Alla inlägg den 24 november 2007

Av ulla lundstedt - 24 november 2007 20:00

Känner mig trött o låg, känner att jag behöver ta det lilla lugna ett tag och vila mer, lägga mig tidigare kanske - usch så trist!

Inte blev det bättre av att jag just skrivit en lång blogg som jag oavsiktligt trollade bort - går inte skriva samma sak en gång till.

Shit! Vad var det jag pratade om? Jo vila o sånt. Det ska jag oxå sedan, när jag fixat klart en massa nödvåndiga ointressanta saker. Plocka undan alla videolådor som upptar halva mitt sovrum, skriva färdigt Linas manus, strukturera upp min teatergrupps uppspel på to betr improvisationer, ta en dag o laga mat att frysa in etc.Det jag hade i frysen är slut. Sedan ska jag bara vara till för mig själv...måla naglarna kanske...läsa min sedan länge påbörjade bok, se filmer som väntar, träffa kompisar etc. Har haft sån framförhållning förut många ggr men inte lyckats helt fullt ut.

Var ute på promenix med Linas familj. Skulle till Mästerlivs handla och Morris ville följa med och sedan vara hemma hos mig. Svårt säga nej till de ögonen och den ungen (ler)! Vi köpte en glass, tuggummi och en apelsinsaft vilket han själv klättrade ! upp o hämtade. Sedan tog vi hissen upp till Lina (mkt misstänksam Morris)där jag skulle hämta ost jag handlat då vi var ute. Morris vägrade gå in, stod kvar i hissen o väntade - så stack vi upp till mig.

Av med overall o stövlar o på med Bamsefilmen. Glassen skulle klämmas ut ur struten o ligga på en tallrik m sked - vilka ideer. Film, en sked glass, litet tugg på tuggummit, en klunk saft, en sked glass .....etc.

Därefter spelade vi Fia med regler på vårt eget lilla sätt. Morris pjäser sprang med blixtens hastighet rakt in i mål, så självklart var det han som vann. Hela tiden.  Nu skulle vi spela kort - Bamsekorten- oxå det på vårt eget lilla sätt "typ" memory och eftersom Morris skulle ta först varje gång så vann han högt över mig. Han tyckte han var mkt duktig-verkligen. Nu blev det schack - där pjäserna skulle kriga mot varandra för att komma in i den andres "bo"- mycket märkligt men roligt spel. (ler)

Nu tyckte jag det var dax för Morris gå hem till mamma. Jag hade litet annat att göra, men det tyckte inte Morris. Då bröt han ihop över att glassen smält!? Visst fattade jag att det inte gällde glassen så efter en stunds kramande o pussande knallade vi hem till honom. "Jag kommer till dig igen annan dag " sa han. Låter som vi träffas en gång om året men vi bor i samma hus o ses varje dag.Älskade lille unge.

Nu ska jag käka - köpte ett par skivor rostbiff o så kokar jag väl litet grönsaker...Jag är inte hungrig.

I morgon blir det en ny strålande underbart trevlig o rolig dag....

kram



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards