Alla inlägg den 9 februari 2010

Av ulla lundstedt - 9 februari 2010 17:21

     

 

Har egentligen ingen speciellt skriva om idag.

 

Ingenting speciellt har hänt..

 

Lyssnar på Tony Bennet -duets...

 

Plockat o plockat undan en massa papper o dyl.

Pratat med M i telefon en timmas tid.

Skrivit intyg till elev.

Slarvätit lunch - makrill ur burken likaså keso.

Wops - glömt köpa ägg...nu-antecknat.

Slöläst ett manus - söker vidare...

 

Cyklade iväg o handlade...

Mötte mina favvokillar Morris o Beppe !

Så glad jag blev - värmde hjärtat - älskar dem.

En liten stunds pussande o kramande.

 

Tänkte se dr Phil - men jag känner mig övermätt på honom numera.

"Guds"-attityd och i min mening numera ganska så ytliga teman.

Synd, för jag tyckte han var jättebra förr då han tog upp viktiga, känslomässiga saker.

Igår handlade det om flickor 10-12 år fick ha facebook, ha läppglans etc etc..

Finns sån stor dubbelmoral där...

 

Däremot ramlade jag in i ett program där surrogatmammor i Indien avlade barn till rika familjer i USA.

Ett verkligt suspekt program...som en avelsfabrik med gravida fattiga indiska flickor som bodde under vidriga förhållanden.

Apatisk liggande i sina sängar..

Rigorösa regler - hemskt se.

Gav mig tankar tillbaka på Hitlertiden då den ariska rasen hade sina anläggningar där man skulle avla endast ariska barn för framtiden.

 

Jag är inte motståndare till "formen" som sådan - men definitivt inte under dylika former.

 

Nu ska jag ta ett varmt bad....se en film..

Försöka komma isäng i tid...

 

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards