Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Söndagskalops ! samt Carola på Haiti...

Av ulla lundstedt - 22 februari 2010 16:54

      

 

Igår var jag hemma hos Niclas o åt kalops - jättegott !

Med potatis - vilket jag inte ätit på evigheter - älskar potatis i alla former.

Skönt komma hemifrån ett litet tag.

Vid 18-tiden (ca) ringde Vilja o ville morfar/mormor skulle komma o äta kladdkaka o köttbullar - riktigt duktig prata är hon.

Sådan förfrågan kan inte förbigås (ler), så det stökades snabbt undan och jag bad få bli avsläppt på ditvägen.

 

Idag har det varit en drönardag hemma.

Sov länge - duschade o klädde mig sent - satt vid datorn - gick ut ett tag på stan o nu är det snart kväller.

 

Läste förresten att Carola hade köpt parfym ! till sitt fadderbarn på Haiti !! 

Visades en bild där denne magre, hungrige 15-årige kille, generad står bredvid Carola -mitt i kaoset- hållande en flaska Hugo Boss i handen.

Blir faktiskt mållös.....

Dessutom uttalade hon sig om att katastrofen på Haiti var väntad, att det står i bibeln och att det betyder att domedagen är nära.

Suck - säger jag bara.....kommentarer överflödiga.

 

Kaffet väntar....

 

 

 
 
Mirjamita

Mirjamita

22 februari 2010 19:43

Kul med visiter och vila. Men det du skriver om Carola är upprörande, milt sagt. Undrar hur hon tänker egentligen. Har ho ingen självrespekt? Man kan då aldrig sluta förvånas över människors beteenden.
Ha det bra i vintern i din värld!

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Ingen bild

Mia

23 februari 2010 13:36

Jag skrev oxå om henne häromdagen på bloggen... Tycker Carola alltid haft lite väl märkliga idéer, vet inte alls hur hon "tänker" Man får ju spader när man ser bilden av hennes fadder stå där med en parfymflaska i handen,,,helt crazy!!
Hon kanske ger Amadeus en flaska schampo till frukost?

 
Erika

Erika

23 februari 2010 15:14

Hugo Boss till en kille i det landet, det rimmar så illa så jag saknar ord. Arma Carola med sitt religiösa fanatiska ordflöde. Domedagen, ja, det har man hört nu så länge så det gitter jag knappt spärra upp öronen över längre. Dessa enögda enkelspåriga religiösa fanatiker, skulle samlas ihop och sättas där man slapp både se och höra dem.

Hörde en gång en intervju med Carola i tv. Det enda hon sa hela tiden det var att allt var så underbart, näe det är inte alls alltid underbart, livet. För många kan det var rent ut sagt för dj....igt Vet inte hur hon och många med henne ser på livet egentligen. Det är både upp och nedgång. Jag har full respekt för dom som tror på något, men när det går till överdrift och det skall prackas på andra, det då blir jag riktigt sur.

Jag tog min kamera och gick ut tidigt på förmiddagen, men innan jag kom ut var jag färdigt att stanna inomhus. Var som allting ville jäklas för mig, men till slut kom jag ut på rätt sida om bostadens dörr. :)

Vinkelevink :)

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

26 februari 2010 17:09

Tittar och önslar dig en trevlig och fin helg!

Kram och har det riktigt bra.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

 
ulla

ulla" title="http://bloggplatsen.se]ulla[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]ulla[/url]

26 februari 2010 19:22

Tack snälla Erika! Detsamma ! kram

http://singoalla bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ulla lundstedt - 10 juni 2015 11:16

Det var verkligen länge sedan jag skrev blogg. Råkade halka in på min bloggsida o tänkte jag skriver ner några rader. Väntar på sommaren ska anlända med full kraft - idag är det sol o fint i varje fall. Morris ligger i hängmattan då han är sko...

Av ulla lundstedt - 18 augusti 2013 17:11


  En impulsiv handling fick mig plötsligt sitta här igen.    Helt oplanerat. Egentligen håller jag på att sortera alla dvd jag har betr min tatergrupps uppsättningar samt manus som jag lagt ner på cd. Det får väl va så länge.   Mkt har ...

Av ulla lundstedt - 23 juli 2012 09:37


     (KLICKA GÄRNA PÅ BILDEN)   Idag hade jag - igår - absolut bestämt mig för att börja mitt nya liv ! 1. Kaffe, samt en halvtimmes promenad . 2. Stretcha samt maggympa. 3. Direkt in i duschen, väldoftande hudkräm, kläder dvs morgon toile...

Av ulla lundstedt - 21 juli 2012 14:19

     LANDON ett litet nytillskott i familjen -erna! Mitt 3:e b-b-barn!    gammelfarmor      -    Landon farfar  Niclas                                                      
                           nyblivna pappan Adam ...

Av ulla lundstedt - 18 juli 2012 18:07

Fy så trist väder det är! Idag har jag kännt mig riktigt deppig faktiskt... Har inte varit utanför dörrarna på hela dagen...stööön! Dammsög - sedan slängde jag mig i soffan o läste ut min bok. Blev rekommenderad en av vännerna på kal...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 vän
 familj
 arbetskamrat sen tidigare
 okänd
 känner endast igen dig.....
 teaterkollega

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mitt liv i ett litet nötskal


Ovido - Quiz & Flashcards