Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Morris o Beppes första övernattning!

Av ulla lundstedt - 27 september 2009 20:40

                                  

Har haft mina älsklingskillar här över natten.

Första ggn de överhuvudtaget sovit över hos ngn annan.

Var hemma från teatern vid 15.30 och 2 mkt glada förväntansfulla killar kom vid 16.00

Sen blev det intensivt värre. hahahha...allt på en gång - helst meddetsamma.

Jag hade faktiskt hunnit med att bädda bäddsoffan redan på morgonen innan jag stack iväg till teatern vilket var det första de testade.

Hade bett om hjälp betr deras matintag, då jag inte har dylik mat de äter hemma hos mig dvs bröd smör ost etc till frukost, middag på kvällen - hade inte ens hunnit förbereda ngt till mig själv. "Mor annas köttbullar" o pasta var en alldeles lagom anrättning betr min kokkonst.

Innan dess ville de ha frukt, vindruvor, kanelbullar o saft - till barnkanalen. Klart de fick. Lade ut en filt på golvet så de kunde ha picnic där o se TV samtidigt.

Så var det dax för middag....dukade fint på bordet- men det höll inte. TV:n var på...ja ja jag vet -...

Flyttade ner allt på golvet. En filt till Beppe. Morris vill  alltid sitta i vilstolen. 

 Mkt ketchup skulle det vara. gott - självklart tog matintaget framför TV:n längre tid än annars - men det slank ner undan för undan. En köttbullebit / 10 minuter. Varför hasta...?!

 

Sen - hopp i badkaret...Där gick det undan. Bada bada bada....Tvål ?! ...nix pix..

Blev s.k katttvätt...supersnabbt...badar man för länge hinner vi inte "det andra" - vad det nus kulle vara...haha...

 

Glömde - ca 1 tim efter de kom var golvet fullt av alla de leksaker de hittar och plötsligt - som på en given signal sätter sig beppe och skriker "min pappa !"...."jag vill till min pappa..."

Vidöppen mun, mkt konstigt röstläge ( som om han kallade på ngn på andra sidan), alltmedan han intensivt (faktiskt!) samtidigt  kollade barnprogrammet.

Tystnade vid de mest spännande inslagen för att därefter återta sin monotona "klagan"...Kände att det inte var läge varken säga eller göra ngt,  utan att han måste få vara sig själv o lufta ur sig vad det nu kunde vara och det verkade.

Efter ca 10 minuter var det glömt.

Kanske det är ngt som i hans värld just nu "bara hör till" - därmed inte menat att han inte längtar efter varken sin pappa eller mamma. Men situationen idag är ju litet mer ansträngd än brukligt.

Så blev det litet gos i hängmattan tillsammans.

Så var det dax för sängen.

Pyjamas var glömda hemma...Inga problem.

Hittade de t-shirt Fina o Benne hade. den ene med Patrics ansiket på, den andra Zorba drån Studis. Små söta nattlinnen blev det...

Nu kom nästa - deras gosedjur fanns inte med !

Ingen av mina djurkuddar dög - jo Beppe tog den lilla tigerungen - men icke Morris.

Upp på vinden med ungarna - alla (även jag i pyjamas). Visste jag hade en låda där med olika dju etc. Tog ner den och vi gick igenom dem alla - noggrant. Beppe tog den lilla tigern men Morris valde lägga sig utan - det var inte hans. Tänk att denna gosetrygghet är så viktig.  ..

Jo ! Just innan läggdax  kom Morris med tomma hushålls/toarullar o sa att dessa kan vi göra gubbar av. Yes ! kände jag - vad kul...?! (hur knäpp får man va?). Hittade gamla svarta sockar jag trädde över, band ihop. Så klistrade vi på ögon. Sydde  !! på armar, hjärtan till munnar etc ...skitkul..hm.

Nu sova...Morris blev ledsen..."min mamma !...jag vill till min mamma !..." DÅ ! blev lille Beppe STOR ! Kramade om Morris o sa att "Du ska inte va ledsen Morris för mamma är hemma i morgon o nu är vi ju hos Bobbo o då kan man inte va ledsen ju"...Är de inte otroliga ungar!

Ja Morris slutade...kröp upp i sängen. Så läste vi Peter Pan (Bennes älsklingsbok då han var här)...de kan den nästan utantill. Kröp ihop, jag skulle ligga i mitten för det gör mamma. Efter ett par minuter sov de båda.

Efter att ha legat som en klämd sardin i sängen - de ska ju ligga så NÄRA hela tiden - vaknade de vid 7-tiden. Schit vad det kändes i nacke o rygg...

"Nu är det ljust nu ska man gå upp Bobo" sa beppe....

Så var det det här med frukost.

Eftersom jag aldrig har bröd, smör, mjöl, ost hemma efter X:aVaganza hade jag bett att detta skulle med. (Har mkt kasst med stålar denna månad).

Visst, det fanns med bröd, fil, flingor till frukost....hahaha....men smör o pålägg...?!

Använd fantasin tänkte jag - (som jag gjorde betr Fina/Benne...då vi gjorde godis på socker o havregryn...ler).

Tinade hallon, smetade ut det på mackan o strödde litet socker på.

Parmesanost smulade jag på den andra mackan, in i micron så det smälte en aning, bredde ut det.

Och de åt! Tyckte det var gott....himmel - snopen jag blev - antingen var de utsvultna eller oxå tyckte de att det var gott. Filen med flingorna blev endast ett par skedar av - med tinade hallon.

Tänk att det alltid varit/är min mardröm detta med mat..

Så lekta de med bilarna, såg TV, jag plockade undan....så ställer sig beppe mkt bredbent med händerna i sidorna o säger "Nu vill jag hem!" Går o tar på sig skorna.

Ok - inte lönt protestera -vi knallade över till pappan tvärs över gården....

Jag gick hem, fixade till papper betr mitt x:a rep...dammasög , stack iväg....

Älskar dessa små underbara killar

Natti

 
 
Bella

Bella

29 september 2009 22:33

Vilka härliga bilder. Killarna ser ut att stortrivas

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ulla

30 september 2009 09:56

Tack Bella.
Kommenterar själv då jag inte fattar varför kommentarerna inte kommer in i bloggen.

 
Ingen bild

ulla

30 september 2009 09:58

Ok, nu vet jag varför.
Blivit krångligt sedan de bytt bloggagratis till bloggplatsen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards