Alla inlägg den 18 november 2007

Av ulla lundstedt - 18 november 2007 22:02

Torsdagens teatergrupp målade sina i förra veckan tillverkade masker. Min tanke, att jag aldrig lär mig tänka först o handla sedan ,lös framför mig som en röd lampa! Vilket jobb...Lättare beskriva var det inte fanns färg, än var det fanns. Maskerna blev i vilket fall målade och efter barnens försvinnande hem, tvättade jag bort färg på bord, golv stolar vask etc. Trött cyklade jag sedan hem och köpte en tjock grillad med mos - pallade inte ens leta i frysen efter mat att tina upp.

Fredagen fyllde Josefina hela 14 år - typiskt underbar tonåring- med svartmålade vackra ögon, pyntat med ett kajalmålat hjärta på kindbenet. Fina med 3 väninnor blev bjudna på restaurang av Lina o Hasse 19,00 och sedan skulle de sova över hos mig. Hasse kom ner med madrasser som stod o väntade lutande mot bokhyllan.Benne var här o monterade in playstation med mikrofoner etc. 21.30 ca kom de glada, finklädda, fnittrande tjejerna hem.Först skulle de äta glass med vispgrädde, maränger och chokladsås utan att använda händerna. Iklädda T-shirts satte de igång, vrålande av skratt ju mer nerkladdade de blev. Glass o grädde rann nerför kinder, näsor och ögon... Mätta och nöjda försvann de ut på toa för att tvätta av sig. Deras tröjor var nersmetade så de fick låna nya av mig. Madrasserna åkte ut på hela vardagsrumsgolvet , täcken och kuddar. Allt annat möblemang flyttades och en liten gång var tillgänglig för den som ville till toa.

Sen sattes singstar igång och det dansades och sjöngs på madrasserna, skrattades och tävlades om poängerna eller vad det var....Benjamin kom ner och lämnade sin present till Fina - en jättestor dubbelpaket av Finas älsklingsgodis Toffe. Benne stannade kvar, var med o sjöng Bob Marley. Tycker det var gulligt av tjejerna att inte ha invändningar mot att han var med på deras tjejträff. Själv satt jag vid bordet i "min" stol och kände hur underbart det måste vara att vara 14 år.......Jag lade mig 12.30 och tjejerna höll på nån timme till. Jag somnade till låten "....Tiger" för 20:e gången.(ler)

Upp tidigt och iväg 11.00 till Maf och Astrid Lindgrens festivalen där jag lovat hjälpa till vid scenerna där olika grupper skulle framföra scener ur hennes "böcker". Fina o tjejerna var jätteduktiga o plockade undan så gott det gick.

Jag var hemma igen vid 16.00, duschade, dammsög etc, svidade om och bad Lina om skjus till Musikhögskolan där Anna skulle ha sin diplomkonsert i opera. Bråttom bråttom. Annas ma Aina är en av mina närmsta vänner. Jag har haft  Anna o hennes tvillingsyster Annika i teater då de var ca 12 år. Kul att följa dem. Detta med dag o datum betr denna konsert går till historien. Tre gånger har jag tagit fel på dag. Nu äntligen visste jag att jag hade rätt dag och vi var mycket riktigt på plats prick 17.00 Kolsvart inte en människa. Naturligtvis var det inte förrän 19.00 Suck!Lina körde mig hem till Aina som hade gäster och jag blev bjuden på litet mat som smakade kalas. Hade bara ätit en korv på MAF innan.

Fantastisk konsert och Anna har verkligen utvecklats till en fullfjädrad artist som kan sjunga både opera, jazz etc. Dessutom har hon förmågan att förmedla det hon sjunger dvs agera på scenen. Efteråt bjöds på gott tilltugg, dryck o samvaro. En mysig kväll. Gick vid 11-tiden för att ta bussen hem. Ingen buss, fortsatte promenera inåt stan och kände plötsligt att det var väldigt mörkt och mkt ungdomsgäng ute. Nära triangeln kom en buss och snart var jag hemma. I säng vid 1-tiden.

Idag kom Bella o Nicke hit för att montera internet etc etc. Naturligtvis fattades en massa dvs en router och ngt annat vad det nu var. Jag blev f-bannad o ringde Telia som sa att det skulle vara med och att jag fick klaga på må i butiken. Upp till Lina för att låna mjölk till Bellas kaffe, berättade att det saknades router vilket Hasse protesterade vilt emot. Hasse gick med upp och frågade var den vita plastpåsen från Netonet var. Vilken påse??undrade jag. Kom plötsligt på att jag sett en dylik i garderoben och visst-det var den ena saknade produkten. Men routern då? Ja det har jag ingen! sa jag. Hasse insisterade och försvann in i datarummet och kom ut med en låda med en router ! som jag lagt på en hylla men glömt."Aaaajamen" hörde jag från både Niclas o Bella som skakade på sin söta huvuden och jag höll på dö. Snacka om Alzeimer light...

Hela dagen gick åt att montera vad som skulle monteras.. Vilket tålamod!

Jag var glad, Bella trött o Niclas uttråkad...puss kram på er o tack för hjälpen.

Nu har jag dammsugit efter vovvarna, plockat undan alla småsaker efter Morris o Beppe, fixat käk o ska lägga mig.

I morgon ska jag 10.00 till en städtant - shit!!!

Sen måste jag bara planera inför barngruppens uppvisning i improvisation för rep på to och uppspel nästa to. Fixa klart Linas manus ..Sen ledig - WOW! o gäääsp.Natti

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards