Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av ulla lundstedt - 10 oktober 2009 18:22

     

Varit en verkligt mysig lördag.

Vaknade inte förrän vid 9-tiden -lugnt -

utan den vanliga morgonångesten som annars alltid hemsöker mig.

Denna åkomma jag tycks dela med  Kristina Lugn

och Erland Josephson vilket jag fick höra

i TV-programmet om sistnämnda man.

Stackarn som idag lider av svår Parkinson.

 

Satte igång och avfrostade frysen.

In med massor av kokande vatten vilket fick isblocken att smälta

och som ett mindre Niagarafall forsa ut över golvet.

Trots allt vad handdukar som fanns var ditlagda.

Dessutom hade jag en "duk" från C.Olsson

som ska suga upp ett helt badkar i princip.

Inte så bra alls, då jag i köket har trägolv som redan buktar vid frysen,

efter tidigare avdrostningar.

Massor av mat fick jag kasta vars datum gått ut april/maj 2008

och alltså borde varit inhandlat 2007.

Hopplösa jag.

Avskyr kasta mat.Skrikandes

Svider i både snåltarmen och plånboken.

Stekte trots allt upp en påse champinjoner vars datum gått ut

endast för två veckor sedan.

Rädda vad som räddas kan.

Det blev i alla fall luftigt i frysen och gott om plats för annat.

 

Hasse ringde och bjöd på fika.

Killarna blev jätteglada och ville återigen visa allt fint de tycker

det finns i deras nya hem hos sin pappa.

Samma varje gång. Skrattande Sitt rum, toan, badrummet etc...

Mysigt gosa med dem. Kyss

Pratiga, kramiga, intensiva goa små killar.

Ritade teckningar till mig, bjöd mig på deras godis, lade pussel.

 

Ikväll måste antagligen även en icke-idrottsintresserad som jag

kolla fotbollen.

Mellan varven av Oldsberg o Körsången.

 

Nu ska jag käka.....

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards