Alla inlägg den 28 februari 2010

Av ulla lundstedt - 28 februari 2010 18:46

  

 

Igår grattades Beppe 4 år !

Tiden går verkligen fort.

Han fyller visserligen inte förrän på må 1 mars

men då gäller skola, dagis, jobb etc...

Beppe hade beställt tacos som vi åt vid 3-tiden.

Sen blev det marängtårta med jordgubbar o vispgrädde.

 

Underbart se ett barn bli så överlycklig för varje paket han öppnade. Wow - Yes - wow - tack - tack...!!!

Niclas hade t.o.m lyckats få tag i den ännu inte utgivna vita backogan.....som i Beppes värld fick heta "den vackra fjärilen"...ler.

Han var så intensiv så han både strålade och svettades.

Mkt backogan !! Det bästa av allt...

 

Hemma igen såg jag melodifestivalen och kan inte annat än se Jörback överlägsen som vinnare..

Har alltid haft litet svårt för Annas förträffliga utstrålning av präktighet.

Dessutom har hennes röst en litet metallisk ton samtidigt som hon verkar ha halsfluss (vara tjock i halsen) då hon sjunger - i mitt tycke.

Men låten var bra och egentligen ska det väl vara den man ska rösta på.....

 

I vilket fall så är inte denna festival av större universal betydelse, även om det är kul se.

 

Annat är det betr jorbävningen - nu i Chile..hemskt.

Först Haiti - nu Chile  8,8 på richterskalan -  ny tsunami längs hela stilla havet..kan undra vart vi är på väg....oväder o översvämningar i Frankrike...mm..

mycket på kort tid.

 

Solen sken idag. Beslöt mig för att gå en prommis istället för träna. Det var skönt väder även om det blåste litet väl mkt.

 

Blev bjuden på riktig söndagmiddag idag av Lina.

Kotlettrad, potatis, sås, lök, morötter etc...gott.

Länge sedan jag åt typ husmanskost - kan man väl kalla det.

 

Nu ska jag se Kalla fakta hur religiösa fundamentalister i Rinkeby förföljer sin gelikar om vad de ska få ha på sig , värva dem...etc etc....

Skrämmande och otäckt enligt min mening.

Tycker synd om de somalier som förespråkar fritt leverne och lobbar för deras kvinnors likaberättigande....att de blir hotade, förföljda - det är inte klokt.

Borde vidtagas åtgärder för dylika förföljelser, hotelser - även om de sker i det fördolda.

Vi är alla människor med lika värde.

En fundamentalist kan tyda muhammeds lära efter eget gottfinnande....ej överensstämmande med den egentliga läran vad jag förstår.

 

Sen blir det en bra film - får se vad det blir för en.

 

kram

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards