Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Mitt nya liv

Av ulla lundstedt - 26 november 2007 23:37

Efter torsdagen den 29/11 påbörjas mitt nya liv. Då är sista  gången denna terminen med barngruppen. Nu har jag tänkt mig följande schema och följande struktur på min framtid:

Lägga mig 21.00 och vakna pigg, utvilad och glad 09.00 dvs 12 tim sömn!

På med joggingkläder,ta en kaffe m snus först för förbränningens skull.

Ut i Kungsparken och jogga runt, jaga ankor i en halv timme - minst.Bröst och mage guppar med i varje steg jag dumpar ner i grusgångarna, men det är bara bra med tanke på viktminskningsmetoden som finns, då man ska stå på en platta och bara skaka så försvinner kilona. Tror jag på - idag.

En halv timme i alla fall första veckan. Därefter 1 timmes språngmarsch.

Genomsvettig, frisk till kropp och själ kastar jag mig sedan in i duschen med en väldoftande tvål, smörjer in min vackra runda, mjuka lekamen med en väldoftande ännu fetare kräm. Tar på trosor som sexigt slutar under magen och min bh vilken jag med frenetiskt mod drar runt kroppen i hopp om att enkelt stoppa ner de två bihang som vilar på framsidan av ryggen.

Väljer ut dagens plagg som får gå helt i färg med humörets tecken. Rött!

Efter denna lilla morgonutflykt där flera kalorier fallit av kroppen som trädens löv i parken, väljer jag G.Sjödens härligt åtsmitande "typ" tunika.

Fönar mitt långa - av vinden tillrufsade hår-och beundrar mig i spegeln

Säger till mig själv - enligt Mia Törnkvist - "Du är vacker! Du är bäst! Fy fan vad du är bra!" Självterapi enl. Mia T-hurra för henne.....

Sedan är det dax för frukost. Blåbär, hallon etc, små frön vad de nu heter och linfrö samt proteinpulver blandat med soja mjölk drickes med tjockt sugrör.

Nu är det dax för pillren - Omega 3, Vitaminer, vitlökstablett, kalktabletter, B-vitaminer, Ginko-biloba för minnet (så jag inte glömmer denna rutin nästa dag).

Så städar jag av.Förbereder lunch bestående av kött, grönsaker eller sallad. Tillagat efter GI-metoden.

Då har tiden gått så fort att det är lunchtime - äta igen alltså.

Nu ska jag iväg till Forum och styrke träna. Har ju blivit medlem där och betalar 229 kronor i månaden på autogiro. Fram med träningskläder, skor handduk etc.

Nej visst FAN!!

Det går ju inte. Det var ju en månad minst sedan jag var på introduktion med en kille som visade mig maskinerna och konstaterade att den o den kan du ju redan så det är bara att köra. Visst kan jag det haha.

Men - först måste jag betala 500 spänn i några andra avgifter och de har jag inte kunnat betala än - så idag hoppar jag Forum. Väntar med den till lönen i dec.

Mellan mål. Havregrynsgröt kanske.

Men - Jag har DVD med gympa, avspänning, Yoga så det blir inga problem. Med tanke på att varje DVD är ca 60 min så har det nu huinnit mörkna ute och klockan börjar närma sig dr Phil.

Nu dax för middag. Fram med GI-kokboken...Fisk med en mass konstiga ingredienser vilket inte finns i mina skåp- vilket betyder att jag tager vad jag haver.

Kastar mig utmattad i fåtöljen.......

Funderar.............

När fan ska man hinna leva livet!!!!!!!!!!!!!!!

Men jag ska gå ner 15 kilo till sommaren - absolut...

Lycka till lilla jag!     Tack!


 
 
antigone

antigone

27 november 2007 00:29

hahahahahahaha den roligaste blogg jag läst på länge!!!
Klart du fixar det- 15 kg är ju en baggis....eller?
Du får sällskap av mig iaf!! That's a promise!
nu får det fannn räcka!
Men först ska jag leva livet lite till och som du skriver hur fan ska man hinna allt?
Puss!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
The Mighty

The Mighty

27 november 2007 00:31

Du är ju alldeles underbara kära bobo... man ska inte hetsa kroppen... jag vet... man blir ju trött av det ;) hahaha
Kajsa Varg är ju en bra modell för matlagning... fisk och lite till så blir man pigg, glad, stark... och långlivad!!! 130 ska ju inte vara ett problem har jag hört om man bara äter youghurt, är lycklig och bor i ryska bergen...
Vi älskar dig alla vår underbara fantastiska bobo!!!
Din svigerson

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tess

4 december 2007 21:37

Precis en sån här blogg jag behövde nu när jag ska försöka ta mig i kragen med mina fyra kg efter semestern. fick ett gapskratt..du skriver för skönt..hur ska man hinna. Tja det gör man ju inte..jag är med och fixar 15 kg till sommaren.....jag har ju många i reserv så det skadar inte...Kram

 
Ingen bild

gustavus

5 december 2007 10:52

jag tycker om dig som du är lite rund men sååååå glad och mysig.jag vill inte ha något spinkigt orkelöst deppigt hungrigt vrak till mamma . iag säger som isabel det gäller att fylla ut rynkerna.kram

 
Ingen bild

bobo

6 december 2007 23:07

Till Gustavus:
Tack min älskling- än så länge gör jag allt för att fylla ut de sista - de sitter svårast till bara - dvs rynkorna haha.
kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards