Vad jag inte lagt märke till var att det hette POWERYOGA!

Shit! ...säger jag bara. Jag är just nu helt ledbruten.

Visade sig vara muskelstärkande och stretching på samma gång ungefär.

"Nu ställer vi oss som hunden..." sa kvinnan.

Hunden ?!...tänkte jag och såg bilden av en kissande hanhund.

Såg därpå att då skulle vi stå med rumpan i vädret och händer o fötter

i golvet med tillbakalutande hälar.

Räkna andetagen - djupa sådana - 5 gånger....

Om det kändes?! Bara förnamnet.

Så fortsatte den timmen med de mest otroliga akrobatiska övningar.

Det där med balansen märkte jag var inte min starka sida.

Druttade på baken ett flertal gånger.

Men jag gillade det! Kändes skitbra och ska gå detta fler gånger.

 

I morgon ska jag testa något som heter BODYVIVE vad nu detta är...  

aaajjjj....

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards