Alla inlägg den 16 februari 2010

Av ulla lundstedt - 16 februari 2010 16:50

  

 

Målmedvetet tog jag min ryggsäck och cyklade ner till

Forum - i lagom tid.

 

Idag skulle jag vara med på mitt första aerobic-pass !

30 minuter...bara...en baggis..

 

Hade stått o kikat på dem tidigare och tänkte att det

där är väl ingen konst.

Hoppa hit o hoppa dit...kan väl vem som helst.

Kul med litet omväxling från den vanliga träningen...

 

Jag ställde mig längst bak - för säkerhets skull.

 

Musiken ljöd och miss instruktör anropade:

 

"Å så tar vi i !!

fram - bak-fram-åt sidan -hopp-tillbaka-klapp-

tillbaka-fram-bak-snurr-klapp-fram

-steg till vänster-hopp "..etc...etc

 

8 av 10 av de närvarande visste o kunde precis allt.

 

Fan den som ger sig tänkte jag och sparkade - hoppade ..

 

På mitt eget lilla sätt - visserligen...

 

Gick de andra t.v gick jag t.h osv...

 

Efter en stunde lyckades jag hyfsat med de första stegen - enligt min egen uppfattning i alla fall (ler) -

(ja allt togs ju om igen o igen..)..

 

Då skrek miss instruktör : "Armarna !!"

 

Shit - inte gick det hålla reda på armarna samtidigt som alla hopplasteg skulle räknas.

Det blev en liten handviftning hit o dit...

 

Plötsligt fick jag se mig själv i spegeln...!

Man kan gapskratta invändigt - jag lovar !

 

Jaja-försöka duger - får väl testa en gång till...my god!

 

 

 

Av ulla lundstedt - 16 februari 2010 16:08

     

 

Har man en fattigpension (som jag) vill man gärna försöka tjäna en liten slant vid sidan om för att göra livet litet drägligare.

 

Alltså fortatte jag jobba med teatern.

 

Arbetstid:

3 tim / 1 g/vecka / 12 ggr = 36 tim /3 mån.

 

Genast sänktes bostadsbidraget !

 

36 tim ser ju ganska lagom ut...och så kan det se ut en termin - men inte nästa...eller nästa...

 

Annan termin kanske litet större uppsättning  - ngt fler avlönade timmar - (samt ännu fler oavlönade ).

 

Genast sänktes bostadsbidraget med ytterligare 650:-!

 

Trots att kommande termin nu endast kommer att innebära 36 tim.

 

Dessutom kvarskatt varje år 1500 - 2000:- som grädde på moset.

 

Detta innebär att det inte bara blir plus minus noll inkomstmässigt utan det blir minus ....

Jag förlorar på att jobba!

 

Lägger man samman vad jag förlorat i bostadsbidrag och jämför med förtjänad inkomst, finns ingenting av värde kvar.

 

Hur jävla dum får man bli är jag övertygad om att många tänker - ja jag med.

 

Men det ger mig ju fortfarande så mkt i gengäld...suck!

 

frustrerande...!

 

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards