Alla inlägg den 14 november 2007

Av ulla lundstedt - 14 november 2007 12:12

Har skrivit en blogg alldeles nyss - som försvann då jag skulle sätta in en bild. Himmel så förargligt, det går inte att skriva om samma sak.

Dagen började idag som vanligt med kaffe, snus, vatten o SDS. Jaja - jag vet, frukosten får bli lunch.

Skulle kolla mail, Lina dök upp på nätet , då jag upptäckte att Morgan skulle medverka o berätta om hur han klarat av sitt liv och uppväxt som Maskrosbarn. Hans barndom bestod av otaliga placeringar i olika fosterhem. Kontakt-kärlekslöst bemött oftast av personer som enbart ville tjäna pengar på hans placering.

Hans sista placering var den enda som gav honom viss mån av trygghet o omtanke och som lärde honom sätta gränser.Han vägrade bli adopterad utan kände behovet att kunna vara sig själv- sin egen person som jag uppfattade det. Däremot antog han familjens namn Alling.

Han berättade om sitt stora behov av att vara omtyckt av alla i alla lägen vilket gjorde att han under sin uppväxt påtog sig rollen av att vara clownen i alla lägen. Detta ledde till sist till att han höll på att bränna ut sig och lärde honom att idag bara rycka på axlarna inför de som inte kunde/ville acceptera honom som den han är.

Hans tidigare stora fråga för sig själv var varför han var som han var. Att söka o analysera dessa frågor fick honom till sist att inse att det inte spelade ngn roll från/av vem han ev ärvt vissa beteenden. I stället ansåg han att man ska acceptera både sina negativa/positiva egenskaper och göra det bästa man kan i livet genom att vara den man är. Se positivt framåt och kasta ryggsäcken full av ångestladdade bilder. Man måste acceptera sina negativa sidor för att kunna förändra o göra ngt åt dem.

Mycket mycket mer. Idag är han ute o föreläser mycket kring dessa ämnen och är en glad, lycklig människa som lever i ett gott föhållande vilket han tidigare aldrig trodde sig kunna.

Jag satt hela tiden o tänkte på hur Morgan egentligen mådde och hur han tacklade rollen som Oliver där jag bl.a var fångvakterskan som slog och var elak mot honom. Han hade en chatlinje öppen efter programmet, men jag vågade inte fråga. Jag känner mig bara så himla glad å Morgans vägnar och önskar alla s.k Maskrosbarn kunna ta del av Morgans sätt att gå vidare.

Lina hade sin teatergrupp/ungdom igår själv och det gick jättebra! ROLIGT!! Det behövde hon - som tvivlade på sin egen förmåga.....

Igår gav Astrid mig "sittsår" i röva.........

Nu ska jag käka lunch, så får vi se vad denna dagen ger mera.

Lev här o nu........

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards