Alla inlägg den 4 november 2007

Av ulla lundstedt - 4 november 2007 20:04

Usch så sur jag blir. Hade just skrivit klart min blogg då den bara försvann -hokus pokus! Rubriken blir  nu densamma sen får jag se vad resten blir suck.

Igår natt hade jag en manlig nattgäst - världens snyggaste, goaste, snällaste, mest omtänksamm  man du kan tänka dig, med klarblå ögon, lockigt hår med en röst som snart hamnar i berg o dalbanan dvs målbrottet.

Jag vaknade 09.30 och då låg han i soffan med sin kudde och täcke iklädd sin nya silvermärkes-skejtarmössa och såg på Tv ropade glatt hej mormor! Jag som aldrig varit den som sjunger direkt på morgonen satte på det kaffe jag fixat till kvällen innan för att vakna till liv. Efter en stund ringde en orolig mamma Lina som väl känner till mina ickefrukostvanor och undrade om vi käkat frukost. Resultatet var att Benne fick springa ner i källaren och hämta en påse med kokta ägg och rostebröd som jag aldrig har hemma. Vi fikade och satte på en riktig krimmisfilm där vi blev sittande till 13.00 ca. Lina ringde och ville ha tillbaka sin son och att jag skulle med för att lyssna på musik hon hittat till sin uppsättning. Skitbra musik som verkligen kommer att förstärka stämningarna i pjäsen. Lina har en massa bra ideer som är riktigt spännande. Jag känner faktiskt att jag inte är 37 år längre. Lätt att stagnera efter s å många år i gamet och tycker att jag lär mig mycket av hennes sätt att se på livet, ungdom o samhälle idag. Kul att kunna ge och ta av varandra,även om testarna ryker ibland. Känner mig så engagerad i hennes uppsättning så jag "glömmer" bort min egen grupp, men det löser sig. Skall försöka fortsätta skriva klart hennes manus ikväll så kan Lina ändra och dona med det som hon vill.

Kunde inte sova i natt och i stället för att ligga där och vrida mig medan tankarna for som virvelvindar i skallen gick jag upp och satte mig tillsammans med min nya laptopkompis Astrid. Lina var på andra sidan och vi fortsatte datorkolla låtar, pratade tel till ganska sent.

Vaknade 10.30 . skönt. Tänkte att idag skulle jag bara ta hand om mig själv. Bestämde mig för att ta ett varmt bad (händer kanske 1 gång / år) det gå ju  mycket fortare duscha. Hällde underbart doftande olja i vattnet och kröp ner. Där låg jag nu och stirrade i taket. Visst det var skönt...spelade "Il Divo" på hög volym - till dess jag uptäckte att "oj då-tusan vad fläkten är skitig" försökte slappna av och njuta medan ögonen for runt som en fläkt i badrummet. "Sluta nu, nu ska du ligga här slappa o njuta....oj som jag försökte.....

Efter ca 5-10 min hade jag tvättat mig o , klippte tånaglarna o klädde mig. Lina ringde om en fika så jag stack upp en stund snackade litet skit.

Så fort hem igen. Det är ju så mycket jag vill göra. Läsa färdigt en skitbra deckare, se en av mina ej sedda filmer, fixa klart alla papper, etc etc. Följden blev att jag satte mig i soffan med Astrid i knät för att leka litet.

Gick in på Mess där jag upptäckte en massa roliga figurer man kunde ladda ner gratis! vilket jag tycker är skitkul då jag messar. Tid tog det, många häftiga med o utan ljud etc. Äntligen klar klickade jag in mig på en messarkompis för att kolla om nu alla kommit med. Då simmar en fiskjävel runt och glor på mig med sina äckliga fiskögon.Jag klickade på alla tillgängliga knappar men fiskfan hånlog åt mig. Då klickade jag in mig på en annan sida en profilsida! där jag plötsligt såg en bild på mig i den sk fotoramen  - en djävuls-skelett där det står bad girl !- 64 år..........jag tänkte först rusa upp till Hasse men beslöt mig för att låta honom äntligen ha en förhoppningsvis skön kväll. Nu har jag skrivit till Window o undrar hur fan jag ska få bort skiten. Typiskt att jag alltid ska ha så bråttom - handla först o tänka sedan. Trodde jag vuxit ifrån det. Och inte kunde jag hitta alla coola gubbar jag laddat ner heller?!

Nu ska jag se Sven Wolter i Weteren på TV-käka en Findus och ta ett glas rött till.

I morgon lovar jag skriva på Linas pjäs. Faktum är att jag tycker det är skitkul för pjäsen är så himla bra.

Älskar er alla.

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards