Direktlänk till inlägg 11 november 2007

...........mysig lördagkväll........

Av ulla lundstedt - 11 november 2007 15:50

Mysigt gråväder igår vilket fick mig att att vara inomhus nästan hela dagen. Var tvungen ut för att posta brevet till postkodsmiljonären - vilket jag snart är övertygad om att jag kommer att vara - då jag för ca 100:- (minns inte hur mkt det var) / mån fr.o.m den 10 dec - 1gång i tim - deltar i lotteriet betr miljonen - fram till 24/12 tror jag det var.Wow Sen kan man ju bara sluta.

Frös - och fick ett infall sticka inom o köpa en flaska glögg. Mmmm det var ju lördagkväll och en bra film väntade.

Igår lagade jag mat! Hade lagt fram en påse kycklingfileer som snart skulle gå ut (som vanligt) och gjorde en jättegod kycklinggryta (med litet fusk betr en burk grädde med smaktillsats på locket). De andra fileerna delader jag på o slängde i litet av varje jag hade hemma dvs svamp, ost, torkad tomat, påläggsskinka, pesto...Så doppade jag dem i sesamfrö, pumpakärnor  och solrosfrö, (sånt ska jag vara nyttigt GI-anpassat) sedan in i ugnen. De har jag inte smakat än (ler). Kokade mkt bulgur som jag frös in och kände mig skitduktig. Sanerade köket som alltid då jag lagat mat.

Trött efter min framfart i köket värmde jag litet glögg o kollade vad det var på Tv. Satt o småtittade och fastnade på TV2 där de visade den franska helt underbara filmen "Gosskören" - har sett den 2 ggr tidigare, men den är så j-a bra!

Innan jag efter filmen skulle lägga mig satte jag mig med Astrid för att stänga av då Lina dök upp och sa att hon var dålig och behövde till sjukan. Beppe hade vaknat och hade feber. Det var bara plocka ihop snus, mobil och ta hissen ner i källaren upp till Lina. Hasse hade värmt välling till Beppe som absolut inte skulle lägga sig utan satte sig på sin motor-

cykel och körde runt. Lina oHasse gick. Jag tog Beppe i handen och vi gick in i sovrummet. Utan ett ljud kröp han upp i sängen och lade sig tätt intill mig med flaskan som en värme"kudde" under armen. Sparkade o sparkade och rullade sedan över i sin egen säng.

Då vaknade Morris och kröp upp o lade sig hos mig ungefär som om det var helt naturligt att jag låg där o inte ma,pa. Han bara log, tog sina nappar och somnade igen. Då började Beppe hosta jättemycket och jag fick hjärtat i halsgropen. Lyssnade hur han andades - lät tungt o litet väsande. Jaha - nu skulle väl han få ett astmaanfall oxå och hur fan gör jag då ?! Tänkte på inhalatorn men var i tankarna osäker på vilken av ampullerna han skull ha....Ja, det lugnade sig-han sov vidare. Då satte sig Morris upp o pekade på Beppe "Beppe vaken" sa han o lade sig ner. Jodå - Beppe kröp upp till mig igen och jag låg som en sardin iklädd min morgonrock som jag ännu inte tagit av mig. Trodde jag skulle kunnat gå upp titta på TV etc - men det smög sig som sagt. Försiktigt fick jag Beppe tillbaka i han säng så jag kunde lossa på skärpet på morgonrocken, andas, ta av den och skulle lägga mig  under täcket för att sova. Men smög mig ut på toa först och upptäckte att det var tänt i Bennes rum. Kikade in om han sov då jag upptäckte att sängen var tom! Var fan var han? In i rummet om han lagt sig i soffan Nix! Blixsnabbt for tanken genom huvudet att han . som Nicke gjorde - gått i sömnen o gått ut....men jag sansade mig ganska snabbt och tänkte att han antagligen låg inne hos Fina

Tror jag just somnat till då Hasse väckte mig o de var hemma.

Mötte en mkt påverkad dotter som skulle borsta tänderna genom att sticka tandborsten med tandkräm rakt in i kinden. Liknade sin storebror Peppe då han i julas kom hem från sjukan i Gävle efter sitt njurstensanfall. 

Gick hem, tog en knäckemacka och kröp ner i min egen säng 04.30 Suck!

Vaknade 07.30 drack kaffe, en snus, sedan i säng igen och vaknade 12.30 Shit! Hela dagen har ju gått! So what....

 
 
Isabel

Isabel

11 november 2007 17:06

Förstår mycket väl att du är trött idag.

Love you

http://www.kennelviking.se

 
Ingen bild

antigone

11 november 2007 17:29

vilken tur du e pensionär......hehe....o vilken tur att du alltid finns tillhands....och jag hoppas verkligen du inte tror jag/vi tar dig för given för det gör vi inte!
Älskar dig så enormt mycket!

 
Ingen bild

bobo

11 november 2007 19:47

haha-pensionär ?! ja snart på papper - men annars räcker tiden bara inte till....kramis

 
The Mighty

The Mighty

11 november 2007 20:45

Vad gör vi utan vår fantastiska bobo!!! Det är underbart att alla barnen är så trygga med dig när Lina eller jag blir sjuka och måste åka till sjukan... Jag måste bara få en stund att fixa ditt bredband så att du kan surfa med din nya dator och skriva bloggar och sprida dina underbara bloggar och tankar!

http://themighty.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bobo

12 november 2007 00:15

vafan Mighty! - jag klarar mig ju utmärkt på "typ" grannens....??...varför skaffa eget undrar en datornördad....kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards