Alla inlägg den 9 november 2007

Av ulla lundstedt - 9 november 2007 13:37

Hahaha - skrattar högt åt Gustavus kommentar - tackar för den! Lovar återkomma med ny repertoar snarast....

De sista dagarna har varit hektiska av någon anledning. Så hektiska att jag inte kommer ihåg dem. Alzeimer light? Tänker.......

I tisdags var jag i alla fall med Lina till hennes ungdomsgrupp. Nu vill Lina fortsätta själv vilket jag tycker är bra, men jag kommer att sakna dem. Tycker så mkt om dem alla i hennes grupp. Konstigt att jag alltid fäster mig så mkt vid de barn/ungdomar jag jobbar med i teatergrupperna. Antar att det är för att man (jag) ger så mycket av sig /mig själv vid repetitionerna och då får man så mkt tillbaka - utan att de har en aning om att det fungerar så - tror jag. Känns så varmt i bröstet. Önskar de så mkt lycka till - särskilt Lina!

Onsdagen städade, plockade undan, fastnade med Astrid i knät, pratade med Manuella, handlade, hämtade ut modemet, skulle laga mat då Hasse ringde att han satt fast på bron, Lina jobbade så jag sprang ner till dagis och hämtade pojkarna. Lika glada som alltid då man kommer gick vi upp till Lina, satte på en film.......Tur inte Hasse var inblandad i krocken på bron....

Tänkte på Niclas hela dagen - så ringde han. Hade kommit hem från sjukhuset med sin opererade fot. Inget vanligt symptom precis - inte vem som helst som gått med en inåtväxande vårta under trampdynan i tre år!

Naturligtvis tog inte bedövningssprutorna på just honom! Minst 10 sprutor fick han och en stack de rakt in mellan stortån o "pekfingertån". En stor köttklump plockade de ut. Han hade jätteont och de jävlarna skickade med 1 !! tablett hem. Bella fixade fler som väl var. Så nu kan han i alla fall ta tillfället i akt och VILA!

Igår torsdag vaknade jag skittrött, sovit dåligt. Fixade litet, skickade tillbaka "typ" hälsokost jag inte beställt.

Niclas ringde och det är alltid en upplevelse prata med honom. Mannen med det största guldhjärtat och samma humor som jag. Älskar honom.

Sen var det dax skära ut ögonen på maskerna jag gjort i lördags. Inte maskar alltså haha. Skulle ju ha min egen barngrupp 17.00 och göra masker tillsammans med dem. Gipsmasker alltså. Det var inte det lättaste alltså. Kollade klockan såg att jag hade god tid kvar...

Då ringde Hasse (stackarn) att han satt fast på viktigt möte om jag kunde hämta pojkarna - han skulle försöka hinna hem så jag skulle hinna i tid till teatern. Hungrig satte jag in en Findus-soppa i micron och hade just tagit 2 skedar då Lina ringde från sitt möte på jobb. Benne hade gått ifrån skolan, var ledsen då han blivit mobbad igen och taskigt bemött av läraren. Kunde jag vara snäll gå upp prata med honom? Självklart-jag såg en förtvivlad 12-åring ensam hemma...Packade snabbt ner alla saker till teatern, tog kappa etc och rusade upp till Benne. Vi satt och pratade en halvtimmes tid kring de djävla ungarna som trackar honom. Såg att klockan var mycket- rusade ner hämtade upp pojkarna från dagis. Med andan i halsen kom Hasse 16.45 Helt ok.

På teatern skulle vi alltså göra gipsmasker - på varandra - trodde jag!!

Den tanken övergav jag snabbt efter att jag prov-visat på en av dem. Paniken spred sig kring 12-åringarna - snacka om vad de triggade upp varandra. "Fy fan så hemskt!....jag kommer att bli blind!.....kan man andas?!....örrrk som det luktar, jag spyr!....prata med mig så jag vet att ni finns här o kan rädda mig.....håll min hand....det rinnner in i örat så stelnar det och så blir jag döv....etc etc".

Detta fick till följd att jag stod i 2,5 timme gjorde 11 masker ! Efter jag tagit av masken från deras ansikte fick  jag leda dem blundande till vasken och tvätta dem för de vågade inte öppna ögonen. 19.30 stack dem hem och jag städade upp efter all gips !! - ÖVERALLT . namnade deras masker.

Släpade mig hem.

Stannade vid Orvars korvar-köpte tjock grillad med mos med hem. Tog ett glas rött o kastade mig i soffan. Ont i hela kroppen-mådde illa efter korven. Tittade på Medium - skitbra!

Sen natti! Idag är jag bara ledig - skönt med regn som tvingar en vara inne och bara vara. För den som orkar läsa - fortsättning följer annan gång.

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards