Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Söndag - Grattis Niclas....

Av ulla lundstedt - 18 oktober 2009 20:25

   Skitsur.

Har skrivit 2 bloggar som försvann.

Konstigt nog hade Tess läst den jag skrev sist.

Nu är de oxå borta.

Antingen beror det på mig elle oxå får jag byta blogg.

Grrrrr.....

Sammanfattning:

Bra söndag.

Kom iväg o tränade - skönt.

Handlade sallad på Malmborgs.

Som vanligt åktye mkt mer ner i krgen än vad jag tänkt.

Det "nyttiga" godiset som jag redan käkat upp.

 

Idag fyller min äldste son år - på sjukhuset.

Visserligen hemfärd idag...men hur kul är det ha föd.dag på sjukan?!

Ringde o grattade Niclas en dag för tidigt -igår.

Hade tagit fel på dag.

Återkom idag o grattade - på rätt dag alltså.

Kom att diskutera hur gammal han blev.

Jag påstod att han hade fel.

Han protesterade.

Jag brukar räkna rätt då det är 20 år mellan oss.

Hans protester fick mig att bli osäker om min egen ålder.

Tog fram miniräknaren och drog Niclas år från mitt och

det visade sig att jag hade rätt.

För en gång skull.

Han tackade för presenten - att ha fått ett år i sitt liv till godo!

 

Elvira ringde o ville jag skulle berätta en teatersaga.

Tog till med prinsessan som blev bortrövad av rövarna.

Otroligt nog sitter hon tyst o lyssnar och kommer med små

inlägg i handlingen. Kul

 

Därefter ringde Cornelia.

Hennes samtal går alltid ut på att jag ska gissa ljud!

Knackningar i bordet, prassel med papper etc...

 

Nu ska jag laga mat.

Prestation.

Kyckling i alla dess former i mitt hushåll.

Köpt torsk -i block-men vet inte riktigt hur jag ska

laga till det så det smakar gott.

Nu hör jag hur kyllingen kallar.....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards