Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Vilse i pannkakan...elller hönan Aura i trafiken...

Av ulla lundstedt - 20 september 2009 20:03

      Målinriktad gav jag mig idag iväg till Kyrkovalet 09.30 ! med avsikt att med min lilla singelröst försöka förhindra sverigedemokraternas inträde i vilket evenemang det vara månde - även kyrkans.Dra ett litet strå till stacken.

Letade röstlappar - hade inte en aning om hur just Kyrkovalet går till.

Hittade 1 säger 1 lapp som jag gillade bäst med endast 1 namn på ?!, resterande tre fick bli de jag gillade näst bäst.

Lurit det där förresten, för lapparna med Sverigedemokraterna låg strax ovanför Socialdemokraternas och hur lätt hade det inte varit för en halvblind att ta fel.

Arbetarpartiet på sossarnas lista stod med mkt små bokstäver...jaja, har gjort vad jag kunnat.

 

Dagen var därefter avsatt till sol o bad.

Glad i hågen for jag hem, fixade sallad att ta med, tänkte salta/peppra litet extra, varav hela locker p¨saltkaret for av och det blev i stället en sallad av salt/peppar tillsatt med litet sallad. Räkor från gårdagen fick samsa med övriga ingredienser,  kastades i durkslaget igen, sköljdes och kastades åter ner i burken -fick duga.Typiskt när man ska göra sig till för sig själv...

 

Mitt kort till Ribbans kallis är slut - däremot hade jag 2 ggr kvar på Sibbarps Kallis. Fram med bensindunken från balkongen, ner i källaren för att tanka moppen och där stop min älskade Ciao på sock! Dvs -punka på bakdäcket. Vad göra? Cykla till Sibbarp kändes inte som nån höjdare.

Ok det går ju buss - men vilken?

Jag åker aldrig buss o har ingen aning om vilken buss man ska ta oavsett vart.

Klockan tickade, tiden gick och det började bli bråttom. Badet stänger tidigare söndagar16.00 och nu var kl redan över 12.30

Gick ner till Gustav o försökte kolla vad det stod vid hållplatserna, vart bussarna gick..

Aha - nr 4 skulle gå till Klagshamn, då måste den gå förbi Sibbarp tänkte jag. Bussen stod inne och jag sprang som en galning över torget o hann upp på bussen.

Flämtande frågade jag om den gick till Sibbarp.

 "Ja" svarade mannen

"Bra - vad kostar det då?"

Mannen tittade på mig tyst flera sekunder (lång tid)...

"attånodra" svarade han

"Va?" (tänkte snabbt att han är ju invandrare med talfel....)..han upprepade..

"attonodra" så log han stort...

"Jaha" sa jag "och vad betyder det?"

"atton kronor"....

Jag log tillbaka - har ju humor som sagt...hm...betalade o satte mig ner.

Jag åker ju aldrig buss annars.

Tyckte det var konstiga omvägar han körde. men ok...

Plötsligt  ropade han:

"Sibbarpsvägen! " .....och tittade bak , vinkade på mig.

"Do ska ga av no"

"Nej jag ska till Sibbarp" sa jag

Bussen var fullsatt!

Vi befann oss nu mitt inne i ett tjusigt villaområde,utan tillstymmelse till havsutsikt.

Resolut gick jag fram o sa att jag ska till Sibarps Kallbadhus !

Det visste han inte - "Sibbarp var ju Sibbarp" tyckte han o detta hette Sibbarpsbvägen.

Han ville jag skulle gå av, vika av till vänster o gå rakt fram så skulle jag så smångom komma till havet.

Jaha.

Sagt o gjort - jag gick av, gick o gick o gick....kom förbi en lekplats jag kände igen (då vi var där med lillkillarna,Elvira, Cornelia på utflykt!)

..gick...gick---svetten rann...var fan är havet tänkte jag desperat...de hinner fan stänga innan jag hinner dit.

Kom slutligen fram till ett staket jag klättrade över !, fortsatte över stora

gräsmattor -  långt om länge siktade jag en gul byggnad - yes.!!

Väl inne på badet slängde jag av mig alla kläderna och kastade mig i vattnet !!

 

Fick tag i en solstol o somnade....vaknade, käkade en smaklös sallad...

 

Så vackert där var. Dett mörkblå vattnet mötte den ljusblå himlen långt ut och vita segelbåtar svävade fram....

 

Dax för hemfärd...

Tog reda på när bussen -rätt buss denna ggn - skulle gå  och såg till att jag var på plats i tid.

Kändes verkligen som en sightseeing i Malmö stad - hade inte den blekaste aning om var jag var eller var han körde.Helt nya byggnationer, områden.. Riktigt spännande.

Vi började närma oss staden....då han plötsligt svängde åt fel håll !

"Hallå där" ropade jag - "körde du rätt nu?

Jag sprang fram till honom

"Kör du inte till Gustav?" 

Nähä - han skulle till Värnhem - shit - jag steg av - igen!

å var det att promenera vidare....jag gick o gick....men nu hittade jag slutligen- kände igen mig..

Långt om länge anlände jag på Gustav och till min lilla gata.

 

Väl hemma upptäckte att min cykel var borta!

Fan ngn har snott min cykel...

Upp i lägenheten, slängde in väskan och skulle ut på sökjakt,

då jag kom ihåg att jag  hade cyklat ner de 100 meterna till bussarna på Gustav

(bekbäm som jag är) och förhoppningsvis önskade jag att den skulle  stå kvar.

Det gjorde den.

Det där med bussar är nog inte min bag . Får lämna in moppen o få lagat däcket.

Suck.

Maten väntar.....bye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
themighty1

themighty1

21 september 2009 00:03

Hej Bobo... gå på claes ohlsson och köp punkaspray istället och sen pumpa, det brukar hålla riktigt bra faktiskt!!!

sov sött!

http://minnyaresa.wordpress.com

 
Ingen bild

Mia

21 september 2009 09:17

Ja, herregud, vilken resa för lite sol och bad... ;-)
Fast du fick som sagt lite sightseeing på köpet, vilket alltid är roligt!
Du skriver så himla kul!

Ha en fin dag!

Kram Mia

 
Bella

Bella

21 september 2009 13:11

Hahaha........du är helt sanslös. Tur att du inte hamnade i Haparanda, hade dock inte förvånat mig om du hade gjort det ;-)

http://www.kennelviking.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards