Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Nytt projekt -Ska skriva kokbok för oss ickekockar

Av ulla lundstedt - 3 oktober 2009 19:18

  

Konstig dag. Regnat hela dagen, blåsigt o kallt.

Ville inte gå ut.

Trist vara inne oxå hela dagen.

Suttit och lekt mned datorn några timmar.

 

Satte fart och lagade mat - på gehör som vanligt - spännande varje gång.

Kom på att jag lagt fram 4 bitar lax i kylen i gårkväll.

Smetade in dem med pepparrotsost, strödde solrosfrö över m.m Hm...

 

Hade paprikor, purjolök som  låg o höll på bli för gamla

Skar ner dem med litet annat, hade i olika kryddor - litet huller om buller, fetaost hittade jag och smulade ner, örter m.m....m.m...tog vad jag hittade.

Ovanpå lade jag 2 kycklingfileer som jag stoppade mozarella i, öste på färdig buljong, paprikapulver, kryddor etc....

In med allt i ugnen....får se sedan hur det smakar...

 

Kanske ska skriva en kokbok...haha...

 

Satte sedan igång och försöka sortera mina filmer.

Filmgalen som jag är har jag en hel del... 

Vet inte vilka jag sett eller inte.

De jag TROR jag sett lade jag i det andra rummet.

I vilket fall - ngn direkt ordning som jag skulle vilja ha det blev det inte men det ser snyggare ut.

 

Nu är jag skittrött i ryggen och har banne mig börjat få känning av ishias.

Blir absolut träning i morgon.

Gått upp nästan 2 kg - skitsur för det.

Kanske ska börja springa en tur varje morgon....?

Vad ska man då ha på sig förresten...?

 

Nu ska jag snart se på Körslaget om inte Oldsberg har ngn kul människa.

Den ende som varit ngt så när hittills var han Jan.....glömt efternamnet

som gjort så stora insatser ute i världen.

Såna beundrar jag

 

bye

 
 
Ingen bild

Tess

4 oktober 2009 18:41

Imponerad av att du tog sats..det enda rätta...bra mat REGELBUNDET och träning. Det är för livet........Jag rör i mina grytor hemma...ska ta sats efter en helg i matens tecken kram från norrlandet

 
Isabel

Isabel

5 oktober 2009 08:30

Hahaha..........ska min svärmor skriva en kokbok!!.......jag tror jag dör. Du som bara äääälskar att laga mat.

http://kennelviking.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards